• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • BlueTopaz

Haha, tack =) Jag var skrivmotiverad ;)

Ja, det kan nog kanske vara tänderna..

Jo, jag har blivit diagnostiserad med svår pcos, innan jag fick Leo. 8mån efter att han föddes blev det konstaterat att jag hade gått tillbaka till att bara ha pco, vilket var en stor lättnad. Men nu kanske jag har fått pcos igen då.. =( Händer det igen får jag väl gå till gyn för en ny diagnos...

(PCO- betyder att du bara ha blåsor på äggstockarna men förövrigt har du mens som du ska eller nästan som du ska och inga tydliga andra biverkningar.
    PCOS- betyder att du även har syndromet, dvs mensrubbningar av lätt till svår art, ökad vikt/ problem att hålla vikten, problem med matsug, ökad hårväxt i ansiktet, acne osv...

• Ammo

Skönt att det käns lite bättre karin. Prata med varann är det absolut viktigaste i ett förhållande.

Jag är långt ifrån ett trädgårdsproffs, därför tar vi bort både buskar och träd så det blir så enkelt som möjligt att sköta. Klippa gräset ibland räcker alldelles utmärkt. Men jag tycker det är jättefint med blommor och sånt men för at underlätta för mig själv så blir det nog några stora krukor istället för rabatter.De känns lite enklare att sköta.
    Har en stor rabatt idag men den ryker nog sen den med.

Har ingen anin om vad som skramlar i urnan, låter lite läskit...Vågar du titta efter?
    ska du begrava den någonstans?
    Vi hade alltid sagt att vi skulle ta askan av vår häst och begrava men det blev av någon anledning inte så. Tror det kostar upp mot 10.000 kr för ett sådant stort djur att få kremerad.
    Men jag önskar ibland att jag hade en grav att gå till, sjukt hur man kan sakna en häst så. Hoppas på att kunna skaffa en ny om några år när barnet/barnen blivit några år.

Klänningen var superfin! Men blir det inte svårt att fästa upp släpet om man tex ska dansa om det är så hårt?

• Yllo

Skönt att höra att det börjar bli bättre Karin... men det var trist att höra att du är sämre med din pcos

Jag är inte heller något trädgårdsproffs.. men konstaterade första sommaren att det var lättare med rabatter än med blommor i krukor Rabatterna behöver man bara rensa typ 2 ggr per sommare (en gång på våren och en gång på hösten) medans krukorna måste pysslas om oftare och vattnas *huga*

Ska bli så skönt när jag äntligen fått alla rabatter uppredda så att jag kan köra med vår- och höstrensning och sedan bara njuta av blomsterprakten

Iza - Oki, då är det bara att vänta på svar då...

Idag var jag och klippte mig. Sa åt B först i morse att jag skulle göra det... Först sa jag bara att jag skulle bli sen hem, men då ville han ju förstås veta orsaken till det.. Nämnde något om att jag skulle göra en "Britney Spears" d.v.s. raka bort allt.. men det trodde han inte på
    Nu har jag klippt håret axelkort (tog bort drygt 25 cm) och så tog jag en volympermanent med stora lockar.. eller rättare sagt.. det är vågit.. men jag ville absolut inte ha "knytter" som det annars alltid blir
    Tyvärr kunde jag inte lägga i mina älskade "stripes" så det har jag bokat tid för att göra i början av april... Då blir det antingen kastanj eller mahogny och guld slingor *längtar*

Resebyrån ringde idag också.. Dom har lyckats slarva bort vår inbetalning för resan *suck* Självklart ringde dom när jag satt hos frissan och inte kunde svara på några som helst frågor.. Hur 17 ska jag kunna komma ihåg fakturanr bara så där??
    Nåja, jag hann i alla fall hem innan dom stängde och ringde.. gav dom alla uppgifter så nu ska dom leta upp vår betalning och skicka biljetterna till oss

Jösses vad vi svor i går kväll B och jag.. Dom bytte ju från analog till digital TV-sändning.. och tror ni att det funkade hos oss?? NEJ DÅ! Vi gjorde precis som vi fått info om.. Installerade om Boxern och resultatet blev att vi hade 2 kanaler! MTV och Discovery. *mutter mutter morr morr* Bara repriser på Discovery också så det blev en rätt så tidig kväll.

• Ammo

Yllo, har ni Boxer?
    Martin jobbar ju för Boxer så jag frågade honom . Han sa att ni gjort något galet. Om ni inte redan gjort det så måste ni göra en omistallation, dvs det står antingen omistallation eller återställ till fabriksinställningar. Det räcker inte att bara söka om kanalerna.Har ni en av märket Sagem så säg till för då kan det stå på ett annat sätt.
    Vi har 3 olika boxrar och alla funkar.
    Men ni kanske redan fått hjälp med detta?
    Om inte så säg till eller ring.

• Yllo

Jess - Vi gjorde 3 st ominstallationer (sökte inte bara efter kanalerna) men inget fungerade

B for till garaget för att svetsa en bildörr och själv satt jag och läste istället. När B kom hem (jag hade då gått och lagt mig) så satte han sig för att titta på tv (hans hade glömt att vi inte fått den att fungera) och då helt plötsligt funkade allt igen

• Ammo

Skumt, men bra att den funkar nu igen då :)
    Det var dock "släckt" i någon timme vid 14 tiden på dagen, men under eftermiddagen skulle allt vara igång igen.

• Ammo

I kväll börjar Greys Anathomy igen!!!

Jag måste köpa en ny bil :( min chef ringde idag och gav mig beskedet att jag inte får behålla den under min mamma ledighet :( Jag hade väl anat att det kude bli så men vi har en extra bil över som ingen använder just nu så jag hoppades att personen som ska ta över mig tar den så kunde jag behålla min, men nej...
    Det blev för dyrt för företaget, snåljåpar. Jag får dock behålla dator, skrivare, kameror mm vilket jag hade blivit förbannad om jag inte fått ha kvar.
    Men det känns såååå surt att behöva köpa en bil för 1,5 år. Och då måste vi låna upp på huset för att ha råd.
    Jag har ju haft tjänstebil i 3 år nu och då slipper man ju alla kostnader som service, försäkringar, spolarvätska, biltvätt mm så man har ju blivit bortskämd.

Tycker så synd om min ena kollega just nu. 3 av mina kollegor skulle åka till Island i morgon med några från Onoff. Men den ena har blivit så sjuk i förkylning och över 39 graders feber att han fick lämna återbud ikväll.
    Jag var ju där för 2 år sedan (där vi förlovade oss) och det är fantastiskt land, så att missa den resan måste kännas så jobbigt för honom.

• BlueTopaz

Ojdå, du kan få köpa min förra bil.. ;)
    Den ligge rpå blocket för 45 000kr. Kul om någon jag jag känner har den, min lilla pärla =)

Faaan, jag missade grey! Jag såg bara sista 10min.. (Tack för påminnelsen Iza!)Vad hände med den lilla babyn som höll på att dö, vad hade mamman gjort?
    Nämen.. nu börjar ett avsnitt till!! Nice surprise!

Släpet går att hänga upp under så att det precis ser ut som att det inte är ngt släp.

• Ammo

I love Grey´s!

Tack för tipset Karin, men jag tror vi kommer köpa en lite dyrare bil, båda har blivit så bortskämda med att alltid ha senaste års modell. Nu kommer vi förstås inte köpa en så ny men så ny vi har råd med.

• BlueTopaz

Jag förstår precis vad du menar! Det var ju därför jag köpte min älskade saab ;)

Svar på tråden Glitter tråden...2