• sweet saint

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

nu kom jag rätt...

• Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
  • september bride

AnelP

betalar man dom ca700kr för hela kurs tillfället..???

Kursen består av fem kurstillfällen à 1,5 tim på måndagar 18:30 - 20:00 (med undantag av måndagen 20:e februari).eller 700kr/gång alltså 700*5=3500kr?????

• Miafina

Så... gjorde ju misstaget att ställa mig på en våg när jag var i Stockholm.. som visade +1,5 kilo... surt värre....

Nu har jag införskaffat min aldeles egna våg iaf..... Så nu har man ju möjlighet att kontrollera sig iaf... Fick mensen (1,5 vecka sen) inatt, och är allmänt risig.. så jag tror att jag ger kropppen vad den behöver nu, för att den ska återhämta sig... Sedan kör jag på måndag igen....

Jag hoppas bara att motivationen finns kvar efter alla elaka bakslag....

Puffa gärna på mig lite... känns så jobbigt att läsa att det går så bra för de flesta när det går åt helskotta för mig, och jag verkligen håller det jag ska och mer därtill.... *suck*

• AnelP

september bride:
    Vi har betalat 595kr för hela kursen på 5ggr*1.5tim.Om man är medlemskort på hudoteket betralar man 595 annars 695kr.Du kan ju gå på en enstaka gång men det blir ju genast dyrare då.Så jag tycker att 595 var ganska överkommligör 5 gånger, jag skulle akdrig betala så mycket som du skrev, lite väl dyrt.

• tvillingsjäl

Novemberbrud06: Det låter som ett bra upplägg tycker jag! Jag gick ner en del den första tiden, ca 3-4 kilo...men jag hade inte såå mycke att tappa heller! Nu har jag totalt tappar runt 5-6 kilo å har ca 2 kilo som jag vill gå ner men det tränar jag bort samtidigt som jag äter rätt mycke GI fortfarande!
    Men jag kan ju säga att jag inte gått upp ngt iaf!

• Novemberbrud06

Vilka är era bästa GI recept? Främst för fas 1 och 2?

Tar tacksamt emot alla förslag!

• Jessie76

Miafina - väg dig alltid på samma våg, tror inte en enda våg väger lika! Sen köpte jag en digital våg bara för att då vet man exakt och kan inte "fuska"... Sen tycker jag att du ska mäta dig oxå..
    Sen - bli inte arg nu - men det där med att "ge kroppen vad den behöver"... Big mistake! Tycker du ska kolla in redan nu vad du kan dra in på och göra det. Du vet, ju mer du trycker i dig "för att du har mens" desto mer måste du jobba bort senare... Kämpa på nu! Du får bara ännu mer dåligt samvete om du "lyxar" i helgen!
    Bli inte arg på mig, jag bara försöker hjälpa dig..... På mitt sätt..

Jag har ätit ost och skinksallad med blekselleri och rödlök och kokt ägg idag till lunch och oj vad gott det var. Till detta hade jag Aioli på flaska - mums! Hoppas den Aiolin "går bra", den finns inte med på Giviktkoll´s sida så jag fyller i att jag ätit majonnäs

Middag vet jag inte, några tips?

Kraaam

• Miafina

Jessie76..... Nej jag blir inte arg, inte alls.... Jag tror jag var lite suddig i vad jag skrev dock, så nog mitt fel.

Jag blir alltid kass i magen under lingonveckan och får knappt i mig ngt alls under den tiden. OCh eftersom jag dessutom varit sjuk i nga dagar nu, och inte heller då fått i mig något att tala om, så menade jag att "det jag klarar av att äta äter jag"....
    Dock så har jag fortfarande inte sockersug eller småätningslust, så det är ingen fara med det =)

Vad jag menade var snarast att jag orkar inte laga ngn "krävande" mat, utan om jag har ngn matlust alls så äter jag vad min sambo lagar till. Även om det skulle vara pasta tex. (vilket jag försöker undvika annars)

Jag har börjat att misstänka att jag kan ha ngt fel med ämnesomsättningen... Jag har alltid vetat att den är "slö", men det tycks som att den kan vara ngt värre än så med.
    Ska därför göra ett test under nästa vecka... Bara äta den "berömda" kålsoppan under hela veckan..... Om jag inte går ner mer än något kilo med den så måste jag ta mig till läkaren och ta blodprov.

Blev mkt blahablaha här.. men men...

Nejdå, enda jag blir arg på är mig själv... =/

• Miafina

Just det....

Jag har ju redan dragit in på allt jag kan hitta... äter mellan 800-1300 calorier per dag, och bara lite av dem från kolhydrater, och då inte vita. Äter inte ngt "onödigt" fett eller så... Senaste dagarna när jag varit sjuk har jag väl petat i mig högst 400 calorier per dag....

Ngn som kan tala om vad jag mer kan dra in på ? Jag ser det verkligen inte....
    Har motionerat också

Pga av ovanstående i 4 veckors tid som jag är så frustrerad över att inte ha gått ner ngt....

• tvillingsjäl

Miafina: jag är inte alls förvånad att du inte går ner..du äter på tok för lite!!

Följer du GI eller? För då räknar man inte Kalorier alls i början...sen måste man ju börja tänka lite på det oxå..

Se till att äta frukost, lunch, middag på ungefär samma tider, undvik snabba kolhydrater, blir du sugen på nåt eller hungrig drick proteinpulver eller ät en frukt eller gör en smoothie!

Äter du så lite som du gör kommer kroppen aldrig att släppa ifrån sig fett!

• Miafina

Nej jag följer inte GI.. Jag följer väl egentligen ingenting... Jag försöker tänka på att inte äta kolhydrater (snabba) och att inte äta just det "onödiga fettet"....

Jag har tidigare (när jag inte varit sjuk, för nu har jag mått illa och knappt fått ner ngt alls) ätit frukost, lunch och middag, plus nga mellanmål... regelbundet och inte för sent på kvällen.

Problemet är att jag äter tills jag är mätt.... Jag är inte längre hungrig som tidigare och "orkar" inte äta mer än tills jag är mätt. Ska jag få i mig fler kalorier måste jag ju äta sådan som klassas som "onyttigt" som smör, majonäs, eller annat i betydligt större mängder (och som jag inte tycker om)... För jag klarar inte längre att äta lika stora mängder mat.

Jag vet att man måste äta en viss mängd för att gå ner... men den nivån borde ligga lägre än vad jag äter... Dessutom så brukar man ju gå ner i början men att det sedan avstannar.

Jag äter normalt sett; Skinkmacka till frukost (te, kaffe eller nått till)... grönsaker till mellis på fm, sallad m kyckling eller nått till lunch, frukt/grönt till mellis, köttbit m grönsaker till middag.

Grönsakerna räknar jag inte kalorierna i, eftersom de inte kan klassas som annat än "bra".... Så på det som jag skrev ovan kan man ju lägga på de som finns i grönsakerna.

Ge mig gärna tips.. jag försöker vara mottaglig

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.