• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Moppy, jag tror du ska försöka att inte tänka så mycket på MF. Men jag förstår om det är svårt att sluta oroa sig....

Muggles, låter verkligen som riktiga symptom denna gången måste jag säga! Håller tummarna!

Snart så,
    Själv känner jag ju som sagt ingenting. inte ens de vanliga pms-ömmande boopsen! Konstigt! Lite spänd mage (obs inte alls äggisarna utan typ, matmagen) men det gör jag lite till och från så det är verkligen inte något symptom.
    men visst, hoppas gör man ju! ;)

• Liten med Mindre

Angående Omega-3, åt några kapslar med olja förut. De var gigantiskt stora och fastnade ofta i halsen på vägen ner. Oerhört obehagligt att vänta ut den. Den trillade ju ner när den började lösa upp sig. Så jag gick med smaken av fisk i halsen i ett par timmar. UUUrrrk!

Nästa gång blir det minimala kapslar om jag ska försöka igen.

(Det lustiga var när maken provade en av mina. På kvällen konstaterade han att han nog inte mått så bra under dagen. Hade gått och rapat fisk hela dagen, och det hade han ju inte ätit. :D )

• sweetstreet

Tack för tummarna Fru L!

Tror nog jag behöver det, för jag hoppas och hoppas, men någonstans sitter en iten elak tanke i huvudet och viskar "näe självklart inte denna gången heller". men som sagt vi får se. Vad kan man göra mer än vänta.

men visst funderar man på varför det går så lätt för vissa men inte för andra!!!????

• Liten med Mindre

Har haft ont i brösten i över en vecka nu. Inte mens förrän lördag. Riktigt retsamt. Det känns som om alla menssymptom blir mer och mer långdragna.

(Småblödningarna brukade komma några dagar innan, nu en hel vecka.)

Känner kroppen av min önskan - och gör allt för att retas???

• _koko_

Jadå, de är galna! Men den här tråden är faktiskt mest informativ. :)

Vi ska fixa det du och jag också! På ena eller andra sättet...

• sweetstreet

Förresten så håller jag fullständigt med fruLLan och Muggles ang alla som hoppar in här tillfälligt bara för att berätta att de plussat. Var inte alls särskilt känslig mot det tidigare, men nu när man verkligen hållt på ett tag själv känns det faktiskt lite syrligt att läsa sådant.

Kanske kan ni istället påbörja en egen tråd? "Nu har jag plussat!", "Jag är gravid!" "Första försöket - enda försöket" eller vad vet jag vad ni kan ha för trådnamn, men kanske kan ni iallafall läsa lite i vår tråd innan ni skriver plus-inläggen så förstår ni nog varför inte alla utbrister i gratulationer. Jag vill inte låta elak eller snäsig, men som sagt många av oss här har verkligen jättejobbigt med våra försök.

• sweetstreet

Sedan blir man självklart glad för plussen också! Från er som åtminstone verkar bry er tillräckligt om alla icke-plussare för att stanna kvar i tråden efteråt! Och inte bara berätta nyheten och sedan dra.

Och självklart blir jag verkligen verkligen glad för alla "kämpare" som lyckas plussa efter evigheters evighetet med sniglar, aladåber, stickor, tvångs-6, centrifugstolar mm.

Tro inget annat!

• sweetstreet

Mindre!

Angående kapslar så äter jag också omega-3 och de kapslarna ÄR verkligen stora. men jag har inga problem med att svälja dem. Däremot har min man det!!!
    jag tycker de glider ner utan problem bara jag dricker något och gärna äter något direkt efter att jag svalt kapseln. :)

• nu är jag fruL

koko: vad söt du är

åhhhhhhhhh vad jag håller tummarna för er som fortfarande hoppas

• BrudSommar2006

Innan jag lyckades plussa hade jag en helt galen cykel, riktigt kort en månad och jättelång nästa men jag har aldrig varit regelbunden. Det verkar som om många här varit väldigt regelbundna exakt på dagen men att det börjat spöka nu när man funderar extra. Är det så tror ni eller att någon kanske inte har haft så jättekoll innan? Annars verkar naturen vara otroligt elak som börjar spöka på psykologiska stress grunder? Verkar helt galet hur som att man ska behöva hålla på och försöka så länge, naturen har inte räknat ut det här särskilt bra verkar det som...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???