• Liza77

~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg

Lägger ut min viktdagbok för att både få stöd & press på mig!
    Vill väga 64 kg på min 29-års dag 21/3 -06!

Metod: Äter enligt VV, dvs 21 points/dag
    Motion: Minst 45 min promenad/dag
    Mål: 64 kg

Startvikt: 86,2 kg
    Vikt just nu: 81,9 kg
    Viktnedgång: -4,3 kg

~~Viktdagbok~~

Vecka 38: STARTVikt: 86,2 kg
    Vecka 39: -1,0 Vikt: 85,2 kg

Vecka 40: -0,6 Vikt: 84,6 kg
    Vecka 41: Ingen vägning = mens

Vecka 42: -1,8 Vikt: 82,8 kg
    Vecka 43: -0,9 Vikt: 81,9 kg
    Vecka 44: Ingen vägning = stängt på VV
    Vecka 45: Ingen vägning = stängt på VV
    Vecka 46:
    Vecka 47:
    Vecka 48:
    Vecka 49:
    Vecka 50:
    Vecka 51:
    Vecka 52:
    Vecka 1:
    Vecka 2:
    Vecka 3:
    Vecka 4:
    Vecka 5:
    Vecka 6:
    Vecka 7:
    Vecka 8:
    Vecka 9:
    Vecka 10:
    Vecka 11:

• Svar på tråden ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg
  • Ann-ie

(P.s. Heter Ann-Sofie igentligen, men kallas alltid för Ann-ie. d.s. )

• LizaGBG

Hej Ann-Sofie!
    Jag har som sagt legat lågt med att räkna points senaste tiden men jag komiaf väg på Viktväktarna i kväll... *duktig*
    Och vet du vad?
    Jag hade gått ner 1,4 kg !
    Är sååå glad!

Pappa mår ok, men han har bestämt sig för att lämna mamma. Hon kan då absolut inte förstå varför & vill få det till att det är HAN som lämnar henne... *arg*
    Jag vill såklart att han kommer hem,och det blir troligen så... Men han måste ordna med bostad & så först!
    Det som jag är mest rädd för nu är att han ångrar sig och går tillbaka till henne av rädsla för att bli ensam...!
    Tack för sitt stöd!
    Nu kämpar vi på mot våra "julmål", eller hur?!
    Jag VÄGRAR att ge upp bara för att det kommer lite jobbiga saker i vägen...!!!
    Kram /Liza

UPPDATERAR:
    Startvikt: 86,2 kg
    Vikt just nu: 78,9 kg
    Viktnedgång: -7,3 kg

~~Viktdagbok~~

Vecka 38: STARTVikt: 86,2 kg
    Vecka 39: -1,0 Vikt: 85,2 kg

Vecka 40: -0,6 Vikt: 84,6 kg
    Vecka 41: Ingen vägning = mens (+1 kg)
    Vecka 42: -1,8 Vikt: 82,8 kg
    Vecka 43: -0,9 Vikt: 81,9 kg
    Vecka 44: Ingen vägning = stängt på VV
    Vecka 45: Ingen vägning = stängt på VV
    Vecka 46: -1,6 Vikt: 80,3 kg
    Vecka 47: Ingen vägning = mens (svullen)
    Vecka 48: -1,4 kg Vikt: 78,9 kg
    Vecka 49:
    Vecka 50:
    Vecka 51:
    Vecka 52:
    Vecka 1:
    Vecka 2:
    Vecka 3:
    Vecka 4:
    Vecka 5:
    Vecka 6:
    Vecka 7:
    Vecka 8:
    Vecka 9:
    Vecka 10:
    Vecka 11:

• Bröllopstokiig

Grattis Liza!! Tänk! snart har du gått ner 10 kg!!

Jag har varit till mina föräldrar i helgen, vilket inneburit för mkt kolhydrater och för mkt söt bastudryck.. Hm.. Har lite dåligt samvete och anar viktökning, men jag hänger inte läpp för det mer än så. För att stå ut i det långa loppet måste jag få ha "kravlösa" helger. Jag tänker att imorgon är det en ny dag och en ny vecka. Då återgår jag till min diet.

Jag ska inte diskutera dina föräldrars situation för mkt, för det är inte min sak att lägga mig i. Men jag vill bara säga att jag tror din pappa gör rätt som lämnar henne. Om inte för alltid så iaf för en tids "andrum". Kanske hittar de tillbaks till varandra och han kan lämna det bakom sig. Kanske inte.
    Jag har levt med en (flera gångers) otrogen pojkvän, som jag älskade så mkt och DÅ tyvärr inte hade modet att lämna (var rädd för att leva utan honom). Så trots hans otrohet så ville jag vara nära honom, men hur jag än ville att vi skulle fixa det, så gjorde hans närvaro bara saken värre. Det påminde mig hela tiden om det jobbiga och jag mådde bara SÅ dåligt. (Ond, ond cirkel.) Hur som helst så när jag väl bestämde mig att det fick vara slut på det hela; på oss, på otroheten m.m. DÅ började mitt helande. Jag fick min värdighet tillbaks.

Så därför tror jag att det är bra att komma bort från varandra för att, som sagt, få tid att tänka ostört. Man kan inte påskynda ett sånt helande (att försöka "tvinga" fram en förlåtande), utan det måste få ta den tid det tar. Samtidigt tror jag att man absolut kan hitta tillbaks till varandra, även efter något sånt. Efter det nervärderande förhållandet så hittade jag min nuvarande och som "skadad" (av det och av annat) så var JAG otrogen.. (Törstade efter att få känna mig bra, snygg osv.) Skyller inte ifrån mig med det! Oavsett erfarenheter så var och är det inte skäl till att göra något sådant. Men jag gjorde det och jag har "betalat" för det (jag får leva med MITT dåliga samvete för alltid). Men iaf: vi hade "andrum" en stund och trots det så hittade vi tillbaks till varann. Idag efter 8 år så kan "VI" inte vara bättre, vilket vi båda hade MKT svårt att ana då. Så det KAN förlåtas hur fruktansvärt man än betett sig. (Men det beror ju på många omständigheter och många "varför"..)

