Jag måste säga mig enig i att ca 15 stk inte är "allt för många", om man nu ska generalisera. Jag är 29 år och har haft 17 stk, min sambo är 33 och har haft 19 stk.
Självklart kan jag bli svartsjuk och tänka så som du, men det hade jag nog blivit om det så bara hade varit 1 innan mig... Tror inte det egentligen handlar om antalet sexpartners (om det då inte är 100 stk och uppåt det är snack om), utan om vanlig, normal svartsjuka som kan drabba alla.
Vänd på det, hade det känts bättre om han inte hade haft ngn innan dig, när han är i 30-års åldern och ni varit tillsammans ganske kort tid?
Dessutom måste jag också erkänna att jag kunde varit utan iaf hälften av de jag har haft sex med. Tror många som har haft sex med en del känner på samma sätt. Så försök att inte tänka på det (lättare sagt än gjort....) utan fokusera på att det är ni två nu.
Lycka till, och grattis till att du har hittar mannen med stort M!:) Dina föräldrar kommer nog ändramening när de har vant sig vid tanken och ser hur lyckliga ni är.(läste om dig i en annan tråd)