• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Ammo

God morgon "tuppen"!
    Visst är det jobbigt med "deppdagar", men samtidigt är det skönt att bara få storböla och sen känns det mycket bättre efteråt.
    Det blir nog en bra dag i dag ska du se!
    Jag tror inte du missat något direkt annars. Alla har varit sjuka och haft lite deppigt sista tiden.

Här skiner i alla fall solen, snön är så gott som borta och vårkänslorna bubblar. Känner bara att jag måste ta mig ut i det fina vädret.
    Problemet är att jag min klantskalle gjorde en praktvurpa igår igen! F'n jag ska snart boka upp en rullstol på akuten för det är inte meningen att jag ska kunna gå :) Sträckningen i ljumskem sitter också kvar sen förra vurpan.
    Igår gick vi (inte jag dock) loss med 2 motorsågar på tomten, tog ner 5 gigantiska träd och en del buskar. Och jag mitt pucko, hjälpte till i ca 5 min och på den korta tiden lyckades jag gå baklänges och snubbla på några stora runda stockar och som i en film så försöker jag rädda situationen i luften och flaxar som en höna men landar på rumpen samtidigt som jag tror att jag brutit foten.
    Där ligger jag som en förlamad fisk och vrålar , men med full mundering, hörselskydd och motorsågar i full gång så hör ingen mig!!
    Men det gick bra och jag gick på foten under dagen. Men i går kväll var den så svullen, blå och jag kunde omöjligt röra den! Så jag var helt säker på att det var akuten som gällde idag.
    Men peppar peppar...idag känns den riktigt bra, lite ont men ok.

Så det blir inga långpromenader idag men vi får några vänner över på fika vid 14 så jag ska ut en stund nu i alla fall så får vi se vad vi hittar på..

Ha en bra dag!

• Victory

Ojdå Jessica, du får ta det lite lugnt med magen och allt! Hoppas att det gick bra! Och att det blev snyggt när träden försvann.

Här lyser också solen och vårkänslorna börjar spira! Det kliar i fingrarna att få komma igång i trädgården men här ligger det mycket snö kvar. Dock är det plusgrader då det börjar väl smälta bort så småningom. Jag ska försöka ta några bilder och lägga upp, fast vi har ju inte börjat renover än och det är inte särskilt välstädat.

I övrigt har jag en härlig mysdag alldeles för mig själv! Mår toppen, nästan så jag inte fattar hur jag kunde må så dåligt igår! Nåja, livet går ju upp och ner och det gäller att ta vara på de fina stunderna! Så nu ska jag ut på en promenad!

• Yllo

Vad sysslar du med Jess?? Andra gången på kort tid som du gör en rejäl vurpa.

Äntligen är jag på bättringsvägen efter förkylningen. Känner mig piggare och piggare (samtidigt som jag har lite problem med orken).

Idag roar vi oss med att jag tvättar och B försöker montera valvet in till gästrummet i källaren

Våren börjar komma här med. Såg idag att mina älskade snödroppar har kommit upp och börjat blomma, även påskliljorna är på väg fram. Snart måste jag tillverka någon form av koner... kanske i hönsnät.. och sätta över tulpanlökarna så att inte dom där förbenade råddjuer äter upp dom för mig i år igen Längtar lite till senvåren/försommaren. Har bestämt mig för att i år måste jag ta itu med stora rabatten på framsidan och grönsakslandet. Båda ska grävas upp, gamla jorden bort, markduk i botten och så ny fräsch jord Har redan pratat med mitt ex, som har lastbil, om att han ska iväg och hämta matjord åt mig.

• Ammo

Ja, man kan ju fråga sig vad jag håller på med...börjar väl bli tung i rumpan så jag inte kan stå på benen. Så länge lag inte trillar på magen så...

Min förkylning är också mycket bättre.

Till skillnad från er Vicky så har det varit ca upp mot 10 plus grader sista 2 dagarna så vår gräsmatta var snötäckt i torsdags men idag har vi krattat så allt förvann på ett kick.

• Izunia

oj jessica, du maste vara mer försiktig..!!

jag är helt slut nu... men min helg börjar idag! "Ledig" imorgon och pa tisdag men det blir mkt pluggande.
    Imorgon ska jag dessutom hämta Pärlans stof... :( fan nu börjar jag grata....

• Yllo

Jag var ut och snokade runt i mina rabatter i går.. men attans vad blött det är på gräsmattan än Just nu ska vi nog inte tassa omkring på gräsmattan alls misstänker jag.. men några fler dagar med sol så är det nog torrt och fint snart. Nu i veckan (så fort det torkat upp lite) ska jag ge mig ut med sekatören och rensa bort gamla blomstänglar. Testade i år (eller rättare sagt i höstas) att lämna kvar de gamla blomstänglarna som skydd.. + att det var ju så varm höst att flera av mina blommor blommade ända tills snön tog dem Höstastrarna blommade som 17 den dagen det började snöa.. t.o.m. min kaprifol blommade!! Hoppas bara att dom klarade sig och inte dog... Älskar våren just p g a detta med rabatterna.. älskar att ströva omkring på tomten och se när blomlökarna tittar upp... Åhhh.. vad jag längtar till nästa vår när min stora rabatt på framsidan är klar Ska bli så kul att planera den in i minsta detalj. Plantera nya blommor och försöka få så att den blommar hela sommaren och inte som nu.. påskliljorna på våren och sedan ett par veckor i mitten av juli med liljor.. + att det finns något riktigt fruktansvärt ogräs i den där rabatten som tar kål på alla blommor Första sommaren vi bodde i huset var jag ute och rensade varenda en dag, men sommaren -05 kunde jag ju inte det (låg ju på sjukhus) så i fjol fanns det inte en chans att få bort skiten... *snyft* Därför ryker i princip allt i rabatten nu. Jag ska spara kärleksörten och påskliljorna.. och ev dom där underbara blåa liljorna, eller vad 17 det nu är för något, jag kan inte mycket om blommor och vad dom heter

• Victory

Det ska verkligen bli intressant att se hur vår tomt ser ut då snön tinar bort. Vi har ju inte sett hur den ser ut på sommaren! När vi tittade på huset första gången var det höst, visserligen ingen snö men det var mörkt. Jag fick en hel bunt med trädgårdsböcker av mamma i födelsedagspresent så jag har tittat i dom och börjat planera några olika projekt. Undrar om jag orkar/hinner med allt...?
    Men nu först ska vi koncentrera oss på att få till det invändigt.

