Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
nu kom jag rätt...
nu kom jag rätt...
Miafina: Sallad och grönsaker räcker inte, speciellt om du träna oxå...börja äta fullkornsprodukter tex pasta och råris...det är nyttigt och ger dig en bättre balans på dagen!
Du behöver absolutr inte äta onyttigt för att få i dig mat..ät fullkorns produkter så löser du det problemet!
Tränar gör jag inte... promenerar bara.. har en skada i en fot som förhindrar en del träning, och min kropp är för tung för att orka så mkt mer träning just nu... och vill absolut inte ha mer muskler...
Jag äter ris och pasta (fullkorn) ibland.... Men är inte så förtjust i ris, och eftersom pasta är en av mina svagheter känns det tufft att begränsa sig.... Då undviker jag det hellre.
Så det jag skrev är typ det som jag äter varje dag (finns undantag, men som regel) sedan varierar det lite....
Nåväl.. ska härda ut denna sjuka nu iaf, så får jag väl ta och utmana mig själv lite mer med pastan då.... (nervös)
Tack för tipset... Skriv mer om det finns mer kunskap... Allt är bra att veta, och vet man redan så bra att bli påmind...
Och skulle ngn sitta på vansinnigt goda recept så hysta ut dem =) Jag behöver inspiration !
Novemberbrud: Visst får du äta "obegränsat" med grönsaker i fas 1! Du ska äta minst 500 gram/dag. Och av proteinmat (kött, fisk, kyckling) ska man äta 450 g/dag.
Frågan är snarare om man orkar få i sitt allt...
Inda:
Var i Ola Lauritzsons bok står det? Vill ju göra detta rätt, så jag vill gärna läsa om det. Konstigt att jag inte såg det avsnittet i boken?
Förresten har ngn läst Dr. Phils viktminskningsböcker? Tänker för egen del inte läsa den före jag gått ner i vikt (blir för överentusiastisk och börjar tänka knasigt av att läsa viktminskningsböcker.) Tror ändå att den kan vara intressant, trots att den knappast är revolutionerande.
Det är väl samma blaha som annars kommer upp i hans show och säkert i andra av hans böcker.
Hu, är så hungrig. Likadant igår, fast är mätt ända fram till sex på kvällen så det är ok. Trots att jag ätit bra mat och tillräckligt:
Frukost: råggröt med blåbärssylt + några cashewnötter, minimjölk
Lunch: grönsakssoppa (redd med kokosmjölk!), minmjölk, sallad
Mellanmål: Jordgubbar med lite lättglass (Ajaj, men värre har vi varit med om)
Middag: linssoppa, minimjölk
Negativt: ingen motivation för motion ännu, lite för lite proteiner
Tar väl en stund innan kroppen vänjer sig vid att inte överäta. :)
Hade tänkt väga mig på måndan, men skjuter upp det en vecka, eftersom man inte hinner gå ner många gram på knappt en vecka...
Äh, har ju skrivit helt knasigt i inlägget ovan. Meningskonstruktionerna är åt skogen och omöjligt att förstå vad jag syftar på. :(
Hjälp mig att reda ut det här... (det är nog jag som är lite trögtänkt just nu! )
Under GI metodens 2 första faser - får jag äta grönsaker?
massor av grönsaker!!!!! Man ersätter ju potatisen, pastan och ris/bröd m grönsaker.. Var försiktig med kokta morötter.. ät råa
Minst 500g/dag rekomenderar de från Giviktkoll.se
Sweet saint: hur går det med dina planer på en Orbi-trek? Det är ju suveränt att kunna träna hemma. Jag skulle nog inte träna alls annars och det vore ju lite synd
Jag är oxå lite sugen på att köpa en Orbitrek... Men är rädd att den ska vara rapplig och obekväm...
Det är så svårt att planera in träningstid mellan allt annat som ska göras på jobbet och hemma...
Igår var jag ledig och körde då 30 min pilates framför tv'n innan frukost... Min son var upptagen med att spela dataspel...