• Neon

Hur många är "normalt" att ha gjort det med? Är svartsjuk...

Hallåj,

Min kille har haft ca 15 tjejer innan mig. Inga seriösa förhållanden, men mkt one night stands.
    Jag själv har gjort det seriöst med 3 personer! Är faktiskt lite svartsjuk på de "gamla" tjejerna. Vad hände, vad gjorde dem? Är det normalt att tänka så?
    Ändå tycker min kille att 15 är ingenting när man snart är 30 år. Hans kompisar ligger runt ett hundratal.... Hur många har ni gjort det med?

• Svar på tråden Hur många är "normalt" att ha gjort det med? Är svartsjuk...
  • Meddelande borttaget
  • KatarinaT

Har haft två. Likaså min pojkvän. Och det är absolut inget jag skäms över, snarare tvärtom.

Jag ligger inte med första bästa kille jag råkar få in genom dörren... Det är nämligen så jag ser på folk som har haft typ 100 sexpartners. De sjunker rätt lågt i mina ögon. Vet inte varför, det bara är så. Känns som att de är oseriösa och är bara ute efter att ha sex.

• Maria

Jag hade inte testat alls före bröllopet och tycker själv att det är det bästa. Jag har svårt att tro att de som haft mängder av partners verkligen kan tycka att ett förhållande verkligen är så unikt, det skulle liksom förlora i värde som jag känner det. Jag har en bekant som efter vad hon själv säger troligen ligger snarare över än under 500 partners... Hon hade ett antal mycket vilda år och ångrar det nu efteråt. Men hon sa att hon och ett par av hennes väninnor vid den tiden närmast tävlade om det - det gällde att ha så många som möjligt. De brukade gå ut två gånger i veckan och tydligen blev det minst en partner var gång normalt. Hon hade tur som klarade sig från HIV men hon fick i stället vestibulit, som gör att hon numera inte alls kan ha något samliv varför hon är rädd för att gifta sig.

Jag tror att du skall försöka glömma alla tankar på hans tidigare tjejer. Det avgörande på den punkten är ju att han inte haft andra samtidigt som dig, i så fall är det ju ett helt annat läge. Jag tror själv det är bäst om man inget har att jämföra med på den här fronten men gjort är gjort och kan inte göras ogjort och jag tror att ert förhållande enbart förlorar på om du går och tänker på sådant här.

• picachu

Maria skrev "Jag har svårt att tro att de som haft mängder av partners verkligen kan tycka att ett förhållande verkligen är så unikt, det skulle liksom förlora i värde som jag känner det."

Nä men vänta nu... De flesta här har haft handfullen partners innan sin nuvarande och blir deras relationer mindre unika för det :?

Jag har haft mina vilda år också, men min man är den första jag älskat, så det blev som en "första gången" för mig med. Vi lärde varandra sex, liksom, eller vi lärde varandra sex med varandra.

• tattar-Emma

Jag har älskat flera, men anser inte att min "framtida kärlek" blir mindre speciell för det. Som tur är tar kärleken inte slut; det finns så det räcker både till framtida pojkvänner, barn, brorsbarn, nya vänner.

Sen har jag märkt att förhållanden bara blir bättre och bättre. Klart jag gjorde nybörjarmisstag med min första pojkvän, dem gör jag aldrig om - vilket nästa förhållande bara tjänar på.

• Ettolrach

Var inte okysst själv när jag träffade min man - hade ju t om varit gift en gång tidigare.

Att unikheten skulle försvinna tror jag inte ett dugg på. Förhållanden bygger ju inte bara på det s*xuella samlivet utan så mycket annat. Varje man jag haft en förhållande med är en unik individ och därmed har varje förhållande varit unikt.

Min man är den ende självsfränden jag varit med och därför är han helt unik. Alla träffar inte Mr Right vid 16. Att "hålla på sig" är inte rätt för alla.

Min man har haft många korta förhållanden men varken varit förlovad eller gift tidigare. Varför gifte han sig med mig? Kanhända gör att just jag var den unika kvinnan han ville dela sitt liv med?

• Malin22

OT: Många samlagspartners eller många samlag är inte en orsak till vestibulit... det är ingen könsjukdom utan handlar om smärtproblematik i nervändarna i slidöppningen.

Eftersom varje människa är unik måste ju också varje förhållande vara unikt?

• Meddelande borttaget
  • jocelyn

Alltså..jag skrev ett långt inlägg här som tydligen censurerades bort pga jag använde ordet 6. Ska aldrig upprepas i detta elisabethanska forum ;)

Min poäng var iaf att jag anser att det är oupplyst med den där typen av kommentarer som den om vestibulit och att om man själv anser sig värd respekt för sina livsval så bör man respektera andras.

Det är ok att hylla de som väntar, de andra bör helst säga saker som "hjag var ung och dum" eller "jag ångrar mig". Varför det?

Så nu tjejer; en applåd till oss som INTE är oskulder! Hurra!

• tattar-Emma

Hurra hurra!

Jag är stolt över alla mina förvärvade talanger och skulle inte vilja vara utan någon av dem. Je ne regrette rien :D

Svar på tråden Hur många är "normalt" att ha gjort det med? Är svartsjuk...