Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Bröstförstoring (5)

Alaska

Det måste ju finnas en anledning att nästan alla kirurger lägger bakom eller delvis bakom muskeln numera. det är bara ett fåtal kirurger som fortfarande helst lägger framför. De kirurger som lägger bakom brukar oftast enbart lägga framför om personen ifråga har för mycket häng, då finns det risk för "dubbelbröst"... Men jag undrar om det verkligen finns några fördelar med att lägga framför annars?! Men som sagt, jag är ju ingen expert. Jag har dock haft framför och var inte riktigt nöjd med resultatet. Vi hade en annan tjej här förr som oxå hade sina framför och hon opererade om sig och la dem nya implantaten under/bakom muskeln pga att hennes bröst hängt ner sig till följd av att implantaten satt framför muskeln.....

Om jag vore dig så skulle jag nog gå på en eller flera konsultationer hos andra kirurger innan jag bestämde mig.

• pickolina

Tärnansara

Vissa påstår att DD och E är samma sak men det är det INTE... Många tillverkar både DD och E. DD och E är väldigt lika storleksmässigt men är inte exakt lika. Förr hade jag DD men E satt helt fel på mig, numera har jag E, då jag inte kommer i DD längre... Hmm, numera kommer jag ju i och för sig knatt i E heller... :( Men hur som helst, många påstår att det är samma sak, även i olika butiker påstår de det men det är INTE samma sak och de som vet vad de pratar om vet att det inte är samma!.. När jag hamnar i en butik som påstår att det är samma sak så har jag gått till en annan butik... :) På Details har jag aldrig haft några problem...

• pickolina

Tärnansara

DD sitter som en D fast den är större medan E är sydd lite annorlunda + är lite, lite större...

• pickolina

Tärnansara

Men det säger inte att en DD inte kan passa dig ändå, det beror ju på din egen form och vilket moell på bh du provar osv... Så testa båda!

• pickolina

ceciliaj

Det sämmer inte alls!.. DD och E är INTE samma sak och båda storlekarna säljs i Sverige!.. Jag hade förr DD och hade inga problem att hitta storleken i svenska butiker, numera har jag E och de är av samma märke samt samma modell som de jag tidigare hade i DD...och de sitter INTE lika dant för de är något större och sydda annorlunda!...

• pickolina

Jag kunde tex INTE ha E-kupa när jag hade DD... Å nu när jag har E så kommer jag inte i mina gamla DD-kupor.

Jag vet att vissa butiker säger att det är samma sak men det är det alltså INTE...

Jag har tex Gossards satin-push-up i både DD och E... Med flera... Å det skiljer sig mellan dessa och båda såldes dessutom i samma butik, så det var inte så att butiken bara hade utländska storlekar eller bara svenska storlekar osv....

• pickolina

Alltså, förlåt, jag vill inte alls vara otrevlig men jag blir bara så leds på folk som fortsätter att hävda detta när jag själv vet att det inte är så eftersom jag har haft både DD-kupa och E-kupa och vet skillnaden mellan dessa!

• pickolina

Kollar man på svenska shoppingsidor så kan man oxå hitta tex gossard i storlekarna D, DD, E osv...

Åter igen, DET ÄR INTE SAMMA SAK!

Så, nu har jag sagt mitt... *fniss* ;)
    För denna gång....

• pickolina

Det är dock helt rätt att de svenska storlekarna bara varit A,B,C,D,E,F osv... Numera har de dock på många ställen börjat sälja tex DD, vilket från början var en utländsk storlek. Detta har man börjat med för att det finns en efterfrågan efter denna storlek då den är ett mellanting mellan D och E... ;)

• pickolina

Anledningen att jag går i taket gällande just denna fråga är för att jag fått tjafsa om det i sååå många år eftersom jag hade DD... D var för liten och E lite för stor + satt fel då den var sydd annorlunda. DD satt alltid perfekt, oavsett modell och märke...

Detta gjorde att jag förr bara handlade på Details... *skratt* Nu kan man dock hitta DD i allt fler butiker.... :)

Fast nu har jag ju fått större bröst och behöver E-kupa så nu behöver jag inte längre tjafsa om det... *hehe* Men som sagt, jag har anv mig av dessa två storlekar de senaste 6åren så nog vet jag skillnaden på dem och ingen kan få mig att tro att det är samma sak... :D

Svar på tråden Bröstförstoring (5)