Summan av allt fortsätter
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Off the record Annika - det är tufft att bli ihop över gränserna.
Helg efter helg, alla flaskor med Pomerol och Moët som man tvingats dra i sig bara för att visa uppskattning för hans kultur. Känslan av att behöva trycka i sig en entrecote när man egentligen vill ha limpmacka med prickig korv.
De skittrista komedierna med Jaques Tati kväll efter kväll. Vitlöksandedräkten.
Värst var nog ändå omgivningingens reaktioner. Hans familj som trackade mig med politiska diskussioner och middagar som varade i flera timmar. Min, som tjatade om hur varmt det är på Rivieran. Till slut tvingades vi bryta helt. Idag lever vi i exil, i ett asiatiskt land.
Ibland, när Hermes-scarfsen känns som en strypsnara, är jag nästan beredd att ge upp. Men sen påminner jag mig om att Kärleken Övervinner Allt."
Jag är beredd att träda fram med min historia i TV - jag är ärlig men jag är inte billig. Maila löneförslag till eva@frogspace.se
ahoj tjejer!!
Nu är man tillbaka och ganska sliten efter resan.. Men innan man maste äta (innan man svimmar) var man ju tvungen att titta till pa bt!
Jag far läsa ikapp lite senare.
Över gränserna? Räknas, bosatt i sverige med polsk bakgrund, gift med australienare som man träffat i österrike? :D hahah!
Gemma Ser fram emot att se Dig i TV, "Hermesscarfen som en strypsnara..." Maste dock paminna Dig att det finns ju en grupp kvinnor,ganska stor sadan,som kan tanka sig att bara franskt silke runt halsen helt frivilligt. (Maste erkanna att jag ar en av dem...)
LA ar fortsatt harligt articifiellt.Skall strax bege mig till Getty
museum da min vaninna gar i skolan idag. Har lovat att laga middag till henne och hennes sambo idag. Blir nog italienskt, Kanske linguine med tryffelsas. Har sett en fantastisk delikatessbutik i kvarteret.
Da det ar Oscarsgala i helgen har jag noterat att stan fullkomligt svammar over av papparazzis med superobjektiv utanfor trandiga baraer och cafeer. ( Bland annat tycks delikatessbutiken dar jag tankte inhandla middagen vara "hot")
Lite skojigt att som europe se folk flockas runt taleggio ostar och grissinis pa en ganska ordinar, med Europeiska matt, delikatessbutik. Lang ifran den fantastiska "Peck" i Milano.....
Näää... allvarligt talat, måste man väl vara från liiite mer olika kulturer än så för att vara intressant? Att bråka om foie gras eller sushi känns inte lika intressant som om man får gå i shorts eller inte...
MLU: Men erkänn att det skulle bli en ny vinkel på "över gränserna"-problematiken. "Min man tvingar mig skyla halsen med hérmes-scarf" ;)
Margaux: På ett sätt tror jag det ofta är enklare för oss geografiskt snurriga par eftersom det är enklare att definiera ursprunget till många av våra "problem". Vi bråkar till exempel ofta på kvällarna eftersom jag är så HUNGRIG, han käkar gärna middag vid tio-tiden. Sen är det såklart en annan sak huruvida man lyckas lösa dem eller ej. min stora rädsla har alltid varit att mannen plötsligt skulle bli sådär galet fransk och vilja flytta till Frankrike, så nu har vi på mitt initiativ börjat spara till ett litet sommarhus i Frankrike. Tänker att det nog är bra om han får utlopp för sin franskhet under kontrollerade former liksom ;) Plus att det är kul att vara där och träffa alla.
mlu: LA, kan inte smälta att du är där, har du sett allt det där som man bara läst om, Rodeo Drive, South Beach bantade sjuttioåriga kvinnor på rollerblades... ja, allt?
Gemma - visst är det jobbigt att vara tillsammans med en fransman?! Måste dricka vin var och varannan kväll och absolut kött en gång i veckan. Att äta sent är ok för min del då jag oftast tränar efter jobbet så där behöver vi inte kompromissa men däremot förstår inte mannen varför min familj runt jul skulle ha middagar vid 16-tiden. Hos hans familj börjar man äta vid 20:00 och så sitter man till 01:00.
mlu - hur är det i LA? När går flytten till Nice? Trist att vi inte bor kvar där för då kunde vi träffas. Hade varit skoj med en "egen" kompis i regionen. Kände mig väldigt ensam emellanåt.
I eftermiddag kommer svärmor och i Stockholm är det redigt kallt och lite lagom med snö.
Jag passar i det franska "livet" jag. Smarrig mat, underbar natur, världens bästa modeland?, vin och lååånga luncher o sena middagar. Plus att de är så himla chica....
Tycker inte att Hermès är så kvävande heller, förutom för plånboken...
Mlu, hur länge är du borta? Jag blir SÅÅ sugen på att åka dit, är det så surrealistiskt som man skulle kunna tro? Jag menar med ytlighet, pampighet etc.
Jag antar att det blir endel terapi shopping på dig?
I natt underhåll vi oss med att ha fel på det elektroniska brandlarmet i huset.... Bloody annoying! Liiite irriterande när man ska upp i taket kl 02.30 och man har över 4 m takhöjd. Gissa om jag var nöjd över att ha en sambo då? Tillslut fick vi tyst på eländet också, men trött det är jag idag....
-15 grader och snö! Så ser vädret ut i Oslo nu!