• Lapinette

Summan av allt fortsätter

Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.

Välkomna!

• Svar på tråden Summan av allt fortsätter
  • mlu

Hejsan tjejer,
    Ni verkar ha ett spannande liv bland frukt o gronsaksladorna i Kina. Sjalv ar jag fortfarande pa min sjala-helande tripp efter det cancellerade brollopet. I LA o besoker en vaninna. Kanns helt surrealistiskt att fortfarande surfa in har o lasa era inlagg efter allt som hant.... Fortfarande ohyggligt forvirrad efter allt. Kan inte riktigt slappa att han fullkomligt saboterade det som skulle bli mitt " drombrollop", sedan kanske inte ett brollop i sig ar det viktigaste i livet men tja, det fanns ju ett stort engagemang och en stor vision nerlagd i all planering. Kan konstatera att livet ar ganska bisarrt, undrar om jag nagonsin kommmer att bara klanningen igen eller om det belv 30 minuter pa frisersalongen a 15 000 kr som blev klanningens "livstid". Stackars man om jag skulle traffa nagon annan nar jag deklarerar att allt ar fixat o klart. Tror t o m att underklads- setet ligger intakt i nagon pase hos mina foraldrar!! LA ar dock ganska coolt och en ganska lagom tillflyktsort, dock kopmmer val snart en vardag.

Lapinette: Tips please for ett skojig och berikande liv pa Rivieran!!! Finns nagra skojiga saker jag inte skall missa. Kanner som sagt inte sa manga och skall konvertera var semesterlagenhet till mitt permanenta hem.

Jag vet, far inte sa manga sympatier nar galler "tyck synd om mig- faktor" att bosatta mig pa Rivieran men ja, kanns vilset och konstigt...

Men gissar att allt sa smanmingom blir ok, dessvarre alskar jag fortfarande han som lamnade mig nar jag var hos frisoren pa var broillopsdag efter 7 ar tillsammmans. Gissa vem som aldrig mer kommer att skratta at the "Runaway bride"......

• Gemma

neeej, jag råkade köpa fel frukt :( Jättetråkig, som ett omoget päron. Får göra ett nytt försök när jag är på Carrefour nästa gång, de har allt! Min rabarberfrukt heter mangosten, har dock inget med mango att göra.

• Gemma

mlu, vad kul att du tog dig till LA! Din pojkvän, eller om det nu är expojkvän, betedde sig minst sagt märkligt. Fick du någon förklaring?

Kram, G

• Lapinette

mlu - Så många år tillsammans...och sen stack han utan att prata med dig. Han gjorde verkligen slut på det värsta tänkbara sättet och så fegt! Vilken chock!

Tyvärr så levde jag väldigt isolerat de veckor jag var nere i Cannes. Var mest hemma och då jag jobbade hemifrån så lärde jag inte känna folk heller. Hade två svenskor som bodde där nere som jag absolut skulle ha bett dig kontakta om det inte var så att de inte heller är kvar. Den ena har dock som mål att tjäna ihop så mycket slantar att hon kan köpa en lägenhet i Cannes och flytta tillbaka men just nu reser hon runt på de sju haven och kockar på en lyxbåt. Ska höra med henne om tips. Mina tips betår mest av underbara restauranger, promenader och skidåkning i området inte så mycket socialt och partyliv m a o.

• Lapinette

Fast, jag kommer gärna ned och hälsar på! Dina väninnor borde väl stå på kö för att komma ned och hälsa på och då lär du inte bli så ensam på helgerna.

• margaux

Hm, Gemma, i så fall är det många som ätit stenbit och blivit upplysta om att det varit Marulk!! Men ser att du har rätt, heter visst Sjurygg.... Gott var det i alla fall!!

• margaux

Mlu! Vad bra att du stack till LA. Lite verklihetsflykt kan vara helt rätt ibland!! Du kommer trivas som fisken i vattnet på rivieran, dejta en välgroomad fransman och dricka rose och champis! Upp med hakan...

• Gemma

Margaux, har bara ätit rökt stenbit. Den var jättefet och jättegod! Skulle gärna testa färsk men i Kina lär det bli svårt att få tag på. Har du förresten käkat "joux de lotte" i Frankrike? Marulks-kinder! Jättehögt kilopris, jättegott. Mannens far brukar köpa det och jag envisas med att säga "genoux de lotte", alltså marulks-knän. (Ursäkta alla frankofoner om min stavning är grotesk, kan bara prata franska men absolut inte skriva).

Har laddat upp lite minibilder från stället dit vi ska om en vecka. samma plats som vanligt: gemligheter.blogg.se/

• Gemma

Mer mat: Ikväll blir det hälleflundra, följt av jazzklubb med mannen och hans polare Matthieu. Mannen har haft rå-ångest på jobbet och svettats på nätterna, sådär som jag blir JÄMT och han blir typ en gång per år, då får man ta honom på allvar. Därav allt matlagande.

• Gemma

Stålis: Har ni gett hongbao, rött kuvert med pengar, till er ayi? Jag är så snål, ger ALDRIG dricks eller nåt extra. Tycker att saker ska kosta vad de utger sig för att kosta. Men ayin har fått en massa finfina cashmereplagg av mig... tvättmaskinskrympta och perfekta i storleken för hela hennes släkt.

Svar på tråden Summan av allt fortsätter