nu børjar det ske allt svårførklarligare grejer hær med!
Jag och min sambo har længe lagt mærke till konstiga ljud hær hemma men jag har alltid førsøkt komma med førklaringar.
Det sker allid på nætterna till att børja med. ibland kan det se ut som (i periferie synet, eller vad det nu heter) om någon passerar en. Men detta ser man inte direkt i rummet, utan man ser det i spegeln eller i fønstren som ær næstan som speglar då det ær mørkt ute.
Ibland stængs tv'n av av sig sjælv och ænnu værre, ibland då vi stænger av den så sætts den på av sig sjælv efter någon sekund, det ær som om någon mer satt å tittade och ville fortsætta att titta...
Jag får ofta den kænslan av att någon står å tittar på mig.
På nætterna hør man att någon knackar på væggen, dvs att om vi ligger i sovrummet så knackar nogån i vardagsrummet, som ligger vægg i vægg med sovrummet.
Ibland hør man att någon knackar eller drar i sovrumsdørren. (detta har jag många gånger førsøkt att skylla på drag)
Igår natt skedde det något komiskt t.o.m. faktiskt... jag har køpt ett par nya nya stilett pumps som jag ær helt kær i. Jag sætter ofta på mig dem inomhus, dels før att jag førsøker gå in i dem och dels just før att jag ær førælskad i dem å det ær allt før kallt att gå med dem utomhus... men i alla fall,
igår natt så låg vi i sængen, mina pumps låg i vardagsrummet. Pløtsligt hør jag att någon går runt i dem. Vi har parkettgolv så man hør tydligt och eftersom jag gått i dem så mycket sjælv så vet jag hur det låter.
Jag lovar, jag blev vældigt rædd men jag tyckte också att det va så kul att jag skrattade.
Och nu till det sista, det skedde idag.
Jag tog av mig byxorna och la dem på golvet... Nær jag har satt mig i soffan så ær det någon som har slængt dem på elementet! det va inte min festman, han va på andra sidan rummet. Men nær jag sa: titta på byxorna så sa han bara att det definivt spøkar hær!