• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Izunia

hur mailade du dem innan da? För det sa du väl att du hade gjort när jag hade översatt till engelska?

• Yllo

Jag mailade till flera.. Kommer inte ihåg vilken av dom det var + att just nu har jag inte ens datorn hemma där mailen finns. Och så vann jag ju inte auktionen och fick vinnarmailet.. Tror du inte att dom skulle börja fundera om även jag börjar maila och tjata om en klänning som jag inte ens vunnit?

• Ammo

Nu har jag satt mig och börjat printa alla bröllopsbilder. Jag är väl uppe i ca 100 nu och då har jag inte ens printat en fjärdedel.
    Men jag insåg att jag måste printa så mycket jag bara kan innan jag går på ledighet. Har ju allt gratis nu så jag får printa nu och sen bunkra upp så jag har ett lager medan jag är ledig.

Har inte hunnit printa en enda bild under hela förra året så det lär ju vara över 1000 bilder...

• Izunia

vad kul Jessie! Vi har ju heller inte fatt vara fotografbilder än.... Han har varit sjuk etc..sa jag hoppas det kommer snart. För det är ju faktiskt april inom kort.

Jag har mailat säljare Ylva. Hon hette Caxia eller nat sant...

• Yllo

Va bra att du mailat säljaren av min klänning igen Iza. Hoppas att hon svarar snart. Vill ju ha min klänning!

Har ni inte fått bilderna från fotografen än? Nog för att jag tyckte vår tog tid på sig, men vi fick våra efter en dryg månad *skakar förvirrat på huvudet* Så lång tid ska det väl inte ta. Det är ju en annan sak att printa ut över 1000 bilder själv som gästerna tagit, men en fotograf har ju det som yrke och att inte leverera bröllopsbilder inom en acceptabel tidsrymd är ju väldigt svagt.

• Ammo

Jag säger det samma: har ni inte fått bilderna än???!!!!
    Jag skulle kräva pengar tillbaka/avdrag, det där ska du inte acceptera Iza!!

Vi fick bilderna från vår fotograf efter bara några veckor (de oredigerade, inkl 2 redigerade, tackort och annonsbild) och sen redigerade han efter hand några bilder till som vi valde ut under hösten.

Men om ni haft en proffisionell fotograf så skulle han levererat dessa långt innan jul om ni inte avtalat något annat. Detta är ej inom rimlig tid och jag skulle inte varit glad på honom vid detta lag om jag var dig.

Vi höll på med köket till 01.30 i går, så jag är så trött och slut i kroppen. Jag har ju knappt gjort ett smack där men igår fick jag lov att hjälpa M att få upp microlit mm i taket.
    Idag ska vi hämta köket! Men vi är långt i från klara att sätta upp det, kanske på lördag kan vi bygga ihop det. M står just nu och spacklar så det hinner torka tills vi kommer hem idag. SEn kan vi (han) slipa och måla ikväll. Och i morgon kan vi han måla klart och föhoppningsvis lägga golvet.
    Då är det kanske klart att börja bygga på lördag samt att elektrikerna kan komma igen.....
    Eftersom M åker till Norrland på sönd eftermiddag så vill jag så gärna ha upp lite så jag i alla fall har en häll att laga mat på. Börjar lessna på denna micromat nu ....

• Izunia

jag ska faktiskt ta och maila honom nu. Sjuk eller inte, vi skulle fatt en cd med de bilder vi valt för godkännande innan de gick pa tryck.

Jag är skitförbannad pa 1koo!! Fick mail tillbaka att de inte hade färgen "suntan" heller... bara typ 4 färger. Da blev jag förbannad och skrev att det är falsk marknadsförning att skriva att de har typ 20 olika färger pa hemsidan!
    Fragade ocksa varför de inte hört av sig till mig tidigare och att de säkert inte hade hört av sig alls om jag inte mailat och fragat!! "try to be understanding.." Lätt! :[

• Ammo

F*n vad dåligt av dem!
    Du får väl helt enkelt skita i den klänningen och beställa någon annan medan du har tid på dig, snart är det ju försent. Sånna önskar man att man kunde få stå öga mot öga och spy galla över!

Martin håller på i köket och jag printar bilder så skrivaren glöder. Har tappat räkningen på hur många jag har printat nu, ca 200 st från bröllopet som ska in i album och nu håller jag på med bröllopsresan som blir ca 150 bilder.
    Sen har jag allt annat kvar som jag fotat under förra året, phu. Detta hade ju inte varit gratis direkt om jag inte jobbat med det...

Vi var ju och hämtade köket idag, ska bli kul att försöka få ihop det sen, det är 511 delar, haha!
    Hoppas på att det är så pass klart i morgon så vi kan börja pyssla med det hela lördagen. Mitt hjärta är så duktig, tar på sig blåstället så fort han kommer innanför dörren och håller på så svetten rinner varje kväll till midnatt. Vad skulle jag göra utan honom?!
    Man känner sig lite hjälplös, tjock och handfallen som man är nu...

• Izunia

jag är totalt slutkörd!! Har stort prov imorgon och jag orkar inte plugga mer nu..ska upp kl 08 och plugga vidare.

Har fatt tillbaka pengar för klänningen..men jag är lika glad för det.. vill liksom ha en klänning...inte pengarna! :(

Din Martin är sa duktig Jess! Det ska han ha mkt cred för! :) Har du inga nya bilder pa dig??

Karin, Vad var det för en du träffade idag? Min tvilling?? :D

• Ammo

Nu orkar inte jah heller vara uppe mer.

Ja, det är tur att man har en händig karl! :) Jag är ju (*utan att skryta*) väldigt händig med så jag skulle aldrig klara av att min kille hade "tummen mitt i handen", då skulle jag bli galen.
    Men nu så får jag dra de få stråna till stacken som jag kan. Men han är beroende av mig så fort vi måste köra släp, han är urusel på att köra med sånt och backa kan han inte alls så där får jag visa att jag inte är en dum tjock blondin haha.

God natt med er!

Svar på tråden Glitter tråden...2