• Nilo

Övernaturliga händelser...

Snubblade över en tråd som handlade om hustomtar och hoppades att det skulle vara handla om riktiga tomtar, men verkar mest vara m2b-tomtar

Så nu startar jag en ny tråd för alla som har varit med om något "övernaturligt" såsom tomtar, sanndrömmar eller dyl. och som vill dela med sig!

Jag bara älskar sånt (big fan of TV4+ & fru nilsson) men har tyvärr inte varit med om någonting själv...

• Svar på tråden Övernaturliga händelser...
  • BlueTopaz

Mitt hjärta är hemma och Min-Ah: Haha, jag tänkte aldrig ens tanken på att jag kunde ha blivit kortspelare! ;) Fast det skulle knappast kännas bra att lura av andra människor deras pengar.
    Jag tror inte jag har så mkt av förmågan kvar längre och det tar lixom emot ett prova.. det skrämde mig så just för att började inse att det finns mkt runt omkring som man inte vet och inte har koll på. Framförallt så känner man inte alla delar av sig själv... scary!

Har tänkt på en annan sak, jag tror inte direkt på gud, bara ibland ;) Men när jag dessa gånger "pratar" till gud i mina tankar så blir jag alltid alldeles varm i kroppen på ett konstigt sätt, samma sak händer när jag går in i en kyrka och öppnar upp mig för gud eller vad man ska säga, typ rannsakar själen.
    Någon annan som känner så?? Vågar inte fråga folk i min närhet..

• Mitt hjärta är hemma

www.randi.org/research/index.html

En länk från en skeptiker. Klarar ni detta får ni en miljon USdollar! Sant! Då behöver man inte längre bekymra sig om bröllopsbudgeten. *vill inte göra mig till ovän med denna trådens folk utan bara tipsa*
    Kram från en som hatar att vara mörkrädd.

• L+J

Jag har börjat drömma sanndrömmar, och jag har en känsla av att det jag drömmer inträffar exakt samtidigt, för det stämmer så bra överens med tiden.

När min kille skulle hälsa på mig i USA för första gången i höstas var jag jätteglad och upprymd, men kände mig lite orolig dagen innan för jag var så rädd att något skulle hända som kunde förstöra vår upplevelse (han skulle bara vara hos mig fyra nätter och vi hade inte setts på så länge). På natten när satt på planet, drömde jag att han skickade ett sms och sa att han fastnat i Paris när de mellanlandade. Jag vaknade med ett ryck och kollade på klockan. Konstaterade att hans flyg precis måste ha gått från Paris och andades ut när såg att han inte skickat något sms. La mig när och försökte somna om, men vaknar till fem min senare av att han skickar ett sms med texten: "Fastnat i Paris, nästa flyg går om ett dygn." Hur stor är sannolikheten??

Nu senast hände det i morse! Eftersom jag är i USA är det sex timmars tidsskillnad, därför gick finalmatchen mellan Sverige och Finland klockan åtta på morgonen. Jag var ute igår och orkade inte gå upp för att kolla, men drömde under matchens gång att Sverige vann med 3-2. Det var en väldigt stark känsla som höll i sig, och jag kollade nyfiket aftonbladets hemsida när jag vaknat. Och mycket riktigt ...

Blir nästan lite rädd för mig själv, hoppas det bara är slumpen!!

• Min-Ah

Inda!

Din syster tycker förmodligen det är svårt att förklara...
    Kanske vet hon inte ens allt själv...
    Var så "rörigt" och totalt "kaos" i hennes själ då för så länge sedan att hon såg det som enda vägen att...ja...

Nej, inget går ju att "ändra" på eller så.
    Saker och ting blev ju tyvärr som de blev...
    Huvudsaken är ju , som du säger, att hon ju i alla fall mår bra där hon är nu!

Bra att du ändå lyckats "gå vidare" så pass nu att du kan känna dig lugn och trygg!
    Måste ha varit väldigt svårt för dig och jag tycker du har varit mycket stark!

• Min-Ah

Beachy!

Först och främst! - Grattis till ert fina bröllop! Låter mycket vackert och romantiskt!

Beklagar verkligen din fars död!
    Så tråkigt!
    Det är viktigt att ge sig riktigt tid att sörja!

Det som hände under vigseln var ju säkert din fars sätt att visa att han fanns där på er stora dag!
    Så otroligt vackert! Blir rörd då jag läser det!!

Slump, nej, det tror ju inte jag heller!
    Och det viktigaste är ju ändå (trots vad alla andra tror eller säger) att DU vet och känner att det var din far!!

