• Lapinette

Summan av allt fortsätter

Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.

Välkomna!

• Svar på tråden Summan av allt fortsätter
  • Gemma

I natt underhåller vi oss med att befinna oss i ett absolut öronbedövande fyrkverkeri-inferno. Alltså... just nu.

• Gemma

Inser att jag har järnkoll på att jag måste vaxa benen, klippa håret och göra pedikyr inför resan till Hainan. Inser också att ön är högrisk-område för Malaria + rabies + japansk emfac... nåt, och jag har inte ens tänkt på att skydda mig.

"Inget problem så länge ni inte beger er till rural areas", säger läkarna alltid och då har man kännt sig trygg. Men nu SKA vi ju bege oss till rural areas och klättra i berg och så.

Hmmm. Stålis, vad gör man? Eller någon annan som varit på nåt farligt ställe?

• mlu

Hej tjejer,
    en rapport fran LA, dar jag forsoker med verkligehetsflykt nagra dagar till....

Jag har an sa lange lyckats undvika Rodeo Drive, fragan ar hur lange till det gar... hyrbilen forsoker konstant slita sig ur min kontroll vid ratten nar jag narmar mig dom kvarteren!!!

Idag har jag varit pa ett shoppingcenter dar jag shoppad Victoria Secret tills dess att verkligheten slog mig och jag kom pa hur bortkastat det ar att kopa sexiga underklader som nybliven ofrivillig singel....

Pratar enhel del med han som var nagra timmar ifran att bli min akta make!! Helt absurt. Vi har faktiskt till och med gjort ett forsok att reda upp allt tills for nagon vecka sedan. Usch, usch det har tagit enhel del pa krafterna. Vi reste faktiskt pa den planerade brollopsresan till S.Afrika och pratade som vanner. Ganska sjukt men kanns bra da manga fragor blev besvarade.

Ibland tror jag mig varit beredd att forlata men i arlighetens namn sa vet jag inte.... Dessutom tror jag att han faktiskt har gatt vidare mer an vad jag gjort. Tyvarr. Man vill ju alltid sjalv vara den som ligger steget fore men det ar jag nog inte i detta fall.

Lapinette: Flyttlasset har redan anlant i Nice, har dock inte borjat att packa upp annu. Min mamma kommer fran Sverige till Nice nasta vecka for att hjalpa mig att packa upp. Jattesynd att Du inte bor kvar i regionen, da hade vi ju kunnat ses!!
    Kommer att bli inressant att se hur jag skall fa in allt mitt bohag (las: mestadels klader och skor )i den redan inredda "semestervaningen". Funderar pa att forsoka hitta laderkoffertar att ha som dekoration/forvaring i vardagsrummet da sovrummet inte kan rymma fler garderober. Kvar aterstar ocksa att losa upp det finansiella da jag forhoppningsvis kan kopa min fd. sambos andel men maste saklart ta nya lan och gora om hela proceduren med den franska notarien.

Sa har Ni vagarna forbi rivieran i sommar sa kan jag garna bjuda pa ett glas rose.

Kommer nog forvisso att sakna London men den staden finns ju alltid kvar. Har en kostig kansla av att jag nog kommer att bo dar igen en dag....

Nej, livet ar lite markligt just nu. varje gang jag gar in har pa BT sa far jag lite mer "go" och torkar tararna da jag blir sa hiskeligt forbaskad pa honom hur han kunde sticka pa brollopsdagen.

Till helgen skall jag resa med min vaninna jag besoker och hennes sambo till San Fransisco pa en stor fest som dom ar inviterade pa sedan lange. Skall bli trevligt.

Imorgon skall jag nog gora en morgon a la Californien, ta pa en tracksuit, joggingskor, stora solglasogon, inhandla en kaffe pa Starbucks sedan ar man klar att ga ner pa promenaden i Sankta Monica och knuffas med dom andra promenerande damerna!!!

• J2C

Jag har inte läst hela tråden men blir avundsjuk då jag tidigare bott utomlands.
    Hoppas att du kommer trivas...AVUNDSJUK...