Internet (eller datorn) har krånglat så jag har inte lyckats lägga upp några bilder än. Men jag hoppas det ska lösa sig (rättare sagt: Jag hoppas att D löser det! )

• Izunia

hej tjejer.. Jag kom pa att jag inte visat nagra bilder fran bröllopsresan! :o Tyvärr kan jag inte heller lägga upp dem nu da andi har dem pa sin dator. Men ska ta tag i det sa fort jag hinner när han är hemma.

• BlueTopaz

Hej tjejjer!

Här är det lite bättre idag, vi har pratat lite mer hemma och Tomas har öppnat sig och börjat prata lite. Idag tog vi en lunch tillsammans i Kista också. (dock missförstod han mitt mail med "vill du luncha med mig idag?" och tog med sig en kompis/kollega!!! men HAN fattade iaf vinken och gick på ärenden..)

Min pcos har kommit tillbaka med stora kliv den här månaden =( Jag har svullnat upp 1,5kg i bara vatten (har varit så i ca 8 dagar nu) plus att jag har fått utslag/ finnar över hela urringningen och en del i ansiktet och halsen. Känner mig så fin och fräsch!! Jag som hade gått ner 3kg och äntligen kände mig lite fin.. nu ser jag ut som att jag är gravid i v.20..

Min pappa har köpt ny hund, en dansk- svensk gårdshund (är rätt lika jack russel terriern som Doris var). Det vart för tomt efter Doris tror jag. Själv skulle jag ha svårt att ta in en ny hund så snart efter, men alla sörjer ju på olika sätt. Hon ska iaf heta Alice och är supersöt!!

Leo har nu varit frisk i 22- 23 dagar ngnting, helt otroligt! Men.. han har kliat sig som fasen i munnen nu och varit rätt grinig så jag tänkte att jag skulle kolla om det var ännu en tand på g. Jag brukar få känna efter även om han surar rejält, men inte denna gången inte! Ungen har blivit sååå trotsig! Han bet till allt han hade så att det gick hål rakt genom nageln (tur iof att det var just nageln och inte själva fingret..)! Ingen liten baby längre inte, utan en herre som vet mkt väl vad han vill och inte vill.. haha
    Han tappade ju så i vikt när han var sjuk och fick mörka ringar under ögonen och så, men nu har han snabbt lagt på sig ett kilo och blivit så där rund och go igen, lille snutten =)

Jess, det är inte konstigt att du drattar omkull! De flesta gravida får lite problem med balansen och stabiliteten.. Jag ramlade många gånger, både pga det och pga lågt blodtryck så att jag tuppade av ngn halv sekund.
    Kroppens tyngdpunkt flyttas ju plus att man blir tyngre och höfter och bäcken förändras på ganska kort tid....

Är det ngn som vill hjälpa oss med vår trädgård!??? Tomas var ute nu i helgen, men jag bara avskyr trädgårdsjobb.. bläää

Jag var i Globen i lördags med gamla mammagruppen, var jättekul! Och man fick ju dregla över fin- Måns live.. även om han var långt bort.. haha
    Igår var vi på båtmässan där pappa ställde ut (han är båtbesiktningsman, Ronald Rybbe). Och så tittade vi lite på båtar, tomas vill gärna ha en i framtiden. Jag hittade en bra familjebåt för ca 800 000:- ny, men helst vill jag ha segelbåt! Men tomas tycker det är snigelbåtar.. Dock blir det nog ingen båt än på många många år isf.
    Efter det var vi hemma hos mamma på middag (hon har varit på canaries i två veckor). De har det så bra!!! Utomlands 2-3 veckor i taget ca 4-6ggr per år...

Var med Caroline och tittade på brudklänningar i lördags igen, ev har hon äntligen hittat en, en forever yours med a- linekjol och gräddkjol, så där bullig ni vet?. Inte alls i överhuvudtaget vad hon hade tänkt sig från början, men vi vet ju att det gärna blir så.. Hon var ute efter en sjöjungfrumodell med halterneck och ganska smal och enkel.
    Här är klänningen (den är MKT finare i verkligheten): www.foreverbridals.com/gownpix.asp
    coolt släp har den också, det är fodrat med hård tyll så det håller sig utställt hela tiden, tom om du backar! Riktigt tjockt och fint satin oxå!

• Izunia

wow vilket inlägg karin! (imponerad!)

Idag är lika vackert som igar och jag har varit en runda i stan med Gucci och fikat med min kusin. Snart har jag ett par kunder och maste sedan plugga inför imorgon. Vi ska ha medicalutbildning.

Ylva, jag har mailat ang klänningen men än inte fatt nat svar?

Igar hämtade jag ju Pärlan.. Hon fick aka längst fram pa instrumentbrädan i bilen...för hon älskade aka bil! Ursäkta att det later äckligt, men är det nan som vet varför det skramlar konstigt i burken? Askan är det ju inte.. är det tänderna?

Jag är bara glad att hon är hemma och har frid...

Karin, har du kontaktat läkare för ev pco?

Svar på tråden Glitter tråden...2