• Nilo

Övernaturliga händelser...

Snubblade över en tråd som handlade om hustomtar och hoppades att det skulle vara handla om riktiga tomtar, men verkar mest vara m2b-tomtar

Så nu startar jag en ny tråd för alla som har varit med om något "övernaturligt" såsom tomtar, sanndrömmar eller dyl. och som vill dela med sig!

Jag bara älskar sånt (big fan of TV4+ & fru nilsson) men har tyvärr inte varit med om någonting själv...

• Svar på tråden Övernaturliga händelser...
  • Fröken Malm

Jag jobbade på ett servicehem för dementa och skulle jobba kväll. Jag träffade min kollega i trappan upp till avdelningen så vi gick upp tillsammans. Precis när vi kommit innanför dörren, stannar vi bägge till en sekund och tittar på varandra. Ut från ett av rummen kommer då en sjuksköterska och sa att "Elsie gick precis bort".....

En annan sak:
    Jag brukar alltid vakna ett par gånger på natten och kollar alltid då vad klockan är. (Så man vet hur länge till man får sova!! heeh!)
    En natt vaknade jag vid dessa tidpunkter: 1.11, 2.22, 3.33, 4.44 och 5.55. Sista gången var jag så rädd så jag knappt vågade titta........

• sabina_b

hej på er alla.
    Jag tycker att det ær vældigt intressant med øvernaturliga hændelser... jag ær æven vældigt rædd før sådant.
    Jag har varit med om något som man inte riktigt kan førklara. Men først måste jag berætta om min farbrors fru som før ca fem år sedan berættade om en hændelse. Hon och min farbror hade gått å lagt sig då hon pløtsligt kænde att en person låg øver henne... det va inte min farbror, han låg brevid. Hon førsøkte då att sæga det till hennes man, men hon kunde inte prata, hon kunde heller inte røra sig... sedan sa hon att hon førsøkte att bara røra på ett finger så hon kanske kunde nudda sin man å væcka honom men det gick inte heller... det enda hon kunde gøra va att andas och se sig omkring...

Å nu till mig:
    Før ca två år sedan... en sommardag, mitt på dagen låg jag i sængen å såg på tv. Helt pløtsligt kænner jag att någon kommer och lægger sig øver mig men jag ser ingen (Jag tyckte det va jættelæskigt) men det blev værre... jag førsøkte att røra på mig men lyckades inte, sedan førsøkte jag som min farbrors fru att bara førsøka røra ett finger, men det fungerade inte heller. Det hela slutade inte dær, nu skedde nåt som min farbrors fru inte hade berættat, jag hørde røster, eller en røst kanske det va, jag minns inte riktigt. Jag hørde det klart och tydligt, som om någon viskade eller pratade i mitt øra, men jag kunde inte førstå eller tyda vad som sas. Detta pågick i några minuter och efter det var det øver. Jag kænde hur vikten som låg øver mig førsvann. Det var inte bara vikt utan det kændes precis som nær någon person ligger øver en. Det va så læskigt. Jag va ensam hemma å va så rædd. Jag har ingen aning om vad det var. Har inte berættat det før någon annan førutom min blivande før jag vill inte att folk ska tro att jag e knæpp. Min blivande (som absolut inte tror på øvernaturliga hændelser) sæger att jag kanske drømde eller nåt, men jag va helt klarvaken. Jag kunde røra mina øgon, se åt vilket håll jag ville.
    Har någon av er hørt om något liknande innan?

• tattar-Emma

sabina

När man sover så låser sig musklerna för att man inte ska gå i sömnen eller liknande som kan leda till skador. (Hos sömngångare funkar det inte riktigt.) Ibland kan man vakna innan låsningen släppt, och då uppleva att något tungt ligger på en.

• Stefans fästmö

sabina o Tattar-Emma: jag har själv varit med om någgt liknande. När jag har legat o vilat på eftermiddagen och liksom befunnit mig i gränslandet mellan sömn och vakenhet, har jag vid några tillfällen upplevt det som att någon legat ovanpå mig, vid andra tillfällen har jag hört röster, tex ett lekande barn, fastän det inte finns någon i rummet. Jag har aldrig tänkt på det som nåogt övernaturligt, men har upplevt det som väldigt obehagligt, eftersom jag precis som sabina har försökt att röra mig utan att lyckas. Detta har lett till att jag har slutat ta eftermiddagstupplurer, för att jag inte ville uppleva det igen. Tack Tattar-Emma för att du förklarade vad det är, jag tror säkert det stämmer!

• sabina_b

Jag tror också att det kan stæmma nu nær det ær någon mer æn min blivande som sæger så. Det enda jag ær lite tveksam øver ær røsterna. Men att man kanske halvsover ær førklaringen till det.

• Stefans fästmö

sabina: ja det är ju läskigt med rösterna, jag har oxå varit med om det som jag skrev, men jag tror det beror på att man är halvsovande. Jag minns att jag trodde eller tyckte att jag var vaken när det hände, men nu i efterhand tror jag att jag drömde, men ändå var halvvaken... Lite konstigt att det kan bli så!

• Fru Cinderella

Jo, det kallas för sömnparalys om någon känner för att läsa mer om ämnet. Sök på google så får ni upp massor av information.

Jag har det själv och tyckte det var väldigt skrämmande till en början. Har ven lärt mig att det händer mer sällan om man inte sover på rygg.

Det kan vara skrämmande. Men är helt ofarligt.

• Stefans fästmö

Cinderella: tack, vad intressant! Ska kolla upp det lite mer o inte "stjäla" den här tråden mer! ;) Har oxå märkt att det händer när jag ligger på rygg, undviker det numera...

• Fru Cinderella

Tilläggas bör även att i detta stadie så kan det tyckas att man hör röster. Man hallucinerar.

Många historier om folk som blivit bortförda av aliens kommer från sömnparalyser. Eftersom man inte kan röra sig.. rösterna man hör är ofta onda också.

Vissa som inte tror på den vetenskapliga delen. Säger att i det här stadiet ska man börja om man är intresserad av utanför kroppen upplevelser. Vissa har sagt att de kan känna sig svävande i taket, tittandes ner på sin egen kropp.

Så är man intresserad av det och inte känner sig för skrämd. Så kan det vara intressant att kolla upp.

O en sak till, vill man vakna upp så ska man bara slappna av. Vilket kan vara svårt. Men bara slappna av och andas lugnt. Om man kämpar emot så blir det bara värre o för mig i alla fall så har det nästan gjort ont när man försöker röra sig och kämpa emot..

• Min-Ah

Fröken Malm!

Ja, du... Svårt att säga vad det ni upplevde under ert arbetspass berodde på...
    Lite läskigt är det!

Och jag förstår ju att du blev så skrämd av att vakna på dessa "bisarra" tider...
    men som tur är så finns ju inte tiden 6.66 i alla fall!!

Svar på tråden Övernaturliga händelser...