Oj, detta blev bamse-långt iaf.. Ibland knappar man av bara farten iväg med tangentbordet.. Måste hoppa i säng NU, imorgon var det ju den där nya dagen. Och arbete.. Suck! (Efter att ha varit arbetslös i stort sett hela hösten) så känns det aningen jobbigt att jobba måndag till fredag.. Men nåja. Det får tiden att gå lite fortare om något.

Natti natti! /ann-ie

• Ann-ie

Hade svårt för att somna igår så efter en kort natt försov jag mig imorse. (Hann till jobbet i tid iaf.) Så jag glömde väga mig imorse och eftersom hela dan blev rubbad av detta så åt jag makaroner m.m. under lunchen. D.v.s. INTE min diet. Hm.. Men middagen blev proteinrik och lite fettig!

Tycker kolhydratfattig kost funkar SÅ bra på mig. Det håller mig mätt och godissuget, fikasuget borta. Enda negativa är att frukt innehåller kolhydrater och ska ätas mkt sparsamt.
    Tycker att apelsinerna är underbart goda just nu.. Har inte kollat hur mkt kolh. de innehåller men jag tillåter mig att äta ca två om dagen. Det kan ju inte vara SÅ mkt..

Jag har gått på VV förut (senast i höstas), men jag tycker det är SÅ jobbigt att väga allt och räkna pointsen.. När jag VV:at har det blivit så att jag hållt mig till några måltider, för så fort man ska äta något annat så måste pointsen räknas igen. Jag tycker det tar sån tid. Du tycker inte detta är jobbigt med VV??

• Ann-ie

Gud va skönt! Vägde mig imorse och jag har snarare gått ner ett halvt kilo efter mina två helgers "unnande"! Står alltså på 82 kg idag och även om jag inser att 7 kg blir mkt att hinna ta till jul, så lär jag iaf komma till 70-kgsklassen till dess. Ska kolla mitt förråd på CK-påsar och kolla om jag kanske går på ren kur sista två veckorna.

Hur går det för dig?

• Ann-ie

Jag skrev att jag skulle börja på kur igen. Gjorde det inte. : ( Gör ett nytt försök imorgon!

Hur är det med dig? Jag hoppas du inte blev ledsen för nåt av det jag skrev! Eller?

Kram/ann-ie

• LizaGBG

Hej Ann-ie!
    Jag har hållt på i huset som vi renoverar hela helgen och alla kvällar sådärför har jag inte varit inne på BT på ett tag.
    Det beror absolut INTE på nått su skrivit - du skriver ju bara gulliga &
    saker !

Har du börjat med din kur nu? Kör du ren kur eller?
    Jag har nog gått upp lite, får svar på det i morgon på VV. Men jag är redo att ta nya tag igen!
    Även fast det blir en hel del hämtmat då vi renoverar även i fortsättningen...
    Du då? Känner du dig jätte motiverad nu innan jul?
    Jag är inte lika "på" som jag var ibörjan om jag ska vara ärlig... Skulle behöva en resa t.ex för att sporra mig till att bli smal...
    Skriver mer i morgon!
    Kram på dig!

• Ann-ie

Pyssla du om huset! Skönt bara att veta att du inte tog illa upp.

Jag har oxå fullt upp, men med nya jobbet. En arbetsmiljö som visat sig vara så dålig.. Mkt sjukskrivningar, sjukfrånvaro (stress, underliggande irritationer m.m.) = mkt övertidsarbete för mig.. Hm.. Har själv varit utbränd en gång och nu känner jag att min stresstålighet prövas hårt.. Det gör att jag inte heller kommit igång med kurandet och går mot gamla matmönster (monster!) och + på vågen.. Vilket i sin tur gör att jag mår och känner mig sämre. (Ond cirkel!) Jag tänker varje kväll: imorgon! Men så blir dagen rubbad på jobbet. Suck! Fixar inte ens kombikur..
    Så vi får se hur det blir med mitt kurande fram till jul. Vill ju! Även om motivationen tryter. Ska först och främst ta ett snack på jobbet imorgon, för att försöka förbättra situationen, och så får jag ta det, se över min liv (fram till jul iaf), efter det.

Och kära du, känn dig inte pressad till att skriva! Du skriver när du kan och hinner. Jag gör det! Kram
    Ann-ie

• Ann-ie

Lördag och jag har inte påbörjat min lovade kur.. Hört förut??!
    Fann inte min motivation.. så nu tar jag det lite lugnt med CK fram till jul och nyår. Efter det tar jag på allvar tag i hullet. Men ikväll pimlpar jag lite vin och cider.. Hi hi.. *Hick!*

Hoppas allt är bra med dig! /ann-ie

• LizaGBG

Hej Ann-ie!
    Allt bra här... Har lagt VV på hyllan -tillfälligt såklart - för jag vill ju fortfarande gå ner i vikt!
    Men just nu är det för mkt med huset, renoveringen och mammas & pappas problem i bakhuvudet hela tiden... Undanflykter? Jovisst ! Men jag skall oxå ta nya tag!

Ha en fortsatt trevlig kväll ! *tar en klunk rödvin*
    Kram på dig /Liza

Svar på tråden ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg