• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • ljuvlig

nu är jag fruL;

Jag håller med att länken gav ångest men efter låååångt läsande blev jag lite full i skratt. Vad säger ni om denna?

"Ha inte sex med någon annan än den du vill ha barn med"....

Oops, bäst att hålla mig till min make bara, eller vaddå???
    Fniss...

• ljuvlig

...eller detta

"En dansk studie har visat att kvinnor som drack mellan en och fem alkoholdrinkar i veckan hade 39 procents lägre chans att bli gravida jämfört med kvinnor som inte drack alkohol.
    De som drack mer än tio drinkar i veckan hade 66 procents mindre chans".

Jaha, det är bara att skippa det goda fredagsvinet då....

Nej, jag viker inte en tum!! Lite vin eller vad f**n som helst skadar väl inte!!!!

• ljuvlig

Oj, nu lät jag arg men det var inte meningen.. Bara lite bestämd

• nu är jag fruL

ljuvlig:
    pratade precis med maken om den där länken. och vi kom fram till att det är nog värre för barn produktionen att lägga om sitt liv alltför mycket än att få i sig fredagsvinet. jag menar, om jag skulle sluta dricka vin nu för att bli gravid så skulle ju min kropp få tokspel och undra vad faaan det är för något på gång.
    Snacka om att kroppen skulle bli stressad
    Näe det skulle nog blockera barnaalstrandet mycket mer än funderingar på flytningar och lite vin...

Näe man får nog ta såna tips med lite salt.

Och vaddåååååå
    ska man bara ha sexxxxx med den man vill ha barn med
    Näe skojar du????
    men alla andra jag knu***llar runt med då????

• ljuvlig

Precis! Så nu måste vi hålla oss till EN,,,,

Ok girls?!

• sweetstreet

Vadå "ha inte sex med någon annan än den du vill ha barn med"

Låter ju helt knasigt att man ska behöva ge ett sådant råd!! ;)

Så om ni verkligen vill 6-a runt med andra än mannen/pojkvännen så får ni väl helt enkelt göra det säkra 6-et och använda alla de där färgglada, vibrerande glitterpinnarna som vissa av oss har i garderoberna???? För mig veterligt ska det inte bli några barn om 6-ar runt med dem????????? :D :D :D

• sweetstreet

Angående en massa listor på vad man bör och inte bör göra för att öka fertiliteten så orkar jag helt enkelt inte ta in sån´t nu.

Jag tror framförallt att ens fertilitet minsakr drastiskt om man börjar nojja över ÄNNU MER saker än vad jag redan gör. Räcker ju alldeles tillräcklgt att man är stressad över att man är stressad. ;)

• sweetstreet

Och FruL,

Jag tror tyvärr inte att mina ömmande tits är något som helst graviditetssymptom. Tyvärr. Det ligger alldeles för rätt i tiden för att vara ett pms. Särskilt som jag itne känt något annat alls efter senaste ÄLen.
    Jaja, lite deppigt känns det ju för denna månaden försökte vi ju med varanndagsmetoden och jag hoppades såååå mycket på att det skulle funka då. :(

• Skärgårdsbruden

Men, vad ni har varit produktiva här! Det tog ju jäääättelåååång tid att läsa ikapp! Och jag som varit borta både igår och ikväll och nu ligger ni väl i sänghalmen allihop, eller? Är det ngn där?

FruL - jag lider med dig, verkligen! Varma tankar sänder jag iväg till dig i urskogen!

Jag väntar ju i alla fall BIM typ imorgon och gjorde ett test imorse och både jag och maken tyckte oss se ett suuuupersvagt streck, men det kan nästan ha varit inbillning... Men symptomen finns där hela högen - ömma bröst, vita flytningar, mensvärkskänsla, illamående - you name it. Men det händer ju att man inbillar sig, eller vad säger ni? Så ni får gärna hålla tummarna, tänkte gå på ett digitalt nästa gång för att få ett klart besked och inte behöva tolka strecken...

Håller tummarna för alla er andra BIMare där ute och för er som är i produktionstagen förstås!

• sweetstreet

Skärgårdsbruden,

Låter ju jättespännande!! :)
    Hoppas verkligen att strecket visar sig vara ett plus!!! Isåfall har vi ju ännu en plussare och det vore ju kul mitt i all mensdepp som annars verkar breda ut sig i tråden....

Jag ska BIMa på söndag-onsdag (vet inte säkert för min mens har diffat ett par dagar hit o dit sedan jag slutade med piller) men eftersom jag har börjat känna av mina vanliga pms-symptom så har jag gjort som Cicci och redan börjat ställa in mig på nästa ÄL.

Tänker iallafall inte testa mig förrän det gått flera dagar efter BIM (om mensen mot förmodan inte kommit).
    Men jag håller tummarna för er alla som väntar på att mensen INTE ska dyka upp.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???