• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • _koko_

BB Sthlm tar ju inte emot någon som har gått över tiden och det verkar ju vara rätt vanligt...
    Men om det spelar någon roll vilken bm-mottagning man går på vet jag inte?

Sweet, har du vaknat? Moppy, är du kvar? Jag jobbar egentligen halvdag men blir nog kvar en stund till ändå. Tar det dock lite lugnt, så jag har äntligen tid att hänga här litegrann. :) Hoppas nån vill hänga med mig?

• Jessie76

Jippi nu kom mensen
    Trevlig helg blodssystrar
    Håller tummarna för bejjbzen som INTE ska ha mens i helgen.... *hålla hålla hålla*

• sweetstreet

Så har man kommit upp idag med då!
    Hej koko, nu är jag vaken! Och här.
    Men jag måste tyvärr fatta mig kort för jag ska sticka till jobbet nu. Men surfar väl in därifrån senare. Fast om "alla" har halvdag så kanske det kommer vara helt tomt här senare då? :(

jaja, hoppas isåfall att ni halvdagare får ne skön helg och jag håller tummarna för en massa plus!!! :)

• A.M.

Moppy:
    Jag ska ploppa på Danderyds vanliga förlossning. Den verkar helt OK! Om man vill till BB Stockholm så ska man gå på antingen Barnmorskorna på Östermalm (Storängsbotten) eller Barnmorskorna i Gamla Stan. Det finns, TROR jag, en möjlighet att gå på annan MVC och sedan tigga till sig en plats imån av utrymme på BB Stockholm. JAg har personligen inte riktigt förstått tjusningen med BB Stockholm. De tar bara emot helt komplikationsfria graviditeter och så fort det händer något konstigt hamnar man ändå på Danderyds vanliga förlossning ... Eller har jag fel - någon som vet?

• _koko_

Ska hoppa på sambon ikväll tänkte jag. ÄL är sannolikt över (fast med tanke på det ni skrivit på sistone börjar man ju bli osäker...) men det handlar ju faktiskt inte bara om det. :D

Varannan dag hela cykeln som jag gick ut så hårt med blev det verkligen inget med. Mest pga att sambon krånglat och inte haft lust... Men men, egentligen väntar jag ju bara på op, så det spelar väl inte så stor roll egentligen.

Jessie - Vad tråkigt! Men då får jag och muggles sällskap ett tag till då.

sweet - jag är här ett par timmar till iaf.

• _koko_

A.M. - det är precis som du säger, minsta komplikationsrisk och du är inte välkommen dit, och det vet man ju inte alltid i förväg.

• A.M.

Dessutom tror jag inte att det spelar så stor roll VAR man föder utan hur förberedd man är med andning, avslappning, förväntningar och kunskap. Samt en aktiv och närvarande partner ... Sedan blir ju förlossning lite random i alla fall så lite tur får man också hoppas på.

Hade en skräckförlossning förra gången så nu håller jag tummarna för mig själv ...

• BrudSommar2006

Moppy - går man in på BB Stockholm ser man att de samarbetar med följande barnmorskor:

Barnmorskorna Gamla Stan »
    Barnmorskorna Östermalm »
    Täby Barnmorskemottagning »
    Ekens Barnmorskemottagning »
    Norrtälje Barnmorskemottagning

Så ska man dit får man nog välja någon av dem. Men som det redan sagts så är det väl lätt att man hamnar på vanliga förlossningen om det skulle bli komplikationer.

• sweetstreet

jag hade en kompis som absolut ville föda på BB Stockholm för hon gillar inte sjukhus. Hon sa att hon tyckte det var suveränt där för det kändes mer "hemma" och inte så sjukhusaktigt i rummen.

Själv känner jag mer tvärtom och håller emd en annan kompis som när han skulle bli pappa sa "vi besökte förlosssningen igår och det såg ut som Månbas alfa så nu känner jag mig lugn". jag vill nog hellre vara på ett ställe där de har utrustning för om något skulle bli tokigt, än att vara på ett ställe som har mysiga rum.
    Fast det är ju jag då´rå ;)

Och tyvärr är det ju inte ens dags att börja tänka så långt fram ens..... Har inte ens BIM förrän om en dryg vecka.... :(

• sweetstreet

Nu drar jag till jobbet!
    Hej på en stund och till alla er som hinner sluta innan jag kommer tillbaks till tråden önskar jag en riktigt skön helg!!!! :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???