• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • nu är jag fruL

isag är det en MYCKET ledsen fruLla som kommer komma in här.
    jag fick min mens igår, precis enligt schemat...
    MEN trots mensen så fock jag lov att ta ett grav test. jag kan inte fátta det här. Jag har ju haft symptom som jag verkligen inte har inbillat mig. VARFÖR blev jag 'ndå inte gravid.?????
    VARFÖR
    jag pallar inte mer. varför fungerar det inte
    och varför får man symptom om det inte är något?

Usch jag är så less
    och ledsen
    fy faaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
    näe nu åker jag till stallet
    ses sen
    puss mina trådkompisar

• mugglesfan

Synd Lollan! Men välkommen i gänget som inte plussar på första försöket...
    Är själv inne p 4:e.
    Har så jäkla ont i magen, vid sidorna (äggstockarna???), fattar inte varför. Känns som att jag inte kan ha jeansen knäppta nästan. Kan det vara normalt?

• Snart så....

Godmorgon tjejer,

FruL: Åhhh gumman vad trist! förstår att du är lessen, tur att du får ut och mysa med totton idag. Rida brukar alltid hjälpa att tänka på annat. Styrkekram till dig!

Själv är jag nästan symptomfri?!? Fattar ingenting men det är väl bara avvakta till BIM. Får nog iallafall ta ett test på lördag om inte mensen har kommit.

Träffade en 9 månaders-gurglande-slemmig-bebis i lördags så borde fått massa babybaciller :D Så nerslemmad som jag blev borde jag helt klart få ett pluss snart hahaha

• Snart så....

Mugglesfan: När hade du ÄL?

• Snart så....

Tänkte om du fick som jag fick förra månaden vid ÄL?

• Magda78

God morgon tjejer!
    Nu tillbaka efter en härlig långhelg och är numera i v 14! Nu är min bebisnyhet ute bland alla förutom jobbet. I torsdags var det dags för VUL (vaginalt ultraljud) läkaren var en karl i 60-års åldern. Måste säga att man saknar de gulliga och pedagogiska barnmorskorna en sån gång... När jag satt mig i stolen sa han och tittade på skruttan "ja jag ska bara se så du ser normal ut"... hehe jaha. Sen skojade han med min sambo "ja detta har väl du sett förr". Krystat hehe igen. Hade nog för stora förväntningar på vad som gick att se för jag som låg i stolen såg knappt nåt alls fast min sambo såg ju lite bättre. Men storleken på bebisen stämde med min vecka och vi såg ett huvud och att hjärtat slog mer gick liksom inte att se. Suck nu ytterligare lång väntan till det "riktiga" ultraljudet.

Kramar till er alla!

• Bröllopstokiig

Usch FruLlan, vad tråkigt. Vet hur det känns!

• mugglesfan

Snart så: jag är osäker på när jag hade ÄL. Skulle haft det i måndags men aladåben kom inte förrän i onsdags vilket borde betyda att jag hade ÄL kanske på fredagen (jag brukar får slemklump ett par dagar innan ÄL). Har kört varannandagssex i en vecka nu
    Men inget ÄL-test denna månad så jag vet inte exakt när den var och därmed vet jag inte när BIM är heller.
    Vad hade du förra månaden?

• Liten med Mindre

Hej! Nu är jag tillbaka! Det tog bara 45 minuter att läsa ikapp - märks att det var halvdag och helg här. :)

Vi har haft det kalas i Falun. Snö, solsken, minusgrader, 39 grader i badtunnan, varm choklad och korvgrillning, samt en massa god mat. Och så en privat liten fototävling som jag vann. :D

Det vägde upp lite att jag testade minus i fredags. Ville veta vad min mysko flåsighet berodde på, och vara säker på om jag kunde bada tunna eller ej. Vet nu att det är dålig kondis pga långvarig hosta. :( Sååååå trist! Och givetvis kom de förberedande röda spåren någon timme senare, som förvarning om mens. Så det blev inget skoj varken förra eller denna månad.

Hoppas att det gått bättre för någon annan under helgen. Några nyheter?

• Snart så....

Mugglesfan: Jag fick en helvetes-ÄL! Gyn trodde att det var den första riktiga sen pillerstoppet, fick som ett stort hål/krater i äggstocken efter blåsan med ägget lossnat. (Normalt blir det en liten urgröpning)När det blir så så frigörs massa vätska (blod mm) som fyller äggstocken och kan göra j*vligt ont. Vissa blöder tom.(samma symptomer som blindtarmen så många får åka ambulans in). Kunde kanppt stänga mina byxor på flera dagar, hade riktigt ont :(
    tur att man inte har så varje gång

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???