• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

koko
    Hur stor chans har man att bli gravid vid ivf??
    Har hört att det bara är ca 30% cahns per gång. Stämer det?

• Snart så....

Sweetstreet: Dricker mest vin men är det fest så kan jag blanda hejvilt :D Vodka Lime, Orgasm, tequila, öl, cider.

Det är faktiskt bara GT som jag inte får ner av nån anledning

Vänta du bara, vi kanske tar in inbjudan på allvar en dag och kommer flygande till dig :D

• _koko_

sweet - nä, 40% av endo-tjejer kan inte bli med barn alls på egen hand har jag läst, så oddsen är nog mycket sämre än 30% per gång...

Och eftersom han såg härdar på/i äggledarna gissar jag att jag är bland de 40 procenten...

• _koko_

Men men, nu hägrar öl i mängder, hörs i morgon darlings!

• Snart så....

Sweet
    Har ett kompispar som har försökt få barn i 3 år och de var nu inne på det sista gratis försöket och nu satte de in 2 ägg och lyckades.

Det får en komma ner på jorden lite och tycka att sina 4 försök inte är så farligtlång tid.

• Jessie76

Måste ju finnas en anledning att dom som till slut adopterat eller börjat fundera på det blir gravida? Eller är det så att man bara hör talas om såna?
    Många som har adopterade barn har ett biologiskt barn som är nästan i samma ålder - eller har jag fel? Borde ju ha med avslappning och o-fixering att göra? Kan ingen hålla en sån jävla kurs då?! Sjukt

• Lili 2006

Shit! Jag räknade lite ( är barnsligt förtjust i formler i excel). Chanserna för barn är egentligen väldigt små överhuvudtaget...

Jag räknade med att 80% blir gravida på ett år och att ca 25% av alla graviditeter slutar i missfall ( som man inte känner av).

Chanserna enligt mina beräkningar ökar med 5% per månad och bara ca 5% blir gravida efter en månad...

• Lili 2006

Faktisk chans
    En månad 5%
    Två månader 10%
    Tre månader 15%
    Fyra månader 20%
    Fem månader 25%
    Sex månader 30%
    Sju månader 35%
    Åtta månader 39%
    Nio månader 44%
    Tio månader 49%
    Elva månader 54%
    Tolv månader 60%

Enligt ovan alltså... Chansen är alltså ca 60% efter ett år.

Observera att detta inte är vetenskapligt belagt, utan vi hoppas naturligtvis på betydligt mer tur hos oss!

• Lapinette

Känner ett par som inte har några biologiska hinder att bli föräldrar (läkarna hittar inga fel) men de har försökt normalt och via IVF utan att lyckas och har nu adopterat en lite tjej från Ryssland och är så lyckliga!

Sedan känner jag ett annat par där hon har problem att bli gravid och dessutom har han dåliga spermer. De har också gjort tre IVF utan resultat och nu står de i kö för adoption.

Sen har jag ett exempel (min bror) där de inte hade något problem att få till det men efter 3 missfall på drygt ett år så gick de till läkaren och fick någon slags medicin. Idag har de två underbara söner.

Som sagt...det finns både glada och ledsamma historier gällande det här ämnet och själv har jag alltid sagt - jag tar inget förgivet.

• Lapinette

Lili 2006 - gillade din uträkning (är själv ett Exel fan) samt att den inger hopp! Min gynekolog sa till mig (för drygt ett år sedan) att 70 % som gravid första året...sedan när de inträffar, det vet man ju aldrig (jag menar, vid första eller sista försöket).

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???