• S-T

Polyamorösa brudar?

Hejsan

Finns det några polyamorösa brudar här? Dvs. någon som ska gifta sig, men har mer än en parner (är kär i mer än en person)?

Jag har fästman och flickvän och känner mig lite ensam...

• Svar på tråden Polyamorösa brudar?
  • Chokladtårtan

angelici_81

Nu missförstod du, jag gav dig inte tillåtelse till något.

Jag förstår fortfarande inte varför man tycker något som folk mår bra av, och inte skadar någon är fel.

Religion är fel.

• angelici_81

du må tycka religon är fel men då är du troligen på väg att gifta dig borgeligt..för du ställer väl dig inte i kyrkan och ljuger...det skulle vara falskhet

falskhet är fel

• S-T

Angelici och Chokladtårtan:

Jag förstår att man kan tycka att polyamori och polygami är fel. Jag har full förståelse för att en helt enkel inte kan (och ibland inte vill) förstå det.

Jag säger dock inte att jag förstår argumenten. Jag bara förstår att du, Angelici, tycker det är fel. Det räcker så. Jag är inte här för att predika.

Jag tycker däremot att kommentaren "religion är fel" är helt onödig. Detta är inte en tråd om religion, utan om polyamori. Starta en ny tråd om religion om ni vill, men den diskussionen hör inte hemma här.

Religion i *samband med* polyamori är något som kan debateras här, men i övrigt ber jag er hålla religion borta.

Jag hittade den här nyligen:

Svartsjuk

Gör mej svartsjuk
    om du kan
    Gör mej
    jävligt svartsjuk
    om du kan
    men det kan du inte
    Vad skulle jag vara svartsjuk på?
    Att du älskas
    av en annan man?
    Glöm det baby
    Andra män har ingenting med det här att göra
    Vill du ha dom
    och dom dej

so what?
    Good for you
    Good for them
    Tiden
    är det enda som gör mej svartsjuk
    om du en dag
    inte skulle ha tid med mej
    det är det enda
    och om du skulle sitta
    hela nätterna
    i telefon med en lika
    rödvinsberusad väninna
    sånt gör mig galen
    Jag tror inte på
    dualismen
    jag tror att dualismen är
    prästernas påfund
    för att dom alltid varit
    dom svartsjukaste i historien

/ Ulf Lundell (ur Tid för kärlek, 1984, s. 124)

• Chokladtårtan

angelici_81

Tja, man kan ju tycka att religion är fel. Du förstod visst inte vad jag menade dock.

Vad har borgeligt med det hela att göra?

• S-T

Jag undanbeder igen denna debatten! Starta en ny tråd eller ta det på MSN/via mail!

• Zozo

Vi hade ju sluppit det här tills nu - sa ut ur traden eller sluta hacka och kom med konkreta argument flickor.

Att ngt "är fel" är inte ett argument eller intressant att veta. VARFÖR man anser det vara fel kan vara mer intressant...

• Clobberella

*vinkar*
    Har vi något nytt att säga i den här debatten?

• Zozo

Nja, jag blev lite sned när jag sag de senaste inläggen.. och dessutom är jag grinig och ska ha mens...

Svar på tråden Polyamorösa brudar?