• Nilo

Övernaturliga händelser...

Snubblade över en tråd som handlade om hustomtar och hoppades att det skulle vara handla om riktiga tomtar, men verkar mest vara m2b-tomtar

Så nu startar jag en ny tråd för alla som har varit med om något "övernaturligt" såsom tomtar, sanndrömmar eller dyl. och som vill dela med sig!

Jag bara älskar sånt (big fan of TV4+ & fru nilsson) men har tyvärr inte varit med om någonting själv...

• Svar på tråden Övernaturliga händelser...
  • SaT

Undra om det är så att barn inte kräver logiska svar som vuxna gör, utan mer kan acceptera att det är si eller så utan en vetenskaplig förklaring? Att det är mer öppna för att se lite oförklarliga saker då?

• Min-Ah

"_Cinderella_" & "Mitt hjärta är hemma!

Ni båda har ju nästan lite "liknande sätt" att träffa era blivande på!!

Måste ju helt enkelt vara "ödet"!
    Härligt!

• Mitt hjärta är hemma

Min-Ah: Tack!

• Min-Ah

BlueTopaz!

Intressant att du kunde (kan) känna kortens valör/färg!
    Kanke skulle du blivit en bra kortspelare och vunnit massor av pengar!
    Läskigt!

Och - usch, vad läskigt med stolen också!
    Hundar lär vara mycket känsliga för sådant här!

Det här är ju en mycket märklig "värld", som vi inte vet alls mycket om!
    Det är ju även svårt att veta var "gränsen" mellan "farligt" och "ofarligt går...
    förstår att du är lite rädd för att "öppna alltför okända dörrar!

• GithKat

Min-Ah: Jag ska fråga nästa gång jag pratar med henne. Har tråden som favorit så jag lär hitta tillbaka
    Huset skrämde en del ja men jag trivdes..*S*

• Min-Ah

SaT!

Ojojoj!
    Låter ju verkligen jätteunderligt detta med farfadern!

Har ni frågat farfadern om han kanske drömde om detta just den natten?! Eller kanske har tänkt och funderat mycket på "sin" ( = nu er) lägenhet!?

• Min-Ah

SaT!

Angående barns reaktioner och förmågor...
    Jag tror absolut att det kan vara så att barn är mycket mera öppna för sådant här än många vuxna!
    Ofta kan det nog vara så att omgivningen (föräldrar och andra runt barnen) liksom avfärdar barnens upplevelser och inte tror på dem. Säger saker som gör att barnen sedan också "slår bort" det...
    Att det ju ändå inte "käns lönt" att tala om vad de upplevt för omgivningen eftersom ingen ändå förstår! Bara tror/tycker de "pratar smörja"!

Jättesynd!

• Min-Ah

GithKat!

Tack! Skulle vara jätteintressant att kontakta detta medium!
    (Fast jag vet inte om jag riktigt "törs", hihi! )

• Hiskan

I min familj är vi flera som har outvecklade "gåvor". Det handlar mycket om sanndrömmar och skyddsänglar som man känner finns i ens närhet.

Min mormor drömde för länge sedan om sina grannar att mannen i huset hade dött och att äldste sonen inte var med på begravningen. En kort tid efter drömmen så dog mannen i grannhuset plötsligt. En kort tid därefter förolyckades den äldste sonen. Vad ska man tro???

Min mor drömde när hennes ena syster var svårt sjuk att systerns man byggt om deras bil till en likbil. Behöver jag säga att hennes syster dog??

Själv har jag drömt om saker och ting och inte om människor. Tex ett gammalt hus som alltid varit öde - jag drömde att det var snickare där och byggde. Berättade det för min mamma dagen efter. Två dagar senare ringde hon och sa -Det står i tidningen att kommunen ska renovera huset, det ska bli lägenheter...

Min egen son verkar också ha "gåvan". Han berättar mycket om "dom fanns här tidigare, för längesedan, innan vi bodde här".

• Min-Ah

GithKat!

Kul att du i alla fall trivde i huset!

Sådana här spöken som "låter och gör väsen av sig" ("Poltergeister"?) brukar ju sällan vara "faliga" eller så. De bara för en massa oväsen, flyttar på saker etc!
    Men många blir ju förstås väldigt rädda och det är ju inte så konstigt!

Svar på tråden Övernaturliga händelser...