Har upplevt några saker sedan jag flyttade in med min sambo i hans lägenhet; jag har haft en liten träko i min ägo i några år, den har alltid stått på en hylla i mitt kök. När jag flyttade in så sattes hyllan upp, och kon placerades på den,men tydligen så gillade inte någon att den kom dit för många gånger så har den flyttats runt i köket och t.o.m in till vardagsrummet. Har frågat min sambo om det är han som flyttat på den, men han hävdar bestämt att det inte är det. Trodde han skojade med mig först, men när jag var ensam hemma och gick in i badrummet en stund så hade kon flyttats när jag kom tillbaka... skumt!
En annan sak, som jag och även min hund tydligen ser är att "någon" står utanför lägenheten och kikar in. Man ser bara en gestalt lite suddigt, och sen är den borta. Hunden gillar det inte, han reser ragg och skäller som en tok. Och när vi kikar ut för att se om någon är där så finns där inget.
Härom dagen, mitt på dagen, så hade jag ytterdörren öppen, så att katten kunde komma in medans jag vädrade, då såg jag något vitt, i storlek som en fullvuxen människa stå utanför köksfönstret. Hunden låg i sovrummet och sov,utan att jag gjorde något kom han utrusandes och började skälla, for ut och sprang runt i trädgården och skällde, men ingenting var där...
Kan tilläggas att min sambo bott i denna lägenhet i 9 år, och aldrig upplevt något. Huset är en gammal villa från 1800-talet.