• Lapinette

Summan av allt fortsätter

Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.

Välkomna!

• Svar på tråden Summan av allt fortsätter
  • Lapinette

Gemma - det ser underbart ut! Kommer inte ihåg (som vanligt) men hur länge ska ni stanna? Är det en långweekend?

Själv har jag dåligt flyt just nu. Ingen motivation på jobbet, lyckas inte bli gravid och långt till nästa semester. Tungt idag!

• Blivande Fru Stålhandske

Gemma, jag testade mangosteen när jag kom hem från att ha trängts med vad som kändes som miljoner kineser på stormarknaden i två timmar, och den var god!
    Till utseendet påminde den lite om inälvsmat tyckte jag, men söt och lite syrlig till smaken.. mums!

Vi har inte träffat vår ayi, så hon har inte fått något kuvert. Däremot har alla vakter på området fått ett. Tycker det är lite löjligt, men vad gör man inte för att "ta seden dit man kommer"?

Dricks ger jag aldrig heller! Gjorde det i början, men eftersom det alltid är en service charge inräknat i priset, så blir de helt förvirrade om de skulle få extra kontanter i dricks, så jag låter bli.

Mlu, jag tycker att du återhämtat dig något vidunderligt snabbt, jag beundrar dig för det. Men undrar också om du har fått någon förklaring?

• Gemma

Lapinette, förstår att det kan kännas motigt, du är så himla duktig jämt och har uträttat otroligt mycket på väldigt kort tid, klart att luften måste gå ur även en superkanin då och då ;) Tror att du behöver vara allmänt... meningslös och lite lätt misslyckad, som alla normala människor är för jämnan. Plus att precis alla människor får "the blues" efter en sån kanonsemester.

Vi ska bara iväg i tre dagar, men jag hamstrar intryck innan för att liksom, tja, koka en stor soppa på en liten liten semesterspik.

Kram, G

• Gemma

Lapinette igen - ett ord: DVD-box. Och så ett till, soffa. Lika magiskt effektivt varje gång, i alla fall för mig.

• Lapinette

Ingen dvd-box här inte! Istället svärmor som anländer imorgon eftermiddag. Ni får ursäkta den deppiga kaninen idag. Bad mannen att boka en weekendresa för att fira min födelsedag/1-årig bröllopsdag i maj. Behöver nya planer.

Ahh, vet inte om jag skrev det men jag deletade hela min privata fil i fredags då jag skulle lägga över allt på min nya dator. Nu har den gamla datorn varit hos "doktorn" men han kunde inte återskapa filen Lapinette. Shit! Hela mitt liv låg där (ni vet ju hur excelberoende jag är). Känns som värsta oflytet just nu.

• Lapinette

Sorry för de negativa vibbarna här. Vet att jag ska sluta klaga, bara i-landsproblem och inget värdsligt. Men idag är det tungt att vara kanin. Ska förgylla dagen med att gå på pump efter jobbet. Har inte varit där på säkert 2 månader så ni kan ju ana hur ont det kommer att göra resten av veckan.

Som sagt, arbetsmotivationen är på topp! Skriver som en idiot på BT istället. Not good!

• margaux

Åh Gemma! Dit vill jag också åka! Ser underbart ut! Blir säkert en underbar soppa!

Lapinette! Stackare.... Och med svärmor som "upplyftande" krydda! Ta och baka något gott och en stor kopp te efter träningen och mys i soffan! sista kvällen själva....

Jag jobbar sent idag med endaste positiva sushi take-away... Lite synd om mig med!!

• margaux

Tror inte vi har så många här inne med olika etnisk bakgrund... bara europeer! Eller?

• Lapinette

Vet inte om svensk-japanska möter italiensk-fransman är så etniskt men jag kan hålla med om att det är en salig röra.

• Gemma

Lapinette, du kan vara det där paret, ett enmanspar!

Men alltså - känner man NÅN som INTE har mötts över gränserna? Känns mer som regel än undantag nuförtiden.

Svar på tråden Summan av allt fortsätter