• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Liten med Mindre

Lapinette, har en god vän som vid jul förra året var i stort sett "utbränd". Gick förvisso till jobbet, men inte mycket mer. Mådde med andra ord inte prima och var väl inte direkt avstressad.

Resultat: hon slutade med piller för att så småningom kunna bli med barn, vilket hon blev omgående trots stressfaktorn.

(Sen blev ju inte stressen mindre av att de jobbade på olika orter, och att hon började söka nytt jobb för att flytta till honom. Men hon fick både nytt jobb, trots graviditet, och hann med att flytta, och fick en fin bebis.)

Vad jag ville säga var att det ju kan gå trots stressen, om ni får till det en gång vid rätt tillfälle. :)

• Liten med Mindre

Lapinette - uppskattar dock inte om ni lyckas i/på en flyttkartong. För då måste vi andra börja ställa upp flyttkartonger hemma för att pröva lyckan...

;)

• Bröllopstokiig

God morgon!

NYA tråden... KUL!

Herregud, redan så många nya inlägg! Tog mig en halvtimme att läsa igenom gamla och nya tråden.

Snart så... Hur kan man ha symptom så tidigt? Det var häftigt! Jag trodde inte man fick det förrän ägget fäst? Men jag har säkert fel... Gud vad kul att du känner något!
    FruLlan kanon med nya tråden och måla som sagt inte fan på väggen ännu. PMS och grav symptom är lika - det har vi lärt oss - men det är fortfarande en chans att det är en bebís, vilket gör det spännande ända fram till BIM
    lapinette: Lycka til med allt vad gäller flytten, men glöm ej att få till det...

Själv är jag skit sur på min make fortfarande och vi fick inte till det i går, för jag ville inte. Jag kände för första gången på länge, NÄHHHH fan heller! Jag skiter i om det skulle öka chansen att bli gravid.
    I och med att vi inte fick till det alls så många gånger under ÄL (ja det var ju 1 gång endast) så är ju chansen inte så stor, men man kan ju haft tur eftersom vi hade sex på natten efter jag fick böjj, det kan ju räcka för vissa.
    MEN jag har inte ett ända symptom, jag känner ingenting!
    Så jag är inställd på nästa ÄL redan (som ajg har när jag är på affärsresa i Götenorg, så jäkla typiskt).

Oj vad jag ältar och deppar idag.... nu får jag försöka öppna jobbmailen, har inte gjort det än

• Lapinette

Mindre - ha, ha...då måste vi nästan testa för det vore ju skoj om sen allihop gör "det" på flyttkartonger. Skämt å sido vi är lite trista på den punkten...vi föredrar sängen.

Annars så är det just flytt från Cannes, budgivning och annat jag har skyllt på när vi ej har lyckats bli gravida. Våra liv har varit så turbulenta de senaste 6 månaderna. För 6 månader sedan bodde vi på varsin ort, var ogifta och hade någon sagt då att vi ett halvår senare skulle bo tillsammans i en bostadsrätt inne i stan skulle jag bara ha skrattat.

nu är jag fruL - sorry, den 11:e går flytten från min lägenhet. Har anlitat en flyttfirma den dagen men det lär vara mycket jobb ändå (städning) så jag har fullt upp.

• Snart så....

cicciL: Ja fast det är säkert ingenting, få se om det håller i sig. Det kanske bara är sena ÄL-känningar trots att jag var kaxig och sa att jag inte känner av mina bröst sen piller-stopp.
    Jag tänker inte älta i symptomer innan jag fått plusset har jag bestämt mig för.

• Snart så....

bläää nu har ätit så mkt frukt att jag mår illa :(

• Snart så....

cicciL: Håll upp hoppet, ni hade ju sex innan ÄL som BM sa att ni skulle ha och en gång under ÄL kan ju räcka :)
    Ni får ha försoningssex idag :D

• nu är jag fruL

cicci:
    nej man ska in te ta ut förluster i föskott. Jag ha en liten känsla av att bara för att ni inte tror att det tagit den här månaden så är det just nu det faktiskt har tagit.

Nej jag ska vel inte sörja förräns blodet börjar droppa. Men både jag och maken ville så gärna att det skulle ha fungerat den här gången. Herre gud vi fick till det 3 gånger på den dagen vi hade böj WOW det händer inte alltid vill jag lova.

MEN jag är precis så där bubbligt mens pruttig som jag alltid blir... usch jag vill INTE

• MonikaS

CicciL, jag har inte skrivit i denna tråd hittills, bara läst, hoppas jag får vara med... Det kan ha lyckats ändå, jag blev gravid efter att ha haft sex en enda gång under ÄL, och är nu i sjunde veckan. Så det kan ha gått bra

• Snart så....

MonikaS: Välkommen till tråden! vi är väldigt nyfikna här...
    Testade ni med ÄL-tester? Vilken dag isåfall lyckades ni på? innan,böj-dagen eller efter?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???