• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Snart så....

Mindre: aha sorry! Det där känner jag igen fast nu har jag inte tränat sen i våras :(
    Har ett knä som bråkar och vill inte utmana mer än nödvändigt

Ja det behöver inte var kört än men har fått den där obehagliga känslan i magen som kommer vid mens :(

• pirr!

UUUSEL DAG!

TEstade igen igår och självklart blev det ett minus!! Kände dock fortfarande hoppet då mensen fortfarande ej kommit (fem dagar sen)

Vaknade så inatt vid halv 4 med akut mensvärk, gick upp och tömde medicinlådan men upptäckte att tabletterna var slut (hade ju inte tänkt ha någon mer mensvärk på länge) somnade till slut om men vaknade sedan illamående och värkig. Åkte till jobbet men fick hoppa av bussen för att spy och sen gå till samma apotek där jag igår köpte gravtest och nu bunkra värktabletter och tamponger.. MUNTER MAN KÄNNER SIG DÅ!!!

Kram på er och bättre lycka för er som går och väntar BIM!!!

• pirr!

Ledsen för stämningsdämparen...

• Snart så....

pirr: Det är lugnt, är på samma humör :(

• Bröllopstokiig

Snart så... jag har med haft det... men det var i går, pytte lite några prickar bara. Sen idag var det ljus ljus brunt, men lika lite och bara på morgonen. Jag ser det som just ingenting än, väntar till mensen kommer och bekräftar det hela och som mindre säger, så kan man ha så innan BIM vid grav med. Det är faktiskt något jag kommer ihåg från min förra grav. att det kom massa ljusbrunt o lite sådana flytningar 2-3 dagar innan BIM och sen kom den där ko-mockan med bara brunt (o jag var ju gravid) så jag ger inte upp hoppet.
    Nu på förmiddagen har jag suttit och räknat och räknat i kalendern, men min mens har ju kommit sent ett par gånger o tidigt andra gånger, så jag vet inte igentligen när den ska komma denna gången. Men om jag hade utslag på ÄL stickan fredagen den 29/10, så borde den ju komma 14 dagar efter det, vilket helt plötsligt är på fredag då (alltså inte i morgon).

Men jag förbereder mig för kommande ÄL fortfarande - så jag kan pricka in den ordentligt. När mensen kommer ska jag köpa rosenrot och bisolvon igen.

Sen så har jag fått samtal från en tv kanal som vill bjuda mig och min man (eller kompis) på resa och boende till Dubai och jag ska vara "programledare/guide" på plats. Har bara pratat med en person än så länge, men chefen skulle ringa mig snart eftersom det är planerat till innan jul. Jag skrattade när jag bad dem om att vi kanske kunde åka ett särskillt datum... ha ha ha jag satt och räknade i kalendern så vi inte missa ÄL om nu inte min make åker med så knäpp är jag!

• Snart så....

CicciL: Jag vet att man inte ska ge upp hoppet men det är så förbannat svårt. Nu är det bara att vänta...
    Jag vet inte heller när mensen ska komma allt från torsdag-lördag men helst får den hålla sig borta.

• Snart så....

Ja vart skulle vi träffas på lördag? Vilken tid? Mindre ville väl efter 13?

• Liten med Mindre

Oj, Cicci, vad coolt med betald resa. :) Önskar det hände mig. Fast inte utan maken under ÄL då. ;)

Angående dejt på lördag - är det lätt att hitta in i hotellets restaurang för brunch? Eller ses vi utanför? Jag är den som ingen känner igen, med full ryggsäck samt "vill bli GRAVID" stämplat i pannan. Och följer jag spåren av blod och snigelslem så hittar jag säkert er.

• Liten med Mindre

Kl 13 eller strax efter fungerar bra. Ska bara hinna duscha och ta mig från Hötorget (det var visst inte Stureplan jag skulle till).

Har aldrig varit på brunch, så jag vet inte om man måste boka.

• Bröllopstokiig

Vi kanske ska ta och ses utanför, jag kan kolla förrästen nu om man behöver boka bord, det verkar rätt poppis... återkommer.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???