• Neon

Hur många är "normalt" att ha gjort det med? Är svartsjuk...

Hallåj,

Min kille har haft ca 15 tjejer innan mig. Inga seriösa förhållanden, men mkt one night stands.
    Jag själv har gjort det seriöst med 3 personer! Är faktiskt lite svartsjuk på de "gamla" tjejerna. Vad hände, vad gjorde dem? Är det normalt att tänka så?
    Ändå tycker min kille att 15 är ingenting när man snart är 30 år. Hans kompisar ligger runt ett hundratal.... Hur många har ni gjort det med?

• Svar på tråden Hur många är "normalt" att ha gjort det med? Är svartsjuk...
  • tattar-Emma

Jag missbrukar ordet "ju". Och den här tråden, förlåt TS.

• pickolina

Mmm, håller med...det här med sjukdomar måste man tänka på...det är ju läskigt vanligt... Egentligen borde man använda kondom jämt och kräva test innan man slutar, när man träffat någon. Men man kan ju aldrig vara garanterad att personen är trogen sedan... :(

Ja, förslåt TS...vi kom lite OT...

Till TS vill jag säga att jag tycker att 15 är relativt få när man är 30 och jag tycker att du ska försöka komma över din svartsjuka och glömma bort hans tidigare erfarenheter.... Eller att ni pratar ut om det, pratar om alla detaljer..men bara om du kan hantera det, inte annars. Det förflutna är ju just det förflutna. Nu är det ju DU som gäller för honom, lita på det. Svartsjuka är inte bra och det är nog något man ska jobba på om man lider av det.

• pickolina

Å att vara svartsjuk på tjejer som han haft one-night-stands med och tjejer som han lämnat bakom sig är verkligen inte sunt. Skillnad om det handlade om tjejer i nutid...

• tattar-Emma

Jag tycker inte 15 är lite för en 30-åring, det tyder på någon som är förhållandevis aktiv. Om personen i fråga förlorade oskulden vod 15 (som långtifrån alla gör, 16-17 är medel och det är alltså inte alls ovanligt att göra det för första gången i exempelvis 20-årsåldern) betyder det 1 partner om året, vilket förstås blir än mer om man tänker sig att 2-3 av de 15 varit längre förhållanden. I så fall kan det röra sig om 3 längre förhållanden och sen 3 kortare historier om året, det tycker jag inte är lite.

Men det är inte hysteriskt mycket heller. Pratar vi 30 börjar jag dra öronen åt mig, då är det så många att jag iaf vill veta varför. Träffade en kille för några år sen som varit med över 80 pers på ett år, han gick ju tämligen fetbort - behövde inte ens fråga hur det kunde komma sig att det var så många, det sa sig självt att han inte kunde ha en enligt mig vettig anledning :D

Jag känner många som haft några längre förhållanden, och mellan dem inte varit så intresserade av att strula runt. Gissar att en stor del av mina kompisar varit med kanske 5 personer, vissa färre än så. Inget konstigt i det.

• pickolina

tattar-Emma

Nej det är absolut inget konstigt att ha varit med några få...men jag ser det inte som något konstigt att ha varit med många heller.... Hmm, de flesta av mina kompisar gör tvärtom mellan förhållanden, de leker av sig...lite "rebound" liksom...

Jag tycker inte att 15 är LITE, jag skrev relativt lite...och det baserar jag på att majoriteten av alla jag känner (både tjejer och killar) har varit med flera....

Men som jag sa, det beror ju helt på var man bor, vilken typ av person man är, vad man lever för sorts liv och vad man gjort för personliga val. Jag tycker inte något av det är fel så länge man gjort det man själv velat....

Nu tycker jag inte att tex 50 behöver vara något att oroa sig för heller. Det beror helt på vilken attityd killen har... Men 80 på ett år som du skrev, ja då skulle nog jag oxå backa.

Gällande det här med att känna sig speciell... Av någon konstig anledning är jag tvärtemot dig (tattar-Emma) där. Om en kille varit med få så tänker jag att jag inte är speciell alls, han tar det han får och är glad att han hittat mig....typ... Behöver inte alls vara sant men jag får lite den känslan. Om jag träffar någon som haft flera och trots att han kan få massor av tjejer så väljer han att vara med just mig, då känner jag mig mer speciell faktiskt.... :)

Vad olika man är... *fniss* Kul!

