• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Kayo

En kort fråga bara. Är det sant att graviditetstest är bäst att tas på morgonen? Eller är det bara en myt. Vad jag har hört är att halten av vad det nu heter som man bildar vid graviditet är mer koncentrerad och att det därför är pålitligare. Men är det verkligen sant? Kan man lita på ett graviditets test som visar neg om det görs på dagen/kvällen? Orkar inte vänta så länge.

• Bröllopstokiig

Kayo
    tidigt i graviditeten rekommenderas morgonen, absolut. Men har man gått över 1 vecka från BIM så kan man göra det när som helst på dagen. Men för säkrast resultat, morognen.

• mugglesfan

Cicci: jag tycker du ska hoppa på mannen trots gynbesök - det måste väl vara viktigare att pricka in ÄL än vad gynekologen tycker?! Tror du inte han fö har sett sådant förr i så fall?
    Äh, har man valt det yrket får man tåla sådant!!!

• Kayo

CicciL: Tack, en väntan alltså. Vad skönt att få svar. Har funderat så.

Har gått över 8 dagar. Hoppas. Kanske får kolla in på tråden lite oftare.

• nenne78

har bara försökt en gång än så länge, så jag har väl inte så mycket att komma med men jag känner mest att sätter jag press på mig själv kan jag inte hantera det.

Det är så många runtomkring oss som HELA TIDEN ställer frågan, så om det dessutom kom ett krav från mig själv att vi måste bli gravida snart så skulle jag inte palla det.

Jag får se om ett år har jag sagt, men redan nu blev båda jag och min man lite ledsna trots att vi bara skulle "se vad som händer"...

• BrudSommar2006

Fast jag har för mig att man inte kan göra skraptest om man har haft sex kvällen innan. Men nu kanske det inte är därför du ska dit och förresten kanske någon annan kan upplysa mig om jag har fel.

• nenne78

BrudSommar2006
    det låter bekant, så du har nog rätt vad gäller skraptestet

• Lili 2006

Träffade svärmor i helgen och hon tittade menande på min mage och undrade om det inte var dags snart... usch hade lite bylsiga kläder och är inte smal som en sticka - så kändes inte så kul. Tur det bara var svärmor - för hon är ju gullig - värre om det är nån annan.

Nej - inte nog med att jag inte lyckas bli gravid - jag är tjock också! Extra deprimerande!

• Liten med Mindre

En av tjejerna som var med till Falun i helgen är gravid i 5:e månaden. Det syntes en del, men inte jättemycket. De andra som var med visste inget - och det tog till lördag kväll (från fredag) och att tjejen inte badade tunna, innan de vågade fråga om hon var gravid.

De var nog lite oroliga att hon skulle svara "Nä, jag har bara blivit tjock." Känsligt det där.

• Lili 2006

Det är känsligt och konstigt - får uppfattningen att de som lyckats bli gravida inte vill nåt hellre än att det ska synas - för alla andra är det ju tvärt om. Tvärtom blir man ledsen - för man vill ju inget annat...
    Lite kula är inte så farligt - det är värre att det inte är nåt roligare innehåll än bukfett..

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???