• sweet saint

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

nu kom jag rätt...

• Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
  • Jessie76

Äntligen!! Undrade just vart ni tagit vägen...

Hahahaha inte slipper ni mig inte

Jag har inte vägt mig idag, för jag har en ny dag (onsdagar) så jag sleeeet mig från vågen i morse
    Är dock jättespänd!

Igår var jag för övrigt med familjen och åkte pulka i 4 timmar! Phu! Det var träning det
    Sen var jag cirka 40 minuter på hundpromenad oxå så jag var jääääätteduktig igår!
    Sen åt vi fondue men jag tror inte d e så "farligt" enligt GI, eller hur?

Oj! Förresten - varmt välkomna alla "Nya" Kul med nya "ansikten"

Hur e vädret i övriga Sverige då? Här är det jätteskönt, halvkallt och vindstilla. Snart kanske solen dyker upp oxå.

• Jessie76

Oj - glömde säga: Jag kör Giviktkoll och tycker den sidan e riktigt bra (än så länge iaf ). Har "halvkört" GI ända sen september-oktober -05 men det har liksom inte "kommit igång". Nu känns det som att d e på G så jag kan defintitivt rekommendera den sidan.

• AnelP

God morgon alla.Idag gick jag upp när sambon gick vid 7.20, gick ut och gick i 45 minuter innan frukost, det var jätte härligt.Här iJ önköping börjar solen att titta fram lite smått och -6.4 visar temp. på. Vägde mig idag, fast jag egentligen inte ville, men bra att se hur mycket man kommer gå ner varjevecka.Mitt mål är minst -1kg till nästa måndag

• Miafina

Tillbaka från Stockholm... Allt har gått ruskigt dåligt =(
    Jag vägde mig 3 dagen i Stockholm och hade då gått UPP 1,5 kg sedan sist jag vägde mig....

Ok jag har säkert gått upp ngt under julen.. men det skulle dock betyda att jag gått upp ett stort antal kilon, eller att jag gått ner nada under mina nästan 4 veckor.

Annan våg, visst, men jag "kontrollvägde" min sambo, och vågen stämde bra på honom.

Fy tusan vad ledsen jag blev..... Så nu vet jag ärligt talat inte vad jag ska göra..... =(

• Burro

Jag har upptäckt att varje gång som jag tränar går jag upp. Är det bättre att bara ta promenader när man försöker att gå ner i vikt? Jag är medlem i GI-viktkontroll och kör nystarten. Nån mer som upplevt samma sak?

• Novemberbrud06

Ingen som kan ge en nykomling lite konkreta tips? Ska äta frukost snart vad ska jag äta? Har hört att ägg är bra, kan jag dricka mjölk till? Ska man tänka kött/fågel/fisk + grönsaker? Inget bröd, pasta, ris, potatis? Hur länge ska man äta så?

Ola Lauritzsons bok, vart på nätet kan jag köpa den?

• Miafina

Burro - I början när man tränar brukar man ju gå ner, men det lägger sig ganska snart... Men det beror ju på hur hårt/vad man tränar, men efter ngn vecka så bygger ju kroppen musklerna istället för att bryta ner dem enbart.
    Huruvida det är bättre att promenera överlåter jag till ngn annan att svara på.... Men det beror väl på om man bara vill förbränna eller om man vill bygga upp musklerna kan jag tro...

• tvillingsjäl

Burro: I början när du kör GI ska du hålla dig till lågintensiv träning enbart, tex promenader eller lugn cykling..detta eftersom vid högintensiv träning är ju kolhydraterna kroppens primära bränsle...
    Jag använde mig av pulsklocka när jag tränade och höll mig på en puls runt 120...

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.