• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • fru UH

Jag fick mens igår, skulle inte haft mensen förrän på typ fredag. Denna gång hade jag en cykel på 23-24 dagar! brukar ha 26 dagar, men den har bara blivit kortare o kortare det senaste året. Ngn som har liknande? Har inte börjat köra med ägglossningsstickor ännu så jag vet inte när min ägglosssning är... o vi har inte lyckats vara jätteaktiva denna månad heller så att jag fick mens gjorde mig inte jätteförvånad, en såklart ledsen.

• Snart så....

Nenne: Härligt, nu går maken din inte säker ikväll :D

Fru UH: Konstigt, men kroppen spelar oss alla spratt när man väl börjar med babyverkstaden. Du skulle kanske gå och kolla så att det inte är något annat?

• ljuvlig

Hej, god morron allihopa!

Jag är så tramsig. Har nu haft 5+1 i stort sett varje dag efter mens. I går kände jag att ÄL var på G och tror jag har det idag. Men igår blev det inget hoppelihopp, jag var grinig och min make stressad. Så nu dröjer det till sent ikväll vilket betyder att spermisarna inte hälsat på hos mig på 2 dygn. Det känns som en risk man tar nu när ÄL äntligen kommer men jag vet ju innerst inne att varannan dag fungerar bäst ändå. Eller????
    Är ju så rädd att missa det rätta tillfället

• nenne78

min cykel har bara blivit längre, hela 33 dagar, fast själva mensperioden har blivit kortare så det kanske jämnar ut sig . När jag var yngre var den en hel vecka, men efter att jag började med p-piller ohc slutade med det efter 5 år så har jag 2-3 dagar sen är det bara lite brunt någon dag till.

• Snart så....

ljuvlig: tror inte det är någon panik över att ni inte fick till det igår, ni har ju varit flitiga innan. Förstår nojjan över att man inte vill missa rätta tillfället.

Fast jag har ju inte plussat så vet ju egentligen inte vad som är bäst
    alla kroppar fungerar ju olika...

• Jessie76

Morrn morrn.
    FruL - kan du inte ta med några burkar då? Å inseminera varannan dag? Kan han komma dit? Kan han fylla dig så mycket så du får gå på händer till ÄL är över? Har vi kontrollerat hur länge dom små gynnarna lever? Är det 5 dygn eller?
    Däremot läste jag, tror det var runt Katerina Janouch´s (vet inte om jag stavar rätt, men ni vet vem jag menar... ) att tjejsperms är "svagare" men lever längre. Så om man vill bestämma kön skulle man tekniskt kunna det, fast man är ju aldrig säker såklart
    Måste nästan kolla detta - eller hur?
    Hur länge före ÄL åker du bort FruL?

Jag blöder fortfarande jättelite, precis som hela tiden - visst är det väl underligt?
    Jag har oxå haft mens typ 2-3 dagar massor å sen brunt kanske en dag MAX å sen slut. Nu har jag småblött sen fredag.... Jaja, whatever.

Grattis FruSofia igen Varje plus e lika roligt

Undrar om AM har börjat sin förlossning ännu eller om hon fortfarande väntar - hur går det AM? Lycka till du oxå

• Victoria80

Godmorgon tjejer!

När kan man börja känna symptom? Jag mår så otroligt illa och känner mig så trött. Kan det redan kännas fast jag ska ha BIM den 17/11?

• _koko_

fru UH - jag har också kortare och kortare cykel. Började på 35 dagar när jag började räkna och är nu nere på 31. Om det blir 31 även den här månaden kommer mensen på måndag.

Victoria80 - :D det var ju det hela den här tråden (del 1) startade med!!! Jag tror att det är för tidigt att känna något 9 dagar i förväg, men man ska aldrig säga aldrig.

• Liten med Mindre

Morrn morrn alla medkännande symptomdelande vill-bli-med-barn-systrar.

Hoppas att ni fick en uppiggande, kanske guppig kväll. :) Kan själv meddela att alla symptom som jag ev haft är som bortblåsta. Har träningsvärk i hela kroppen, så mina fusksymptom döljs väl.

FRÅGA: står det skrivet i pannan på oss som vill bli med barn, att vi längtar efter just det??

Min tränare frågade två gånger igår om jag inte var gravid, för att jag klagade över huvudvärk och dåligt humör. :( Just nu är väl frågan ok, men om 5 månader till så hade jag blivit riktigt ledsen om den kommer.

• Bröllopstokiig

Tjenare girls!

Nu börjar man bli lite pirrig, ska ha mens i morgon eller på fredag, hualigen.... jag vet att den är på väg, har fått "spotting" så det är bara att inse, men man hoppas ju in i det sista
    Jag har inte fusktestat! Så många gravtest som jag slösade de förra 2 månaderna så tänkte jag inte ta förrän jag i så fall inte har fått mens på en vecka.
    Jag känner fortfarande inte ett smack, så det är ju inte så kul, men å andra sidan kan man ju glädjas åt att kroppen faktiskt mår bra denna gången och inte spela några elaka spratt. Jag har inte haft en chans att inbilla mig något denna gången eftersom jag inte har kännt av ¨något.

Det sjuka är nu att min kompis (hon som myntade snigelslem) hade alla möjliga symptom deras första 3 försök, 4e hade de sex en gång (2 dar innan äl) och hon trodde att det var kört. Hon hade inte ett ända lite symptom förrän i vecka 7!!!
    Så nu tänker jag på det hela tiden och inbillar mig att jag kanske kanske kan vara gravid utan symptom (trots att jag har fått "spotting")

Hur som så längtar jag så till lördag, det ska bli såååå mysigt att bara sitta och moffa i sig massa göttis och dricka där till! Snacka skit mellan varven. 2 dar till BIM och 3 dar till BRUNCH!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???