• Min-Ah

BlueTopaz!

Nej, du kan ju ha rätt i att det kanske inte skulle vara riktigt "sjysst" att "lura pengar av folk" hur som helst!!

Är ju lite småläskigt och skrämmande med sådant man inte vet så mycket om...

Men kanske kan du ju ha "nytta av" din "förmåga" på något annat, mer sunt, sätt...

Om man ju nu kallar det för "Gud" eller något annat...
    Svårt att definiera!
    Jag brukar mera kalla det "det goda" eller något i den stilen!

Religioner oavsett vilka eller var i världen så har de ju liknande element i sig - just tron på något "högre" och "gott"!
    Sedan benämns detta med olika "namn" och så. Allt från "Gud", "Allah", "Jehovah"...Plus en massa andra "gudanamn" eller så...

Jag kan också känna en otrolig "värme- och trygghetskänsla" i själen och hela kroppen när jag "talar till" och/eller anförtror mig/"ber" till detta "Goda"!

Har många gånger i livet bett om "vägledning och hjälp" när jag haft mina svåra stunder!
    Och alltid har saker och ting löst sig och jag kommit till bättre insikt om tillvaron!

Så något "Gott" måste det ju ändå finnas, någonstans "där ute"!!

• Min-Ah

L+J!

Verkar ju som om du har en stark "förmåga" att drömma sant, ja!
    Du fick ju rätt i både detta med din kille och Paris och med matchen!!
    Det finns mycket underligt som vi inte begriper oss på!

Vi får ju hoppas du inte drömmer om något hemskt, bara!

• Min-Ah

Dags att sova nu!
    Jobbedag i morgon!

Får se om man kanske drömmer något spännande i natt eller så! (Fast jag brukar ju sällan minnas mina drömmar! ) Bara ibland om jag t.ex. vaknar av dem!

• Bröllopstokiig

En ganska fascinernade berättelse om ni orkar läsa.... :

För snart två och ett halvt år sedan var jag med om en bilolycka... Första snön hade kommit och det var väldigt halt den oktobernatten. Jag och en kompis hade (dumt nog?) låtit 4 okända pojkar köra hem oss... De verkade helt okej och vi visste inte hur vi skulle ta oss hem..

Allt gick bra trots att vi satt 4 pers i baksätet, vi småpratade lite och ungefär 3 km kvar när en bil körde om oss... Då blev han som körde tvungen att köra lite närmare diket... Där hade det dock blandats våt snö och för att komma därifrån blev han tvungen att gasa på ytterligare, hastigheten visade 90 km/h.

Det hela slutade med att bilen fick sladd, och åkte fram och tillbaka över vägen i nästan 200 meter innan den vurpade (rullade 2 varv) ner i ett stort dike...

Jag minns dock inte mer än att jag kände mig som i en tvättmaskin, och insåg att VI inte hade någon makt över situationen mer. Nästa minne jag har är vid akuten ca en halv timme senare... då hade jag pladdrat vilt och inte kommit ihåg något!

Ingen fick större skador, vi satt i en väldigt krocksäker bil med olika finesser... Alla fick skärsår och jag lämnade dessvärre med en nackskada, som inte syns men känns... Men att vi inte fick allvarligare följder förvånade alla som såg den totalskrotade bilen efteråt...

Nu till det "övernaturliga"... Farmor & Farfar kom och hälsa på dan efter olyckan för att se hur jag mådde... Farmor berättade då att hon föregående natt 01.50 (då körde bilen i diket) och känt att någon av hennes barnbarn var i fara och kände att hon måste be för oss... Hon gick upp och var orolig hela natten... Först 04.30 kunde hon somna igen och exakt då hade jag kommit hem från akuten och började sova...

Jag tror att Guds änglar vad med oss... Någon annan tror kanske att det var slumpen, ödet eller något annat odefinerbart...

• Min-Ah

Lanzara!

Ojojoj, vilken änglavakt ni hade alla i bilen!!
    Allt alla klarade sig är ju verkligen ett mirakel!
    Så glad för er skull!
    Och det är ju tur, för annars hade du ju kanske inte kunnat "hålla till" här på BT!

Jag tror inte att det var "slumpen" bara att din farmor vaknade och "kände detta på sig" utan att hon tillsammans med era skyddsänglar medverkade till att ni alla klarade er levande ur det!

Detta är vad jag tror i alla fall!

Svar på tråden Övernaturliga händelser...