• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Yllo

Nej inte måla!!! Tapeter Det är hon som absolut vill ha rosa! Hade jag fått bestämma hade det nog blivit svagt aprikosa eller helt gräddvita tapeter... Men hon vill helst ha chockrosa väggar *ryser* Så därför har jag planerat både rosa och vita tapeter med en bård emellan, vita möbler, rosa sängtäcke och kuddar och rosa gardiner. Allt för att hon ska få som hon vill. Jag försökte förklara för henne att det är bättre om vi väljer neutrala ljusa tapeter och sedan lägger till rosa detaljer.. men nej då.. allt skulle vara rosa *ruskar uppgivet på huvudet*

Igår kväll hade jag kul. Var ju på kurs i helgen och lärde mig göra tittägg i socker så i förrgår gjöt jag en massa ägg och igår kväll roade jag mig med att montera ihop och dekorera. Konstaterade dock snabbt att den minsta modellen ägg är ingen höjdare att arbeta med.. Blir för smått och pillrigt.. sedan måste jag nog blanda i lite mer florsocker i kristyren för den blev nog i lösaste laget (speciellt den gula) B tyckte dom var kanonläckra (äggen alltså) och trots att jag 10 min tidigare gnällt över att de var för små för att jag skulle ha fått in kycklingarna så kommenterade han att jag borde ha satt in lite kycklingar i äggen också och inte bara blommor *skrattar uppgivet* Hans förslag, när jag ånyo påpekade att kycklingarna inte fick plats i äggen, var att jag kunde ha kapat sönder kycklingarna och gjort en liten miniatyr motorsåg.. "Easter chicken massaker" skulle vara temat tyckte han

• Ammo

Vad duktig du är som har sånt tålamod att sitta med sånt småpyssel Yllo!

Själv är jag riktigt stålt över mig själv, JAG kaklade i köket igår! Martin skar till kaklet där det behövdes medan jag kaklade det hela, riktigt kul. Så ikväll ska det fogas, få se hur det går.
    Är så glad när jag kan hjälpa till med renoveringen, annars sitter jag bara här i soffan som en annan jäkla tjockis :)
    Köket kan jag i alla fall säga att jag har gjort det mesta i, både skruvat alla stommar, fönster, kaklat mm.
    I morgon ska fläkten upp, sen ska jag fasiken laga mat på spisen! Inte ofta jag ser fram emot matlagning men dena gång är det som om det vore den första :)...första i nya köket i alla fall.

Måste ha tag i en rörmokare bara! Denna vecka!på måndag kommer släkten från Dalarna på middag så det vore en fördel att ha vatten i köket då. Har ni någon kontakt Ylva eller Karin som vill tjäna en slant?
    Det är inget storjobb direkt, fixa rören vid kranen och diskmaskinen.

• Yllo

Ha! Jag försöker själv få tag i en rörmokare

• Ammo

Man kanske ska bli röris? ;)
    de verkar ju kunna jobba dygnet runt, ingen brist på jobb där inte och mycket svarta pengar om man vill....
    Nej nu måste jag åka till Lidingö och besöka en butik.

• Bröllopstokiig

Våran röris var bra. Vi hyrde ju in alla "köksarbetare" från samma företag. Och de skötte sig kanon (bortszett från att allt som vanligt tog aningens längre än sagt) Johan som har företaget är jättetrevlig.

Norling & Norrvi (Hantverkar´n) i Bromma
    Telefon: 08-25 85 66
    Web: www.norling-norrvi.se
    E-post: info@norling-norrvi.se

Leo är jätte jätte dålig idag.. han bara ligger, har inte stått upp på hela dagen =(

• Ammo

Har några rörisar i nödfall nu och någon av dem lär få komma hit, vet mer i morgon.
    Men tack för tipset Karin!
    Det är två andra hus på gatan med som behöver rörisar och alla frågar oss som om vi vore renoveringsexperterna....vilket vi kanske är vid detta lag ;)
    Har fogat kaklet nu, blev bra!

Krya på dig Karin och Leo!

• Izunia

hej girls!! Da har man varit en snabb runda i ryssland idag! ;)

Hade en riktigt trevlig besättning samt en captain McDreamy! :D

Karin vad trist att ni bada är sjuka... igen!!

• Yllo

Trist att Leo är sjuk igen Karin, hoppas att han kryar på sig snart igen.

Jess, Du var kanonduktig som kaklade köket. Visst är det kul att kakla?? Själv längtar jag nog lite efter att det ska bli dags att kakla vårt badrum, men det dröjer ett tag till.

Karin - Var din röris dyr? Vi vill inte lägga ut hur mycket pengar som helst på bara den biten.

Kul att flygningen gick bra Iza! Hoppas du hinner titta in här lite nu och då i alla fall mellan alla flygningar

Huga.. Har varit till tandis idag med min bråktand. Fick veta att slutnotan kommer att gå på nästan 6000 kr och inte nog med det... Fick deklarationsblanketten igår och såg att skattemyndigheterna gjort fel och jag skulle betala restskatt Dom har inte gett mig hela grundavdraget då jag var skriven på Åland i 1,5 månad *sucka* Enligt dom så har jag flyttat till Sverige 1/11 -06 och tjänat in hela min årslön på 2 månder Jösses, det jobbet skulle jag verkligen vilja ha
    Nåja, jag ringde i alla fall och fick veta hur och vad jag skulle göra för att rätta till felen och att jag kommer att få tillbaka en hel hög med pengar.. MEN inte förrän i höst!

Suck va sur jag blev på Panduro idag. Var dit och köpte celofanpåsar, men eftersom jag inte kände för att lägga mig på knä på golvet och läsa de pyttesmå lapparna så tittade jag på bilderna på påsarna. Hittade den modellen jag ville ha och köpte den. När jag kommer hem så upptäcker jag att det är FEL!! Det är inte samma påse som det var på bilden utan de här är mycket mindre med någon typ av förslutningskant *dubbelsuck* Nu måste jag fara tillbaka och se om jag kan få byta (trots att jag redan öppnat förpackningen).

• Yllo

föresten Iza.. Har du hört något från ebay ännu??

• Ammo

Spännande Iza, har du börjat flyga/jobba nu?

Jag vill också ha deklarationen!Borde få tillbaka en hel del?! Martins mamma fick den för över en vecka sedan och hon bor ju också i Järfälla.

Nu har vi storstädat hela huset,varenda cm. Martin städar fortfarande men jag måste vila, får så ont i ryggen.

Svar på tråden Glitter tråden...2