• pickolina

Måste även säga att om man tycker att personen man gillar varit med många så är det väl bra att prata om det.... Många tex leker av sig mellan 15-25 och börjar bli mer seriösa när de närmar sig 30... Å en del kanske gått igenom en jobbig "brakeup" och lekt av sig efteråt men sedan återgått till sitt normala jag... Osv... Det behöver ju inte vara så att personen är oseriös eller tar lätt på sina relationer bara för att personen haft relativt många eller många partners... Eller så kan det vara så att de haft seröisa förhållanden men lekt därimellan eller kanske aldrig haft något seriöst förhållande en längre tid utan varit singel och dejtat runt.... Osv...

Hur som helst så tycker jag att TS ska ta tag i sin svartsjuka. Antingen försöka gå vidare på egen hand, eller genom att verkligen prata med sin pojkvän om varför han varit med 15 och vilka de var osv...om hon känner att det skulle hjälpa henne att inse att det hör till det förflutna och är inget han drömmer om idag, eller som är något hot mot deras relation...och att hon kanske kan förstå honom som person bättre...hur han tänker och fungerar... Men man ska veta vad man ger sig in på innan man öppnar pandoras ask och frågar.. ;) Men för min del har det varit ett jätte bra sätt.. Jag kände flera av hans ex och de var i allra högsta grad aktuella i vårat liv fortfarande så det var jätte skönt att få prata ut om framförallt dem så klart...

Sedan gjorde jag ett medvetet val... Jag höll på att bli knäpp av misstänksamhet ett tag och insåg att detta inte skulle fungera.. Aå antingen avslutade jag det eller gav det en ärlig chans och jag valde att ge det en ärlig chans och lita på honom....utan att vara naiv så klart... Efter det mådde jag jätte bra och jag är jätte glad att jag gjorde det valet... :) Felet låg ju hos mig och inte honom...och i detta fall med TS så verkar det vara precis så...felet ligger inte hos killen utan hennes demoner....

• tattar-Emma

Jo, det är ju skillnad på om en person är desperat eller picky... ;) Fast det kan ju gälla alla, jag har blivit raggad på av en kille som antagligen varit med många och tog vem som helst, och en som varit med många men tog dem han gillade, fast han gillade många olika typer. Så det är kanske mer det det hänger på.

• pickolina

Precis!.. :) Man måste nog "pejla" läget lite liksom, för orsakerna kan vara många och enbart antalet behöver inte avslöja hur personen är... Jag tror att det är samma sak om killen varit med väldigt få tjejer.. Då blir det väl mer så att man måste ta reda på om killen får känslor för alla tjejer som han kommer nära eller om han varit med få av eget val och att han är noga med vilka tjejer han är med helt enkelt. Killar som verkar få känslor för alla tjejer i sin närhet finns det gott om och en sådan vill man ju inte heller vara med....

Så man ska nog ta reda på vem killen är och varför han gjort de val han gjort, oavsett om han varit med få eller många.... :)

• ProudWoman

vet inte, men min tanke och erfarenhet är att för killar över lag så skiljer man på sex och kärlek, sex kan man ha för det är kul oc man vill, men det behöver inte betyda att man är kär i den personen, det är bara ett ligg... de flesta tjejer tänker inte så har jag märkt, utan förknippar sex med kärlek...

• pickolina

ProudWoman

Jag både håller med dig och inte.... Jag och mina närmaste har haft sex en hel del utan känslor.. Däremot så kan jag inte fortsätta att träffa någon och fortsätta att skilja på sex och känslor och det kan inte de heller... En kille kan ofta ha kk-relationer tex men oftast brukar tjejer vara dåliga på det och det slutar ofta illa då tjejen får känslor....

Men att ha sex en gång eller någon gång då och då med längre mellanrum är inga som helst problem, då blandar jag eller mina kompisar inte in känslor i det hela....

Svar på tråden Hur många är "normalt" att ha gjort det med? Är svartsjuk...