• Nilo

Övernaturliga händelser...

Snubblade över en tråd som handlade om hustomtar och hoppades att det skulle vara handla om riktiga tomtar, men verkar mest vara m2b-tomtar

Så nu startar jag en ny tråd för alla som har varit med om något "övernaturligt" såsom tomtar, sanndrömmar eller dyl. och som vill dela med sig!

Jag bara älskar sånt (big fan of TV4+ & fru nilsson) men har tyvärr inte varit med om någonting själv...

• Svar på tråden Övernaturliga händelser...
  • Min-Ah

Hiskan!

Ja, det låter verkligen som ni har många "förmågor" i er familj!

Sanndrömmar och andra "förutsägelser"!

Också intressant att din son verkar "se" och "känna/veta" saker!
    Vi får väl se hur det "utvecklar sig" för honom!

• Time&Love

Sånt här tycker jag är jätteintressant. Jag känner ofta på mej saker, men vill helst inte veta av det. Sedan jag var liten så har jag varit mycket mörkrädd (det har till stor del släppt nu när jag hittat min M2B), så jag vill helst inte tro på det övernaturliga - men ibland kan jag inte låta bli. Jag pratar ofta med min morfar som dog -91, han var en underbar människa och det känns tryggt.

Det mest konkreta jag har varit med om var när jag var tillsammans med min första pojkvän. Han var på långresa utan mej, först en månad i Australien, sedan någon vecka i deras hus i Spanien och till sist skulle han hälsa på sin bror i London. Jag hade en dröm som var så tydlig att jag skrev om den i ett brev till honom. Jag drömde att han hade träffat en äldre kvinna i Spanien som han hade inlett ett förhållande med och att hon hade följt med honom till London. Han flippade ut fullständigt och blev jättechockad när han fick det brevet, för det var precis vad som hade hänt. Jag kanske inte behöver tillägga att jag dumpade honom snabbt som ögat. ;)

Jag har förresten testat detta med djurpratare med mina katter. Den jag fick tag i var världens lurendrejare, INGENTING stämde. Mina två kattsystrar är som natt och dag i personlighet och hon beskrev dem precis tvärt om varandra.

• Min-Ah

Time&Love!

Tycker också sådant här är superintressant! (Inte konstigt att denna tråd hamnat ibland mina favoriter )

Tycker inte heller om mörkret och är mörkrädd av mig!
    Tack och lov så är jag sällan hemma ensam!

Vad fint att du och din morfar pratar med varnadra!
    Men på vilket sätt kommunicerar ni?
    Som "tankar" i huvudet eller att du hör hans röst?
    Så intressant!!

Ja, jag förstår då verkligen att du dumpade ditt första kille!!!
    Det var kanske en väldig tur att du hade denna dröm!!

Så trist att du råkade ut för en sådan otrolig "lurendrejare" till "djurpratare"!!
    Sicket nöt!!
    Vem vet! Dina katter kanske drev med henne eller nå't!! Hihihi!!

Älskar själv katter!
    Hade katt (Lillemiss) i 15 år och jag saknar henne fortfarande!

Min mamma har berättat saker som inträffade i samband med att Lillemiss dog.

Det hände en kort tid efter att katten dött (hon var jättesjuk och vi fick tyvärr avliva henne).
    Vår katt brukade ofta sitta i fönstren, på fönsterbrädan vid växterna.

Mamma tyckte sig i ögonvrån se en svart (hon var svart) skugga kila förbi i huset lite överallt. När mamma tittade efter ordentligt där så var det ju tomt...

Vid flera tillfällen såg hon hur växterna i fönstret gungade våldsamt, precis som de brukade göra när katten gick förbi dem... Som om någon petat till dem ordentligt!
    Mamma gick ju dit för att kolla om hon kanske glömt stänga förstret så det stod och blåste eller något. Men föstret var helt låst och tillbommat...

• Inda

Jag har aldrig upplevt nå't i vårt hus trots att det är byggt på 1800-talet och borde ha en hel del historia i sig... Förmodligen är jag inte så mottaglig...

Däremot kan jag varmt rekommendera att gå till ett medium om man vill det.
    Jag har varit på två sittningar en auragraph och en "vanlig".

