• Neon

Hur många är "normalt" att ha gjort det med? Är svartsjuk...

Hallåj,

Min kille har haft ca 15 tjejer innan mig. Inga seriösa förhållanden, men mkt one night stands.
    Jag själv har gjort det seriöst med 3 personer! Är faktiskt lite svartsjuk på de "gamla" tjejerna. Vad hände, vad gjorde dem? Är det normalt att tänka så?
    Ändå tycker min kille att 15 är ingenting när man snart är 30 år. Hans kompisar ligger runt ett hundratal.... Hur många har ni gjort det med?

• Svar på tråden Hur många är "normalt" att ha gjort det med? Är svartsjuk...
  • Thezz

Neon

Har det som dig. Det är bara att glömma, även om det är svårt ibland.
    Lycka till!

• jocelyn

pla - du får väl helt enkelt fråga dig om du kanske ska byta sambo då och välja en som legat med färre; om nu antalet är det viktiga. Att gå runt och vara bitter över att hon legat med andra löser ju inga problem och gör varken hon eller dig lycklig...

• pickolina

jocelyn
    Instämmer helt!

• 2Juni! =)

Jag kanske inte fattar det här, men varför spelar det nån roll hur många man haft sex med?

Om min pojkvän haft 2 långa förhållanden innan detta och därmed bara haft 2 st som han haft sex med säg 100 gånger var, är det nån skillnad mot om han inte träffat den rätta, men velat ha lite kul ändå? (dvs haft sex bra många färre gånger än 200 då...)

Det viktiga är väl att man har det bra nu, och att ingen är otrogen. Det som hände på vägen var ju bara saker som i slutändan ledde till mig! =)

• silverdrake

jag hade varit med 1 innan min man, medan min man hade varit med 38 innan mig, det gör inte oss/mig något, jag tycker det är roligt att få höra alla tokiga berättelser om tjejer han legat med....tröttnar nästan alldrig på att höra om det, frågar till och med ideligen...
    fast å andra sidan tror jag mitt intresse beror på min ringa erfarenhet innan honom. får leva ut det jag missade genom hans historier istället. önskar att jag hade "hunnit" med några fler kanske. det är ju alltid bra med erfarenhet, och speciellt när man ska leva med samma snubbe resten av livet _så_man_vet_att_man_inte_missar_något ;)

jag tror verkligen inte på att vänta på den rätta att göra det med första gången, men jag gjorde det förut, jag väntade skitlänge(!!!) tills jag kom på att det var tråkigt och gjorde det med en snubbe mest för att "komma igång" en månad senare träffade jag min man :D visst är det typiskt...iallafall...jag tror det är bra att testa många olika, hur ska man annars veta vad man gillar, man provar ju olika fabrikat på krämer och smink ;) ;) ;)

många är så rädda för tjejers sexualitet men det ligger väl kvar sen gammalt antar jag......

• kackelmaja

Individuellt. Sjalv ar jag inte svartsjuk men bryr mig mojligtvis mer om om fd flickvanner an nagra gamla ligg, halla, de betyder ju inget mer an lite lust och skojs for tillfallet!

• Snart_FruL

för mig är det precis tvärtom. Jag är den som har varit med flest av oss, ca 20-25 st, har inte räknat så där jättenoga. Medan min m2b "bara" har varit med 3 före mig.

Själv har jag varit jätteorolig för vad han ska tycka. Men det är som vi båda säger, det är det förflutna. Jag kan ju aldrig göra om historien, hade jag kunnat hade jag väl strukit minst hälften av dem. Det har mest varit one night stands, någon kk och tre-fyra strul.

Jag älskar min m2b och jag har aldrig jämfört honom med någon annan. Det är honom jag vill ha och han är ju också det första riktiga förhållande jag har, där jag verkligen är upp över öronen kär i någon.

Jag är glad att han inte är svartsjuk för han har ingen anledning, likaväl som jag inte har någon anledning att vara svartsjuk på hans förflutna. Jag är också hans första riktiga förhållande. Jag hade nog varit mer orolig om han verkligen varit jättekär i någon av de tjejerna han varit ihop med. Typ velat gifta sig med henne men hon gjorde slut... för när det bara är strul är ju inte känslorna inblandade på samma sätt.

• Snart_FruL

tänkte bara tillägga att både jag och min m2b är 33 år gamla. Vi var 30 när vi träffades.

• maria****

Jag är 22år och har haft sex med 43st. Önskar att det var så att det inte spelade någon roll, men det gör det. Gick miste om ett förhållande för att det skapade för mycket svartsjuka hos killen jag var kär i. Jag försökte verkligen förklara för honom att han inte hade något att vara avundsjuk på, att det är stor skillnad på sex och att älska, men det hjälpte inte. Om jag blir frågad igen kommer jag antagligen att ljuga, men det känns inte heller bra, vill kunna prata om allt i en relation utan att vara rädd för att det ska ta slut..

• ninjan

jag är lite nyfiken på er som har haft sex med fler än 30. Hur gör ni för att veta exakt hur många de är? Skriver ni upp, eller har ni så bra minne :D

• maria****

jag har skrivit dagbok, ibland har jag haft räknedagar å så har jag kommit ihåg siffran. Skulle inte minnas mer än kanske hälften av dem så här på rak arm

• Lilla spöket Laban

Drygt 20 har jag haft, har räknat efter någon gång, men jag har inte full koll idag. Jag bryr mig inte ett skvatt om andras antal av sexpartners, kanske för att jag själv haft fler än få och tycker inte att det är något konstigt med det. Är man singel i flera år, är det ju inte så konstigt kanske att man haft flera. Jag skulle nästan tycka att det var mer "konstigt" att en person som varit "singel" i många år bara haft sex med en eller ett par personer, än att denne/denna haft flertalet sexpartners per år. Jag har stark sexdrift och vill gärna ha en partner som också har det.

• pickolina

Lilla spöket Laban
    I agree! :D

• tattar-Emma

Beror ju på vad man tänder på... Jag har lika mycket sexlust som andra tjejer, men tänder på personlighet, så jag har sällan lust att ligga med de bekanta som erbjuder sig. Är mest sugen på närmare vänner och då blir det naturligtvis inte lika många tillfällen.

• pickolina

tattar-Emma
    Jag är precis lika dan... Men det utbudet har varit väldans stort för min del... *s*

Svar på tråden Hur många är "normalt" att ha gjort det med? Är svartsjuk...