• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Snart så....

Start september: tror du kan köpa dem i Pressbyrån. Jag ställde samma fråga för ett tag sen men har inte kollat om det stämmer??

• viktualia

Snart så.... - tack för grattiset! och jag tolkar ditt senaste inlägg som att du plussat och då får man gratulera tillbaka!

• Moppy

Viktualia - du är så välkommen att smygläsa :)

Ett tips är att sluta med p-piller och köra med gamla hederliga kådisar om ni tror att ni kommer börja försöka om ett halvår eller så. Det kan ju ta ett tag innan ägglossningen kommer iggr och jag hade ialla fall en massa problem med oregelbundna cykler som gjorde det svårt att veta när man skulle "köra på" ;) Jag önskar att jag hade slutat lite innan jag verkligen gjorde det. Det är så lätt att bara knapra på som ingenting och inte tänka på framtiden...

Ja ja moraltanten har talat :D ;)

• viktualia

Moppy - hm... vågar inte... och det bara för att jag mår PRIMA av att äta p-piller!! Hade katastrofvidrig mens innan jag började äta piller och fattar inte hur jag ska våga sluta... därav att jag behöver bearbeta ett och annat... och det gör jag bl.a. genom att läsa ert prat här!!!

• Moppy

Snart så... jag är lika nojjig som du. jag blir typ röd i hela fejjan så fort ngn pratar om bebisar och folk som är på smällen. Fattar inte hur jag ska klara att inte säga något till mina vänner och på jobbet. Om det går väl har vi dock sagt att vi ska försöka hålla tyst till efter jul då jag är i typ 13-14 veckan.

• Snart så....

Håller med Moppy, sluta med piller i god tid. Då slipper man oroa sig för hur kroppen reagerar.

• Moppy

Viktualia - jag förstår. jag var helt onormalt nojjig över att bli med barn innan vi bestämde oss så jag ville inte heller sluta med pillrena förrän det verkligen behövdes. Sedan när jag slutade fick jag en massa finnar, hela halsen och bröstet vilket jag ALDRIG haft innan. Skit äckligt! Man inser nu efteråt att det är ganska starka saker man stoppade i sig under typ 10 år, med tanke på hur mycket problem med cyklar och finnar jag haft när hormonerna gått ur kroppen.

BLir nog inte p-piller igen som det känns nu...

• Snart så....

Oj satt och läste vad jag skrev. Hoppas ingen tolkar detta som jag är gravid? För det är jag inte än :(

• Snart så....

Nej kommer nog aldrig börja med piller igen. Mår faktiskt mkt bättre nu. Fast det är inte roligt när kroppen kommer igång igen, då förstår man vad pillrena gjorde :(

• Moppy

Men snart så... snart så.... He he :D

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???