• S-T

Polyamorösa brudar?

Hejsan

Finns det några polyamorösa brudar här? Dvs. någon som ska gifta sig, men har mer än en parner (är kär i mer än en person)?

Jag har fästman och flickvän och känner mig lite ensam...

• Svar på tråden Polyamorösa brudar?
  • nyförlovade

nej men hållå varför ska du gifta dig för svara på det????

Det är ju inte lönt om du ska ha fkcivän och pojkvän och vad du nu håller på med,

Du har ju ingen anning om vad ett äktenskap går ut på,, hoppas du inte ska gifta dig i kyrkan för då ljuger du ju ,,,

man gör inte som man vill bara så ... äktenskap består inte av 3 personer.

jag fattar inte varför du ska gifta dig

• Zozo

Som sagt.. kan inte dessa personer halla sig ngn annastans med sina inte särskilt konstruktiva "nu ljuger du"??

Eller sa forsätter vi diskutera och ignorerar sadana inlägg...?

• nyförlovade

jo , jag förstår att du verkar ha svårt att höra sanningen kanske....

du väljer det själv att lägga upp dig här på bröllopsguiden,, då får du ju ta att vi tycker det du håller på med är FEL

• Clobberella

nyförlovade: om du går tillbaka lite i tråden så kan du se att de inte planerar att gifta sig i kyrkan, och även intressanta inlägg om hur deras relation fungerar.

Jag skulle tro att hon gifter sig för att hon älskar sin pojkvän och vill leva med honom resten av sitt liv. Precis samma anledning som jag har för att gifta mig.

Att de sen inte begränsar sin relation till två personer är väl upp till dem.
    Jag hade pesonligen inte klarat av ett sådant förhållande, men beundrar S-T som vågar leva annorlunda, och dessutom kan diskutera sin livsstil lugnt och sansat och med stor respekt för oss som lever "vanliga liv".

• nyförlovade

pk, kyrkligt eller ej, alla vet vad ett äktenskap står, för ett förhållande som består av 2 människor.
    Att våga vara annurlunda hör väl knappast hit!?
    Om hon nu vill leva med honom och älskar honom så mkt att hon vill gifta sig, varför ha någon vid sidan av, det är fel och bara fel. inget jag skulle klara av och inget som jag tycker är rätt.

Sen om det är 2 killar eller 2 tjejeer som gifter sig är helt ok, men ett äktenskap består fortfarande bara av 2 persner inte fler, tydligen får hon inte allt som hon beöver i såfall av sin fästman, hade hon det hade hon inte behövt hämta det någon annanstans

• Clobberella

Det är ok att tycka att det är fel, men det vore intressant med lite mer ingående argument än "Det är fel" och "nu ljuger du".

Varför är ett förhållande mellan tre personer fel? Det låter som att du inte bara tycker att det gäller äktenskap, men jag kan ju ha fel.

Vem tar skada av att de vill leva tillammans alla tre? Barn har S-T redan sagt att de inte planerar, så det är inget argument.

Varför är äktenskap mellan fler än två fel? Jag vet att det inte är lagligt i sverige, och jag skulle själv inte vilja vara gift med mer än en. Men jag har inga argument för att inte någon annan skulle få vara det, förutom att det skulle bli väldigt komplicerade lagar med arv, försörjning etc.

• nyförlovade

Jag visade min fästman den här tråden precis, ett skämt var vad han sa, han orkade inte kommentera !

Därför jag anser att alla inte vill samma sak, jag tror i ett sådant förhållande att någon alltid blir utnyttjad,och att personer som lever så har alltid nästanm ett förfluten från tex kankse barndomen där något gick fel, och inte kan skilja på beroende, eller kanske att en av dom känner att dom nu lever med en mamma och en pappa, dom känner sig säkare då något som fattades när dom var små kanske ., detta är en osunt sätt att tro att ett förhållande går ut på det.

Och handlar det bara om sex så 85 % av befolkningen har då börjat med sex väldigt tidigt ...för tidigt ...att dom inte försår vad det handlar om , det blir ett tvångsbeetende, det finns dom som också har blivit utsatta när dom var ungre och då också fått en fel synpå vad sex är.

• nyförlovade

85 % av den befolkningen , inte världsbefolkningen

• Lena+Mattias=sant

nyförlovad: Varifrån har du fått denna procentsats?

Om din rädsla är att de mår dåligt av det, gäller det oxå förhållande med stor ålderskillnad eller andra lite ovanliga konstellationer?

Varför tycker du inte att vuxna människor ska få välja sina förhållanden själva? Speciellt om de inte har tänkt skaffa barn.

• Clobberella

I mitt förhållande vill vi inte alltid samma sak, men vi diskuterar och kompromissar. Likadant gör man förhoppningsvis i en familj, på en arbetsplats, med sina vänner etc.
    Varför skulle man inte kunna göra det i ett trepartsförhållande?

Att utgå från att personer med en sådan livsstil har en traumatisk barndom tycker jag är lite trångsynt. Är det likadant med tex homosexuella?

Alla påverkas vi av vårt förflutna och måste hitta ett sätt att leva som vi mår bra av.

Jag kan se riskerna med den här typen av förhållanden, och tror att få kan få det att funka. Men om det fungerar för S-T så har jag ingen rätt att döma henne och de hon väljer att leva med.

Svar på tråden Polyamorösa brudar?