• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • MonikaS

Tack!! Klart du inte är otrevlig!!
    Hur länge har ni försökt?

• Bröllopstokiig

Grattis Monica S, och välkommen till oss galna i bebisverkstaden!

En gång räcker, visst, men det krävs tur då och det har jag ju inte haft tidigare!
    Läste på en site här nu under förmiddagen att det är bra med varannan dag sex, för då blir simmarna starkare... hmmm bekräftar vad gyn sa till mig, så det är ju positivt iofs. Gyn sa att kvalitén är bäst mellan 2-4 dagar, för de som inte blir med barn och har en man som måste lämna spermaprov, ska låta det gå 2-4 dagar, så de får inte vara färska.... hmmm se så man hoppas nu bara för att vi inte fick till det
    Ja ja, så har hela förmiddagen gått till att läsa det jag redan vet och googlat på allt möjligt som har med bebbeverkstaden att göra.
    Ja ja... hur fan ska man kunna lugna ner sig?
    Är det sant att man kan ha svårare att bli gravid om man tänker på det? Att kroppen spänner sig bara för det? Jag tycker det låter sjukt... min man säger hela tiden att jag spänner mig och tänker på det för mycket o om jag inte hade gjort det hade vi varit gravida för länge sedan! ??? What?

• Bröllopstokiig

5 ggr har vi försökt, helt otroligt! 5!

• nu är jag fruL

snart så
    Som du ve så är du i allafall INTE ensam om att det inte har fungerat på första försöket. Vi är ju ganska många som kämpat tillsammans ett tag här...

• Snart så....

beror på hur man räknar: 4 gånger totalt
    eller 2 med tester. Fast tror det var förra gången min ÄL verkligen kom igång så hoppas verkligen på denna gången...

• nu är jag fruL

cicci: jag förstår inte heller det där.
    Visst man kan spänna sig så att man blir blockerad. men hur låter man bli att tänka på det och fundera om man nu inte är en robot.

• MonikaS

Tack CicciL
    ja, det är ju jättejobbigt att gå och tänka på det hela tiden, men det är ju så det är! Jag t.e.x sitter och läser på Familjeliv om en massa saker som kan gå fel etc. Man kan ju aldrig slappna av oavsett verkar det som. De säger ju att det inte finns några vetenskapliga bevis för att det inte skulle funka om man spänner sig. Och det är ju inte lätt att bara slappna av på beställning heller. Visst är jag gravid nu, men nu spänner jag mig ifall det ska gå fel istället. Typiskt!!

• MonikaS

Snart så.... jag vet att det inte hjälper när nån säger det, men ni gör garanterat inget fel! Det har ju inte gått lång tid alls. Fast jag fattar att det är irriterande oavsett, man är ju otålig. Även de månader jag visste att det var minimal chans att det funkat blev jag ändå besviken.

• maljor

har suttit och läst eran tråd ett litet tag och måste först och främst gratulera alla er som väntar smått =)
    men samtidigt måste jag säga att jag är väldigt avundsjuk på er. Har velat ha barn kanske 3 år med min blivande men han tycker att vi är för unga. Kan visserligen förstå honom men nu har jag sagt att i maj/juni (2 månader före vi gifter oss) tänker jag sluta med piller eftersom det är flera i min släkt som inte kunnat få barn alls eller haft extremt svårt att få barn....
    Hur gör man för att koppla bort såna tankar? Att jag kanske är en av dem som INTE kan få barn?

Måste lixom börja med avslappning redan nu känns det som =(

• Bröllopstokiig

majlor, jag skulle sluta med piller redan nu, så kroppen kommer i form. man kan alltid säga om man inte blir gravid inom ett par månader till gyn att man har försökt längre... så du behöver inte vara orolig, jag är det inte ett smack, för jag vet att de flesta lyckas i allafall någon gång. men det är så fruktansvärt frustrerande att inte kunna få ett plus när man är inne på 5e försöket!

MonikaS:
    När sa du molvärken kom efter ÄL? Tänkte att det kanske är dags ätt börja känna ngt om ett par dagar då

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???