• Nilo

Övernaturliga händelser...

Snubblade över en tråd som handlade om hustomtar och hoppades att det skulle vara handla om riktiga tomtar, men verkar mest vara m2b-tomtar

Så nu startar jag en ny tråd för alla som har varit med om något "övernaturligt" såsom tomtar, sanndrömmar eller dyl. och som vill dela med sig!

Jag bara älskar sånt (big fan of TV4+ & fru nilsson) men har tyvärr inte varit med om någonting själv...

• Svar på tråden Övernaturliga händelser...
  • Tiger72

min första grav drömde jag att jag var gravid med flicka, men vaken var jag säker på att det var en pojke. ut kom vår dotter .

en annan gång drömde jag att jag var gravid och så var det. par netter senare drömde jag att jag fick missfall tyvärr stemde det.

par månader senare dörmde jag igen att jag var gravid då en vecka innan utebliven mens. var gravid och börja drömma att det var en pojke, men vaken var jag säker på en flicka. ut kom vår son .

drömt om kompisar. drömde att en av mina kompisar sa till mig i drömen att hon var gravid och det stämde men tyvärr sluta det i missfall.

annan kopis drömde jag att hon skulle få en flicka och det fick hon. återstår att se nu med andra kopisen, har drömt att hon ska få en pojke och hon ska nu idagaran.

en natt drömde jag att ett tak rasa in. när jag kom till jobb så brättar de att taket har rasat in i bussterminalen.

har ibland en del sånna drömmar. kan inte komma på mer just nu. skriver om jag kommer på.

• lejlej

Min son som i somras var drygt 2 år sa till sin farmor, som satt ute och åt glass tillsammans, att titta där, glass ramlat. Farmor böjde sig framåt och hennes glass ramlade precis där han pekat.

• Tiger72

Min dröm var sann min kompis har fått en pojke

• HanOchJag

har själv varit med om lite olika grejor. Inte direkt drömmar, har väl haft en eller 2. Men mer händelser. I min första lägenhet under graviditeten så vaknade jag mitt i natten av att det lät som att någon satte nyckeln i dörren. Gick in i hallen (med högklackade skor= kvinna) och gick direkt in i köket och tog fram en kaffekop och hällde upp kaffe. När jag gick ut för att titta så var där tomt.

en annan incident var att jag satt i en lägenhet med ett par kompisar (mådde inte riktigt bra hade precis haft dödsfall i familjen) och hade en parfym flaska stående på tvn. Där den stått i flera dagar. Helt plötsligt så "lyfts" den upp och släpps i golvet. Jag plocka upp den och tänkte att det var nog drag eller nåt. Ställer tillbaka den och sätter mig i soffan igen. Då händer samma sak. tänker i huvudet då att - okej farmor jag ska sluta tänka som jag tänker. Då slutade det.

• Nilo

Tiger72

Så det är dig man ska kontakta för att få reda på könet i förtid

• Fru Cinderella

Jag själv tyckte det var rätt läskigt o vet inte om det är en "sanndröm" eller bara en slump. Men någon månad innan world trade center så drömde jag nästintill varje natt att ett plan kraschade in i en byggnad.

Visst vart man chockad när man slog på TV:n men jag satt paralyzerad i två dar o tänkte på vad jag drömt.

• HanOchJag

_Cinderella_ lite äkelt det där
    Som en tjejkompis till mig som dagarna innan Hisingsbranden (gbg) Drömde att hon var i domkyrkan och tände en massa ljus för gamla vänner osv. Hon hade flyttat till Norge och tyckte att det var konstigt att hon drömde att hon var hemma i gbg och för att tända ljus. Sen när hon såg nyheterna så förstod hon sammanhanget.

• Min-Ah

För några år sedan, i samband med att min farfar gick bort hände en sak som satt sig fast i mitt medvetande...

Dagen då han gick bort var en lördag och jag hade ett stråkläger (är fiollärare) just den dagen.

Redan på morgonen kände jag en (svårt att förklara) märklig, "gnagande" oroskänsla i mig.
    Allteftersom dagen fortskredd blev denna känsla allt starkare och jag kände också att jag bara måste ringa hem! Detta "ring pappa", "ring pappa" malde på...

Eftersom jag ju höll på att undervisa och hålla i spellägret, så hade jag inte möjlighet att "komma ifrån" och ringa förrän på eftermiddagen, när lägret var över...

När jag väl ringde, så fort jag kunde efter lägret, så fick jag beskedet att farfar dött och att pappa och hans två systrar och min farmor var där.

Mamma hade stannat hemma och väntat ifall jag skulle ringa och hon och jag körde sedan direkt till vårdhemmet.

Min väninna (som är lite smått "synsk" av sig) hade en period då hon var jätteledsen efter att hennes kille gjort slut.
    Hon och jag tycks på något sätt ha lite av "tankekontakt"...
    Jag visste inte exakt vad som stod på, men jag kände att jag bara måste ringa upp henne och kolla läget!
    När jag ringde var hon i "upplösningstillstånd". Bara grät och grät och babblade om att hon inte orkade leva längre osv... Hon mådde riktigt dåligt!
    Hon hade velat ringa mig, men hade inte orkat ta sig fram till telefonen...

En del andra gånger har vi tänkt ringa till varandra samtidigt...
    "Skulle just lyfta telefonluren..."

Vet ju inte vad (eller om ) detta kan tyda på, men det känns som om jag på något sätt fått "kontakt" med något som går utanför det vanliga, "förklarliga"...

• msbine

Har haft en del sådana upplevelser med personer som stått mig nära som tex min mormor och min syster. Min syster och känner ofta på oss hur den andra känner (vi är ej tvillingar), speciellt om någon av oss är ledsen eller har ont.
    Min mormor gick tyvärr bort när jag var tio (exakt åtta dagar efter min födelsedag) på natten, exakt samma tid som hon somnade in vaknade jag och gick till mormors fönster (vi bodde grannar och hade fönster mitt emot varandra) och vinkade hejdå till henne då jag visste med mig att hon lämnade jordelivet då. Gick in och försökte väcka mamma, men hon tyckte jag var löjlig. På morgonen när de fastställde tidpunkten för mormors död visade det sig vara ganska exakt den tiden jag vaknade på.
    Var mer mottaglig för sådant här när jag var liten eftersom min mormor (som stod mig otroligt nära) uppmuntade mig att lägga märke till drömmar och känslor, men efter mormors död "tvingade" mamma mig att tro på att sådant inte fanns. Fortfarande kan jag få känslor av att jag "bara vet" saker fast de inte har hänt och så smånignom händer det.

Svar på tråden Övernaturliga händelser...