• J2C

mlu

Men hur blir det sen då ???
    Berätta mera...

• Blivande Fru Stålhandske

mlu, det är sannerligen en konstig situation du har hamnat i. Men det reder sig alltid, förhoppningsvis till det bästa för båda parter. Hoppas att du får en trevlig tripp till San Fransisco, där har jag varit många gånger, det är en väldigt speciell stad!

Gemma, jag har utvecklat lite Lapinette-egenskaper... ;) Har glömt bort när ni ska åka till Hainan?
    Är det alldeles för snart, så skulle jag nog ha varit extra försiktig bara när det är dags för bergsrutterna.
    Har ni däremot tid, så hade jag åtminstone försökt ta en rabies-spruta.
    Å andra sidan, jag bor ju praktiskt taget i ett rural area själv här ute i obygden, och jag är också helt oskyddad, förutom Hepatit B och det vanliga grundpaketet.
    Så jag är nog inte den bästa att råda dig..!

• mlu

Blivande Fru Stålhandske Jo forvirrande har det blivit. SF ar trevligt, har varit dar tva ganger tidigare med..tja, han jag skulle gift mig med... Hrm, men skall inte tanka sa, vi har rest sa mycket sa skall jag undvika alla platser dar det finns minnen vet jag inte var jag skall ta vagen!!

• Lapinette

mlu - så ni åkte på er planerade bröllopsresa trots att bröllopet inte blev av. Strongt av dig, vet inte om jag skulle ha klarat av det. Hann ni njuta något av SA eller blev det mest att läka sår?

Min man ska till Nice i jobbet i mitten på mars och vill försöka få in mötet en måndag så vi kan åka ned och stanna över helgen. Vet inte om vi får till det men när är du på plats?

Stålis - på tal om dåligt minne så verkar det som jag totalt stängde av hjärnan när jag var på semester och har glömt att sätta på den igen. Riktigt skrämmande då jag glömmer bort arbetsrelaterande saker samt att jag gömt min diamant (mannen hittade den tillslut).

Nu har svärmor kommit och igår blev det att visa korten från SA samt göra helsvensk middag = lax + semlor (fast inte tillsammans).

• Gemma

Hörde att ni har snökaos i Sverige, igen! Och här sitter jag och skattedeklarerar, i vårvädret, medan MLU är rockstjärna i LA-solen. Schysst geografisk spridning vi har här!

Fick utbrott på min man igår eftersom det ju är semestervecka och alla våra vänner är bortresta på olika glassiga ställen, eller i Sverige (den största lyxen!). Han hävdar att han har kommit hem tidigt varje dag, men det tidigaste har varit - 19.30. Not good enough, säger Gemma Gnäll. Vår resa nästa helg, Stålis, varar i tre dagar. vi åker sent på torsdag och kommer tillbaka lördag kväll. Rabiesvaccin-situationen är rätt bedrövlig, vi borde ha satt igång för tre veckor sedan och nu är det nyår och alla specialkliniker är stängda. Plus att sprutorna kostar 2000 kr styck, för 2 pers blir det alltså 12.000 sammanlagt plus att de inte skyddar, de bara skjuter upp förloppet. Så vi får väl undvika att bli bitna. Och malariamyggorna härjar mest på nätterna. sjuksyster som jag ringde tipsade om att vi skulle spraya in oss med myggspray och bära långbyxor och långärmat, så då är det nog helt OK.

Usch, läskigt. Får försöka fokusera på allt det roliga vi ska ha istället och inte noja så mycket.

Stålis: Jag kontrar med totalignorans, vad heter nu din provins igen? Vet att jag frågat minst tre gånger. Kan aldrig hålla reda på alla provinser! Var det guangdong?

Kram, G

• Gemma

Tillägg: Min man lär inte komma hem tidigare resten av veckan heller, men han har varit extra kärleksfull och ringt mig idag, många gånger. Plus bokat in en massage på ett mysigt spa ikväll. Det får duga.

Svar på tråden Summan av allt fortsätter