Vid båda tillfällen fick jag kontakt med min morfar bl. a.

Den största anledningen till att jag gick till ett medium var att min syster tog sitt liv när jag var 17 och jag kände (efter 15 år) att jag behövde bearbeta detta ordentligt...

Vid andra sittningen fick jag kontakt med henne och fick då besked om att hon har det bra nu. Efter detta känns det lugnare inombords...

• Inda

Vill förresten tipsa om att i Karlstad och Västerås finns seriösa föreningar med medium/healers.

• Time&Love

Jag känner hans närvaro ibland och pratar med honom i mina tankar. Mormor dog för snart ett år sedan, och när det började bli kallt i höstas så dök tankar upp i huvudet på mej om att jag borde ta på mej en mössa - formulerat precis som hon brukade tjata på mej. :) Ja, ja mormor brukar jag säja då.

Det är möjligt att katterna drev med djurprataren :) Jag har en så nära relation med dem att jag var lite knäckt efteråt då jag började tvivla på min egen känsla. Min M2B kallar katterna min Secret Service, när jag går omkring hemma har jag alla tre i en cirkel runt mej. När jag kommer hem (jobbar oregelbundet) så ligger alltid ena tjejen i fönstret och väntar på mej (hon ligger inte där hela dagen).

Inget av detta erkänner jag :D, i normala fall är jag mycket jordnära och vetenskaplig.

• GithKat

Min mamma jobbade på ett serviceboende i några år innan hon blev pensionär. Hon brukade se fjärilar flyga förbi en tid innan någon av de gamla gick bort. Mamma visste alltid att någon skulle dö men inte vem och när.

En annan sak som var konstig var när min morfar gick bort. Då sov inte min mormor hemma i sin egen säng så ofta. Varje gång hon inte sov där vaknade mamma av att hon fick en "lusing" av morfar precis vid den tiden på natten när han somnade in. Det lugnade dock ner sig efter ett tag och mormor började sova mer hemma.

Sen kan jag berätta om mig själv..*S* fast detta tror jag mer har med slumpen att göra och ett barns undringar och frågor. När Olof Palme blev mördad åkte vi från min farmor ner till skåne. På resan ner frågade jag helt plötsligt "när skjuter de Palme?" Mamma och pappa frågade varför jag frågade något sådant och jag sa att jag tyckte han verkade dum... Mamma och pappa berättade lite om honom och jag insåg att jag hade haft fel och tänkte inte mer på det. På morgonen ringer min moster som då befann sig i Spanien och berättar vad som hänt. När mamma sen kollar på tv:n och förstår vad som skett, rusar hon in i rummet där jag sover och rycker upp mej med utropet " unge vakna vad har du gjort" lovar min mamma var chockad och jag tyckte bara allt var konstigt..*S* Jag hade ju inte gjort något. Tror faktiskt att det var slumpen då inget sådant hänt senare i mitt liv. Men morsan fick lite spel..

• Min-Ah

Inda!

Usch, vad tragiskt att din syster tog sitt liv!!!
    Måste ha varit (är) fruktansvärt svårt för dig och din familj!!
    Beklagar detta djupt (även såhär lång tid efteråt!).

Måste kännas skönt att du fått kontakt med både din morfar och med din syster!
    Och att du vet att din syster nu har det bra!

• Min-Ah

Time&Love!

OK, då förstår jag lite mer hur du menar med din kommunikation med dina morföräldrar.
    Måste väl ändå kännas "tryggt" på något sätt att de finns där någonstans och vakar över dig!?

Låter underbart med era katter!
    Ena katttjejen "känner säkert på sig" att du är i antågande och hoppar upp i fönstret för att kolla inläget!
    Ja, vem vet - kanske drev katterna som sagt med den där "djurprataren" för att de ju visste att hon var rena bluffen!
    Katter är underbart smarta djur!!

• Drakdal

natten till igår drömde jag att en kompis var gravid, ringde igår och sa vad jag hade drömt, då sa hon att hon precis i dagarna fått reda på att hon var det och att hon ska ha i november.

Svar på tråden Övernaturliga händelser...