Bröstförstoring (5)
Nyfniken
Som jag svarade i din andra tråd, sidan verkar ligga nere just nu. Jag kommer inte heller in..
Nyfniken
Som jag svarade i din andra tråd, sidan verkar ligga nere just nu. Jag kommer inte heller in..
Chokladtårtan
Vad gulligt!!! :)
Jag sover myyyycket bättre i soffan men jag sover inte superbra. Jag har dock haft en sömnstörning i många, många år så det kan ha med det att göra oxå så klart. Men sängen fungerar inte... Av någon konstig anledning.. :)
Nancy pancy
Ja det kan ta flera månader innan känseln kommer tillbaka... Det finns självklart de som inte får tillbaka känseln men vanligast är att man får tillbaka den.. Ibland som förr, ibland lite mindre känslighet eller tom lite mer... Jag var känsligare under tiden jag hade implantaten faktiskt.. (har tagit ut dem nu)
På dina andra funderingar så kan jag garantera att de kommer bli mjukare med tiden och oxå att de kommer falla ner lite... Gällande sidorna vet jag faktiskt inte men det verkar på andra här som att det oxå blivit bättre med tiden, för dem.
Många har ju ett band över brösten efter operation, för att hjälpa till att trycka ner brösten.. Kanske du ska ringa kirurgen och be om ett sådant om det skulle få dig att känna dig lugnare...
Nancy pancy
Känseln i brösten kom tillbaka när brösten läkte ordentligt... Kan komma snabbare oxå så klart, det är väldigt olika.. Läkningen tar tid, det är därför man har återbesöket 6mån efter operationen. Det är inte förrän då man kan vara säker på att se det slutliga resultatet... De kan dock fortsätta att ändra sig efter det oxå, precis som naturliga bröst gör... När allt var läkt så var brösten faktiskt känsligare än innan och det saknar jag nu när jag tagit ut implantaten och känseln återgått till detsamma som innan operationen. Det är det enda jag saknar från tiden jag hade implantaten faktiskt...
Gällande utseendet kan jag faktiskt inte riktigt uttala mig.. De andra tjejerna kan definitivt ge dig bättre svar. Dels så kommer jag inte riktigt ihåg då det var så länge sedan (år 2000) och dels för att jag hade min sportbehå dygnet runt och inte hade så bra koll... *skratt* Min uppfattning, så som jag minns det är att de inte förändrades så värst mycket... Men alla andra jag pratat med, här och IRL har sagt tvärtom så.... Du kan absolut räkna med att de kommer förändras mycket och under en låååång period, sakta men säkert.
Jag har ju själv tagit ut mina implantat och det var ett av de bästa beslut jag tagit i mitt liv så jag kan förstå att man vill göra det och varför... Men jag vill verkligen råda dig att vänta och försöka vara tålmodig. Dels för att du upplever en så kallad efter-operations-depp just nu och kanske känner känslor som inte riktigt är "sanna" och som kommer försvinna inom snar framtid. Då vore det synd om du tagit ett förhastat beslut och slängt alla dessa pengar i sjön.. Sedan behöver nog din kropp vila innan en ny operation i alla fall men framförallt för att du ska veta att ditt beslut verkligen är rätt och vad du vill göra. Jag hade mina implantat i 3år och tog tid på mig att ta mitt beslut och jag visste vad jag ville och att det var rätt beslut.
Nancy pancy
Att ta ut implantaten var en väldigt speciell och fascinerande upplevelse kan jag säga... Jag hade C-kupa innan jag la in implantaten och DD-kupa efteråt... När jag sedan tog ut dem så blev jag heeeelt platt. Tydligen så pressar implantaten ihop den egna bröstvävnaden... Men varje dag så blev brösten något större igen, allteftersom bröstvävnaden återgick till det normala... (HÄFTIG upplevelse!) I slutändan så var de lite slappare, lite tommare och lite hängigare än innan men ingen katastrof ändå, som jag blivit förvarnad av kirurgen att det kunde bli... Det konstiga är att jag kunde använda samma bh´s jag använt när jag hade mina sillisar... Weird! Lite stora var de och de hade varit lite små innan så visst skiljde det sig i storlek men mycket mindre än det borde gjort... Dvs, implantaten hade tryckt ihop mina naturliga C-kupor så pass mycket att mina 270cc inte alls gjorde så stor skillnad längre...
Hur som helst.. Jag gick snabbt upp ytterligare några kilon och det fyllde ut de slappa brösten och de blev fasta och fina igen... :) Tyvärr gick jag upp ännu mer och då blev de så stora att de började hänga lite mer istället... Skratt... Så nu skulle jag istället vilja förminska brösten. Skulle såååå gärna vilja ha små, fasta bröst!!!! Men men... Efter allt detta så har jag faktiskt lärt mig att acceptera mina bröst som de är... Trist att det skulle krävas flera operationer och en hiiimla massa pengar för mig att komma till den insikten dock.. Men gjort är gjort och det finns nog en mening med det.... Jag hade kanske aldrig kommit till denna insikt utan dessa erfarenheter.
Nancy pancy
Jag förstår tankarna och känslorna.. Som sagt, jag har ju faktiskt redan tagit ut mina.... Så jag har full förståelse om du skulle välja att göra det och kanske kommer att göra det. Dyrköpt läxa men det kanske var vad man behövde oxå... Så får man nog välja att se på det.
Det är ju svårt att säga vad som är rätt för dig, speciellt nu när du är nyopererad och inte ritigt dig djälv... Men jag tror att du kommer att välja vad som är rätt för just DIG i slutändan.
Se bara till att det är ett genomtänkt beslut....
Du har stöd här, vad du än bestämmer att göra och kom ihåg att du har all tid i världen att bestämma dig på... Jag hade mina över bröstmuskeln + att jag hade dem i 3år innan jag tog ut dem.. Placeringen av implantaten och tiden jag hade dem var ju det som påverkade resultatet, hur brösten blev när jag tagit ut implantaten. Hade jag väntat ännu längre hade det blivit "värre" och hade jag tagit ut dem tidigare hade det KANSKE blivit "bättre"... Men om du bestämmer dig inom 6mån är det nog ingen större fara alls....
bröstkaramellen
Jappz, både överkänslighet och brist på känsel är vanligt och blir oftast MYCKET bättre med tiden... :)
Nancy pancy
Jag tycker så här... Låt det gå typ 1månad.. Du är inte läkt på en månad men mår förhoppningsvis lite bättre då i alla fall, då kroppen fått återhämta sig lite.. Om du känner lika dant så ring då och prata med Gabriella och fråga alla de frågor du har... Tex kanske det är så att du måste vänta en viss tid innan du kan få ta ut dem, pga hälsorisker och hur länge (ungefär) du kan ha dina implantat utan att det förändrar dina naturliga bröst för mycket osv... Så du har mer kött på benen om vad som gäller ifall du skulle vilja ta ut dem. Under denna tid hinner du fundera och beslutet kommer mogna fram....
bröstkaramellen
TACK! :) Vad gullig du är... *kram*
bröstkaramellen + Nancy pancy
TACK tjejer! Ni är goa.. Å väldigt uppskattade ni med ska ni veta! Kul att några tycker att man ska stanna här i alla fall... Med tanke på att jag är singel, vilket inte är så poppis här på BRÖLLOPStorget... *skratt*
*KRAM* på er!