• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Victory

Nu har vi kommit igång med renoveringen!! Har målat tak hela helgen så jag har fruktansvärt ont i nacken! Dessutom har vi rivit ner väv och tapeter. Suck, det kommer att ta en evighet. Men nu är det ingen återvändo och det känns skönt att vi kommit igång!

• Ammo

Usch då Ylva, hur många förkylningar ska du åka på egentligen?! Och sen ögat på det, inte kul, stackare.

Du har helt rätt ang bastun, en vedeldad måste man ha skorsten till vilket vi inte kan ha hemma.

Vi har varit ute i det härliga vädret hela helgen, så underbart!:)
    Vi har krattat, kört med mossrivare, gjort rent garagetaket från mossa, dammsugit bilen, kört bort allt det sista skräpet från renoveringen till tippen, spolat rent trallen på baksidan, hämtat barnvagnen mm mm mm

Har så ont i benen efter allt fixande så jag sitter nu med en hög kuddar under för att ha dem högt.
    Nackdelen med att vara gravid och det blir varmt är att man blir helt svullen. Fötter, händer, handleder blir som falukorvar. Älskar ju sol och värme men detta var inte kul, hoppas det försvinner om det blir svalare igen.

Viist är det jobbigt att renovera Victory, men samtidigt är man en bit på väg.
    Vi har bara taklisterna kvar i köket nu, sen måste vi göra klart i badrummet med kaklingen av karet.

• Izunia

hej tjejer! har inte varit sa aktiv pa sistone!

Hinner inte skriva sa mkt nu, men hoppas ni har det bra! Andi kom ocksa hem igar.

Skriver mer imorgon! Kram!

• Yllo

Ja, nu börjar jag tröttna på allt som heter förkylningar Fast jag är mycket bättre idag och kan faktiskt se med ögat lite suddigt är det fortfarande men mycket mycket bättre...

Visst är det jobbigt med renoveringar men samtidigt kul att komma igång. Dock ska man absolut inte göra så som B och jag gjorde.. d.v.s. riva en helt våning samtidigt för förr eller senare tryter orken och allt blir strandat. Nu känner jag att jag vill sätta igång ordentligt igen, men B tycker det är roligare att hålla på ute i trädgården nu när det är så fint väder. Ska dock tvinga honom att ringa elektrikern i veckan så att vi kan få elen dragen i källaren. Därefter är vi nästan helt klara med datarummet (bara två små ställen kvar att spackla) och kan börja tapetsera och lägga in golvmattan. Annicas rum är ju också nästan klart. Skarvarna skall spacklas och så ska det fixas till kring fönstret.. därefter är det samma sak där.. Tapeter och golvmatta och sist gästrummet. Där har jag för mig att vi måste sätta upp en gipsskiva till, spackla skarvarna, fixa till kring fönstren och därefter är också det klart. Innertaket saknas dock i alla rum ännu, men vi tänkte inte sätta upp det förrän vi är helt klara i alla rum.

• Ammo

Haha, Martin är lika dan nu, han vill också vara ut istället för att göra klart det sista inne. Men det är ju förståligt. Men nu ska det bli kyligare igen så då kanske vi får klart.
    Köket saknar ju bara taklisterna så det går ju fort.
    Och badkaret saknar kakel. Känns som om det aldrig kommer bli klart heller.
    Skönt att höra att du är bättre i ögat.

Jag saknar er Karin och Iza, vart är ni?!
    Det är ju bara jag, Yllo och Victory som skriver nu.

Men jag vill verkligen få klart det sista "sovrummet" på övervåningen nu, dit ska kontoret flyttas eftersom vi vill ha konstorsrummet till barnrum nu.
    Och där inne står just nu allt som har med renovering att göra, målarburkar, verktyg mm mm mm mm mm mm mm mm.
    Får vi bara klart det andra så står ju det rummet på tur och då måste han börja.

Jag vill ju inte byta blöjor på skrivbordet på kontoret direkt. Vill ju inreda det till barnrum nu. Den kommer ju sova hos oss men skötbord mm ska ju in. Tiden går ju så fort, jag är ju i slutet av v33 (av40) så det finns inte så mycket tid kvar att göra i ordning på nu....

