Polyamorösa brudar?
Hejsan
Finns det några polyamorösa brudar här? Dvs. någon som ska gifta sig, men har mer än en parner (är kär i mer än en person)?
Jag har fästman och flickvän och känner mig lite ensam...
Hejsan
Finns det några polyamorösa brudar här? Dvs. någon som ska gifta sig, men har mer än en parner (är kär i mer än en person)?
Jag har fästman och flickvän och känner mig lite ensam...
angelici_81
Nu missförstod du, jag gav dig inte tillåtelse till något.
Jag förstår fortfarande inte varför man tycker något som folk mår bra av, och inte skadar någon är fel.
Religion är fel.
du må tycka religon är fel men då är du troligen på väg att gifta dig borgeligt..för du ställer väl dig inte i kyrkan och ljuger...det skulle vara falskhet
falskhet är fel
Angelici och Chokladtårtan:
Jag förstår att man kan tycka att polyamori och polygami är fel. Jag har full förståelse för att en helt enkel inte kan (och ibland inte vill) förstå det.
Jag säger dock inte att jag förstår argumenten. Jag bara förstår att du, Angelici, tycker det är fel. Det räcker så. Jag är inte här för att predika.
Jag tycker däremot att kommentaren "religion är fel" är helt onödig. Detta är inte en tråd om religion, utan om polyamori. Starta en ny tråd om religion om ni vill, men den diskussionen hör inte hemma här.
Religion i *samband med* polyamori är något som kan debateras här, men i övrigt ber jag er hålla religion borta.
Jag hittade den här nyligen:
Svartsjuk
Gör mej svartsjuk
om du kan
Gör mej
jävligt svartsjuk
om du kan
men det kan du inte
Vad skulle jag vara svartsjuk på?
Att du älskas
av en annan man?
Glöm det baby
Andra män har ingenting med det här att göra
Vill du ha dom
och dom dej
så
so what?
Good for you
Good for them
Tiden
är det enda som gör mej svartsjuk
om du en dag
inte skulle ha tid med mej
det är det enda
och om du skulle sitta
hela nätterna
i telefon med en lika
rödvinsberusad väninna
sånt gör mig galen
Jag tror inte på
dualismen
jag tror att dualismen är
prästernas påfund
för att dom alltid varit
dom svartsjukaste i historien
/ Ulf Lundell (ur Tid för kärlek, 1984, s. 124)
angelici_81
Tja, man kan ju tycka att religion är fel. Du förstod visst inte vad jag menade dock.
Vad har borgeligt med det hela att göra?
Jag undanbeder igen denna debatten! Starta en ny tråd eller ta det på MSN/via mail!
Vi hade ju sluppit det här tills nu - sa ut ur traden eller sluta hacka och kom med konkreta argument flickor.
Att ngt "är fel" är inte ett argument eller intressant att veta. VARFÖR man anser det vara fel kan vara mer intressant...
Håller med Zozo!
Godmiddag flickor!!
*vinkar*
Har vi något nytt att säga i den här debatten?
Nja, jag blev lite sned när jag sag de senaste inläggen.. och dessutom är jag grinig och ska ha mens...