• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Liten med Mindre

Eller gas som många av oss drabbas av i tid och otid. :D

• Roberta

Jag är ny i tråden och hänger inte riktigt med i alla förkortningar...
    BIM, FL, VUL mm
    ÄL - ägglossning va?

• Liten med Mindre

Oj, vet inte om du varit med så länge Lili. Men gasfrågan och utspända magar har varit uppe titt som tätt. Jobbigt det med för den det drabbar - även om det ibland är självförvållat av dumlekola, bönor och chokladtårta. :D

• Liten med Mindre

Har trist på jobbet och skriver vidare:

BIM - beräknad icke mens = mens

VUL - vaginalt ultraljud

ÄL - ägglossning

FL - familjeliv, komplett galen sajt med konstiga människor :)

• Lili 2006

Ja, uppsvälld med gas kan man ju förstås vara också...
    Jag tillhör dock den fega kategorin som fiser i smyg...

• Liten med Mindre

BIM blev lite konstigt. Beräknad icke mens, den dag du inte vill ha mens, dvs egentligen ska ha mens. FL term som de krånglat till så otroligt.

• Liten med Mindre

Om gasen ändå ville ut i alla fall...

*börjar sväva mot det blå*

• Lili 2006

Nån som vill fylla i en liten enkät?
    1. Hur länge har ni försökt?
    2. Har du och/eller din man några barn sen innan?
    3. Hur länge har ni varit gifta/när är den stora dan?

• BrudSommar2006

Att hon inte ville berätta själv om hon är i femte månaden!

Är inte så smal själv, mest undrar jag hur man gör med ytterkläder, annars verkar det ju finnas gott om mammakläder i övrigt. Det är i alla fall ingen som tittat menande och frågat än men i helgen ska vi hem till farmor & farfar och då kommer det vara svårt att ta sig ur att äta och dricka vissa saker, jag fixar ju inte te ens just nu och jag är stordrickare i vanliga fall. De är så jobbiga så jag vill helst vänta så länge som möjligt med att berätta, man vet aldrig ibland får de för sig att vara elaka om det är något de ogillar, jag kan tänka mig att det här skulle falla inom den kategorin, konstiga är de och lite förvirrade...

• Lili 2006

Appropå att inte äta så berättade några jobbarkompisar att man kan ta med sig eget vin och byta ut innehållet i flaskan till alkoholfritt - funkar ju bra om man är på fest, eller tills någon klok person vill dela på innehållet, eller smaka ett glas...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???