Måste åka och jobba nu.

Ha en bra dag.

• Yllo

Ja, Iza är väl och flyger och far... men var håller Karin hus?? Saknar också er tjejer!

• Izunia

haha hej!! Här är jag! Jag har äntligen fatt mitt schema och jag är ledig länge nu! :o

Nu maste jag aka till malmö! Skriver snart! ;)

• Izunia

Jess jag ska flyga till arlanda men har tyvärr inget stopp...

Däremot har jag fatt manga stopp i maj. Men i städer där det kanske inte händer sa mkt skoj... ;)

Ylva, det har ännu inte hänt nat pa ebay. Jag börjar bli väldigt frustrerad..! Sa typiskt att det skulle bli strul.

Nu har jag inte hört fran var fotograf pa väldigt länge. Skickade sist ett mail 22 mars och ett härom dan. Hoppas inget allvarligt har hänt. Men vi vill verkligen inte betala fullt pris nu längre. Det har ju tagit alldeles för lang tid.

Sa kul att inreda barnrummet Jess!!! Jag vill se fler bilder pa magen!

• Ammo

Nej vad synd att du inte har stopp på Arlanda :(
    Du måste säga till om du skulle få ett.

I morgon har jag bara 4 veckor kvar att jobba och 7 veckor till planerad födsel.
    Slutar alltså jobba den 16 maj om allt går som planerat. Känns ju så skönta tt veta att jag kommer vara ledig till augusti nästa år!!! Samtidigt som det känns jättekonstigt att sluta jobba och vemodigt att inte träffa mina kollegor och butikspersonal på så länge och att det är någon annan som ska göra mitt jobb, skumt!

Ja ska bli kul att få inreda barnrummet men Marin måste ju få tummen ur och fixa och flytta kontoret först. SEn kommer jag avvakta lite med färger mm efter man sett vad det blev.

Är Andi hemma för gott nu eller ska han tillbaka igen?

Kan ni inte ringa er fotograf, jag skulle vara skitförbannad vid det här laget.

Åh i morgon ska jag träffa en kompis, vi har setts jätte lite på sistone då hon precis börjat jobba som polis så schemat har inte funkat.
    Men det ska bli spännade att höra alla saker hon gjort, vet att hon både dragit vapen, tagit fast en våldtäcktsman, varit i kravaller mm. Hon passar som polis men hon är så snäll så jag har svårt att tänka mig henne bli arg och ta tag med hårdhandskarna.

Nu ska jag vara lite social med min man som precis kom hem och fick ställa sig att diska ett jättelass. Vår nya diskmaskin har inte kommit än och berget växer ju på nolltid och nu var det hans tur.

• Bröllopstokiig

Hej tjejjer, jag saknar er med!! Jag smygläser lite då o då men hinner inte skriva. Det är helt galet mkt att göra på jobbet och även vi har börjat jobba hårt på huset så det finns inte så mkt tid.

Leo var sjuk i förrförra veckan, sedan hade vi semester ett par dagar förra veckan och jobbade på huset samt såg över bergvärmeborrningen. Och efter att ha varit borta så mkt från jobbet är högarna stora!

Idag var jag på däckfirman och bytte däck, men shit vad konstig bilen kändes att köra sen! Fjädringen blev mkt sämre och det känns som att bilen går på räls typ.. den blev trögstyrd lixom.. skumt! Men jag antar att det är för att däcken är både större och bredare nu plus att fälgen är större också så att det är mindre gummi?
    På fredag ska den in på lagning också eftersom jag blev påkörd för ngr veckor sedan. Undrar vad jag får för hyrbil?? Fast det blir nog en saab

Idag åkte Tomas till London och är borta till torsdag =( Ensamt i soffan..
    Både han och mamma ringde nu mitt i desperate housewifes, och vägrade inse att det INTE är läge att prata då... haha. Och skriva kan man bara göra i pauserna. ;)

Ylva har du hört ngt mer angående det där de hittade på din hjärnröntgen? Hoppas att det inte ver ngt!! Det är dags för dig att vara frisk nu!

Men Iza, du MÅSTE komma och hälsa på!

Svar på tråden Glitter tråden...2