Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Bröstförstoring (5)

ceciliaj

Jag har haft DD sedan år 2000 så jag har ganska bra erfarenhet av detta... Om du läser alla mina inlägg så skriver jag att de i många butiker hävdar att DD och E är samma sak och att många butiker fortfarande inte säljer DD då det från början varit en utländsk storlek men att fler och fler butiker tar in denna storlek pga att det finns en efterfrågan då det faktiskt skiljer sig mellan dessa storlekar....

Här är tex en bh som säljs både i D,DD och E:

www.halens.se/ProductPage.aspx&tm=8&tduid=d78cc989d88c83bfe03676a4b22dece8

• pickolina

ceciliaj

Alltså, jag vet att det är så det står om man söker på storlekar på nätet och om man frågar i vissa butiker, de flesta butiker tom... Men när jag hade DD-kupa så passade DD alltid och E passade aldrig... detta har alltid blivit ett problem i vanliga butier då de bara säger att DD och E är samma sak så ta en E-kupa istället... :( Ggrrrrr... På Details har de dock alltid haft både DD och E och de är dessutom medvetna om skillnaden så jag har alltid handlat där... Sista tiden hittade jag dock DD även på vissa modeller på NK och andra välsorterade butiker, så det börjar komma mer och mer... Men det är fortfarande vanligt att butikerna inte har DD... Så det är alltså under förändring... Numera ligger mina DD-kupor bara i lådan då de är för små...för numera har jag fått gå upp till E-kupa....

Men det är ju samma sak som om man kollar klädstorlekar. På vissa ställen hävdar de att 6 är detsamma som 36 och på andra ställen hävdar de att 6 är detsamma som 38. Vilket som stämmer kan man ju då undra.... (?)

• pickolina

ceciliaj

Nej jag har absolut ingen aning om hur det är utomlands...jag har aldrig köpt bh´s utomlands...jag vet bara att i sverige så är DD och E inte samma sak!..vilket de påstår i de flesta butiker... :(

• pickolina

Visst är den?!! Jag har nog närmare 10st sådana... det är en av mina favoriter! :D Var därför jag sökte just på den... *hihi*

• pickolina

algit

YES, kolla min länk där så har du ett exempel på en bh som säljs i både DD och E..och det är på Halens.. *s* På Details där jag alltid handlar så har de DD och E i samma märke/modell och de skiljer sig alltid lite åt... Någon gång ville jag ha en bh som de bara hade i D och E men då beställde de hem 2st DD till mig och de satt perfekt... :D

• pickolina

ceciliaj

Mmmm, jag har oxå E eller F nu... Mina bröst har växt.. :( Men jag hade DD i så många år och blev ofta på dåligt humör när alla försökte pracka på mig E som aldrig passade... *skratt* Gudskelov för butiken Details... :)

• pickolina

algit

Jag handlar bara bh´s på Details, Åhlens eller NK. De har DD/E/F... :) Men det kostar ju en slant... :(

• pickolina

Tänk hur mycket man kan diskutera om bröst! :D

• pickolina

ceciliaj

Jo det lät ju oxå lite underligt!..
    Speciellt som de bevisligen säljer den gossard behån i E och jag har sett att de säljer flera andra behås i storleken E, då borde de ju ha med det i tabellen kan man ju tycka. Weird! *s* Som sagt, butiker och storlekar, det är sååå snurrigt. Att de inte ens kan få ordning på något som borde vara så simpelt.

• pickolina

Zemiramis

Skratt! :D
    Det tänkte jag inte ens på.. Är inte det LITE snurrigt om något?!!
    En DD är större än D men AA är mindre än A, hur kommer det sig då????

Svar på tråden Bröstförstoring (5)