• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • _koko_

Som vi har sagt flera gånger tidigare i tråden - om man bara visste att det skulle funka förr eller senare skulle det inte vara så jobbigt, men nu vet man ju ingenting, och varje månad utan plus blir ett bevis för att man är infertil...

Fast jag är ju redan så säker på att jag är det med endo och allt, så jag tar rätt lätt på det också nuförtiden. Har förhört mig om ivf hos en kompis som har genomgått det och jobbar på att förlika mig med det. Måste skrapa ihop pengarna bara, för köa i 1½ år eller längre tänker jag INTE göra!

• Lili 2006

Man kanske skulle ställa sig i kö redan nu, säga att man försökt ett år redan, för det är ju grundkravet. Så får man dessutom undersökt att allt fungerar som det ska.
    Så har man en tid och kan försöka som en galning under tiden...

• Snart så....

Koko: Vad kostar det att göra ivf?

• nu är jag fruL

lili
    jag ville göra just det eftersom min gyn också sa att jag kan komma att få svårt att bli gravid.
    MEN min make sa nej. Han är ärligheten själv och skulle ALDRIG hitta på att vi försökt ett år innan vi verkligen gjort det...

själv är jag skrupelfri och skulle gärna ställa mig där redan nu...

• sweetstreet

Ja koko, det undrar jag också

• sweetstreet

FruL hur länge har ni försökt nu då?
    4? 5? 6?

• Snart så....

Måste man typ inte ha intyg att man verkligen gått hos nån gyn innan och kollat att fungerar osv?? Har verkligen ingen aning om hur allt fungerar :(

• sweetstreet

Jag tänker som så att om det inte tagit efter ca 7 gånger (=månader) vilket ju tydligen är medeltalet för hur länge det tar innan man blir gravid, så kasnke man skulle kolla upp sig?
    Visst det är inte ett år, men å andra sidan har man väl ändå gtt det en ärlig chans om man verkigen aktivt hållit på och försökt i åtminstone så lång tid som medelet är???

• Jessie76

Oj, känns som att jag blev en kalkon av en fisk eller vad ni nu sa... Hoppas inte på mig för jag TROR verkligen inte att jag är gravid - eller jag vet det, så det så!

• nu är jag fruL

vi misslyckades precis för fjärde gången

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???