• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Yllo

Vicky - Jag gissar att din nedstämdhet beror rätt så mycket på att ni inte lyckats bli gravida än.. Försök att släppa tankarna på det.. Tror nog att det tar längre tid om man verkligen försöker bli gravid...

Önskar att jag också stannat hemma idag Jess. Mår rent ut sagt skit. Min stackars nos är så trasig att det gör ont att snyta sig nu.. Lite feber har jag också och känner mig allmänt slut.

Håller tummarna för att ingen är sjuk och smittar ner dig på kursen Iza. Ska ni ha en fin begravning för Pärlan.. Vet att det ska finnas hundkyrkogårdar och sånt. Själv har vi alltid begravt våra djur på gården hemma. Marsvin, möss och fåglar ligger under en björk hemma i stan medans kattorna ligger under syrenerna vid mitt hus på landet. Bella (hunden) dog ju efter att jag flyttat hit till Sverige och att mamma dött så jag vet inte om mormor (som köpte hunden från hudpensionatet efter att vi gett order om avlivning) begravde henne någonstans eller om hon lät veterinären ta hand om henne...

Jag längtar så till våren nu.. Hörde att det skulle bli sol och runt 10 grader varmt i helgen.. Lär inte finnas någon snö kvar nästa vecka alls.

• Ammo

Gå hem och lägg dig Yllo!
    Jag brukar alltid jobba när jag bara är förkyld, men idag bestämde jag mig att jag ska fasiken vara hemma ändå trots att jag inte har feber, förhoppningsvis så vänder det fortare då?!

• Ammo

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN ISABELLE!!
    För det var idag va?
    HUr mycket fyller du?

Är fortfarande dunderförkyld men kanske lite lite bättre?! Har ångest att vara hemma när jag inte har feber men samtidigt har jag så mycket viktigt planerat hela nästa vecka så jag måste bli friskt till dess.

• Izunia

Tack sa mkt jess!!! :D

Jo det är idag kag blir hela 26... ;)
    Det har varit en trakig dag med skola.. fast jag köpte kakor till alla sa det var ju trevligt!

• Ammo

26 år, vilken dam! ;)
    Du är yngst av oss alla här. Hua jag fyller 30 i augusti......

Mår mycket bättre idag men det tar ju ett tag innan en förkylning släpper. Tänkte åka och kolla lite på mina kollgeror som håller stor datautbildning för hela Onoff kedjan idag. Kanske lär mig något jag med..

• Yllo

GRATTIS IZABELLE!! (var inte inne alls här igår då jag låg däckad i sängen med 40 graders feber..

Känner mig lite bättre idag, men stannar ändå hemma från jobbet.

Längtar lite till nästa vecka.. På tisdag ska jag till frissan och klippa mig och på onsdag ska jag på "klädparty" Någon som vet vad det är för något? Har aldrig varit på sånt tidigare.

Jess, du ska absolut inte ha dåligt samvete för att du är hemma trots att du inte har feber. Vore ju värre om du släpade dig till jobbet och blir kanondålig nästa vecka när det är så mycket viktigt inplanerat.

Nä, nu ska jag gå upp i värmen igen och lägga mig i sängen och fortsätta kurerandet av min förkylning.

• Victory

Grattis i efterskott iza!

Jess: Jo, jag äter folsyra (ingår i mivitotal som jag försöker ta regelbundet). Jag har ju även fått D att börja med vitaminer och det var inte en dag för tidigt! Vi har provat med Äl-test men har lagt av nu för det blev alldeles för mycket fokusering kring det. Pressen ökade och inte minst D kände av det, med prestationsångest och sviktande ni-vet-vad som följd... Så vi har liksom aldrig kommit så långt ens att vi fått till ett riktigt försök! Det har varit det största problemet så nu gör vi allt för att sluta tänka på detta och bara ta det lugnt (lättare sagt än gjort). Som jag nämde är sexlivet i princip obefintligt just nu så det gör ju inte saken bättre. Men vi har sagt att vi nu ska hoppa över några månader och se om vi först och främst kan hitta tillbaka till varann.

• Izunia

tackar för alla gratulationer!!

• Ammo

Yllo, då åkte du på en värre omgång än mig, stackare. Jag har varit i väg 3 tim nu och träffat lite kollegor, inget ansträngande då jag satt på en stol och dessutom fick gratis lunch :)
    Det var riktigt skönt att få sticka ut näsan i friska luften efter 2 dar hemma.

Ja, Vicky, släpp allt nu, lättare sagt än gjort. Men om det gått så lång att ni inte ens får till det då är pressen verkligen för hård.
    Synd att ni precis köpt huset annars skulle ni bokat en resa så ni fick byta miljö.
    Så brukar det vara för oss. Efter 7 år är man ju inga kaniner direkt utan det kan gå veckor ja tom månader ibland. Men så fort vi åker bort, framför allt utomlands till värmen så är det som om vi båda sätter på oss kanindräkterna ;)
    Så att jag blev gravid under smekmånaden var inte så konstigt. Med tanke på lite vi myser annars så skulle det nog ta år för oss också, vilket jag hade räknat med. Blev istället chockad att det gick fort, hade räknat med upp till ett år. Och hade dessutom inställningen att om vi inte lyckats på 1-1,5 år så skulle vi nog kolla om allt stämde. Barn är inte något man beställer eller får, det är ett mirakel som ska ske först.
    Så stäng av nu och konsentrera dig på att fixa huset. KRAM

Nu ska jag snart ut på tomten med pappa. Vi bor ju grannar så jag hörde att han kom hem nu. Han ska få gå loss med motorsågen och ta bort en massa skit. Dels har vi enorma Hasselbuskar som blivit stora som träd, de ska bort och sen ska vi ta bort 2 stora björkar, en rönn och en gran. Barren förstör taket och björkarna gräsmattan och skymmer solen hela dagen på ett eller annat sätt.
    Det kommer bli tomt tror jag till en början men man vänjer sig nog snabbt. Vi har så mycket träd runt om tomten så det räcker och blir över ändå.
    Och tanken på att slippa kratta dessa förbaskade löv i höst gör ju inte saken sämre :)

• Izunia

Vicky, jessica har helt rätt. Nu har ni övergatt fran ett problem till ett annat. Ni kanske borde fundera över om ni inte har lite pengar över ända för en liten resa. Jag förstar att pressen blir alldeles för stor när man är hemma och ingenting händer. Det kan vara värt att "investera" i ert förhallande med en resa. Kanske hellre en resa än en ny soffa just NU. Det kan verkligen fa er pa fötter igen. Ni har ju redan klarat det en gang (aftonbladet) och ni kommer att klara det igen.

Jessica... inga motorsagsmassaker nu va!? :D Jag tror att det blir skönt att fa bort skräporsakerna i er trädgard! Ni kan alltid plantera fina blommor till varen sa blir det inte sa tomt.

Jag har läst massor i vara manual-böcker.. och det är mkt fakta! Men intressant.

Vi hade wet-drill i morse och det gick bra och var kul. Sedan hade vi flight evacuation pa ett simulatorplan med rök och allt. Kul för att man vet att det är fake.. ;)

Svar på tråden Glitter tråden...2