• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Izunia

ylva vi maste nog se till att fa tillbaka pengarna fran ebay först..eller?

• Yllo

Jo, jag vet.. det var det jag tänkte på när jag frågade när du tror att vi kan beställa från 1koo Fast jag var nog lite luddig i det jag skrev såg jag nu

• Izunia

hej hej.. jo da har man presic kommit hem fran köpenhamn... lite gladare och lite mer onykter! :) nu ska jag slänga mig i sängen... talk tomorrow!

Puss...

• Victory

Hello girls!

Ja, ni och era klänningsbekymmer! Nu har jag inte hängt med riktigt, vad ska ni ha klänningarna till? Ska någon på bal eller vara tärna?

Grattis till jobbet Iza!

Här i huset står det absolut stilla! Det enda vi har gjort är att köpa takfärg men vi får ju aldrig någon tid att börja måla! Nu jobbar Daniel hela helgen och sen även hela påsken. Hoppas att det blir någon ledig helg därefter för nu längtar vi så enormt att få det fint! Idag ska jag titta på tapeter en sista (?) gång och hoppas att jag kan bestämma mig!

• Izunia

Vicky det är manga klänningar pa gang här. Ylva ska pa bal, Karin ska vara tärna och jag ska pa bröllop. Eftersom min mamma ska ha 50 ars fest i juni, kom jag pa att jag ju kan ateranvända min klänning.

Efter en smärre bakfylla har jag nu städat (hade verkligen behövt tvätta fönster.. men nej. Inte idag..!) och ska fika i solen i Malmö!

Ciao!

• Victory

Iza, tack för förklaringen! Jag vill också köpa klänning! Jag älskar vackra klänningar, men tyvärr har jag inget tillfälle att ha dom! När jag var liten var det bästa jag visste att klä ut mig!

Åh, fika i Malmö-solen! Det påminner mig om när min syster bodde i Kristianstad och vi åkte till Malmö en vårdag för shopping och fika! Det var sååå mysigt!

• Yllo

Vicky även Jess ska på bröllop i sommar, men hon har tänkt vänta tills den lilla/lille är född innan hon börjar jaga klänning. Kul med tapeterna! Vill också iväg och kika på tapeter nu. Annica sa i lördags att hon ville ha en fondvägg i sitt sovrum, men det kan hon nog fetglömma! Jag har funderat på en tvådelad tapet med bård emellan.. creamvit upptill och svagt rosa nertill.. I datarummet har jag ingen aning om vad vi kommer att hänga upp, men väv blir det inte. B har ändrat sig och vill ha vanliga tapeter, samma sak i gäst/tvrummet... vet inte alls vad jag vill ha där, annat än att dom ska vara ljusa.

Har haft en jätteskön helg! Full fart har det dock varit. I lördags var jag och Annica på tittäggskurs och fick lära oss hur man gör fina tittägg i socker Skitkul var det så nu har jag roat mig med att gjuta en massa ägg hemma som jag ska sätta mig ner och dekorera ikväll har jag tänkt. Vem vet, kanske jag även kan sälja några

• Ammo

Det är inte lätt att hitta rätt tapet inte, vet inte hur länge och många gånger vi tittade innan vi kunde bestämma oss för våra fondväggar, men nöjda blev vi.
    Varför får Annica ingen fondvägg? Det är ju billigare att måla och bara sätta tapet på en vägg än hela rummet?!

Vi har varit helt "insönade" i huset hela helgen och byggt på köket. Har varit ute en sväng och köpt kakel och i lördags kväll var vi på en av mina bästa vänners 30-års fest. Annars har jag inte varit utanför dörren. Känne jobbigt med tanke på det fina vädret som varit.

Men nu börjar det likna ett kök i alla fall, skåp och lådor mm är på plats så ikväll ska vi förhoppningsvis börja kakla ovanför diskbänken. Det blev vita 10x43 långsmala plattor med grå fog, matchar den grå bänkskivan.
    Vi har redan lyckats repa det nya dyra golvet rejält :( och det är inga små repor heller flera dm långa.

Håller på att bråka med Martin om gardiner bara. Han är väldigt minimalistisk och vill absolut inte ha varken gardiner eller fönsterbrädor med blommor.(fick han välja så skulle hela huset vara vitt, en stor plasma på väggen och en soffa, inga gardiner eller blommor mm) Jag vill helst ha allt men med en väldigt stilren stil, inga volanger mm utan typ panellängder el likn.
    Gardiner kommer det bli vare sig han vill eller inte, d sätter jag i så fall upp när han inte är hemma ;). Men ev får jag skippa fönsterbrädor i köket, eller försöka till jul igen då jag vill ha upp adventsljustaken i fönstret....

Nej nu måste jag åka och jobba,har suttit i telefonmöte mm hela morgonen, skönt med kort vecka!

• Yllo

Annica får ingen fondvägg p g a... 1. Jag vill absolut inte ha målade väggar. 2. Vi har ingen bra ledig vägg att sätta upp en fondtapet på. En vägg har ju fönster, en vägg dörren återstår två väggar som är hela MEN den ena kommer att vara täkt av garderob och den andra kommer sängen vid och en hylla ovanför sängen. Blir lite knasigt med en fondvägg som är dold.

• BlueTopaz

Hej tjejjer!

Kul att höra av dig Victoria! Jag förstår precis vad du menar med att det står stilla.. vi har MASSOR kvar att göra på huset men ingen av oss orkar numera.
    Om man bortser från allt pilljobb som finns att göra inne så måste vi mest koncentrera oss på utsidan och trädgården. Alla husets fönster måste målas på utsidan, 2 av dem måste bytas ut. våra dörrlås måste bytas, ytterdörren och garagedörren måste målas vita samt alla andra trädetaljer på huset som idag är äckelbruna. Dessutom behöver vi putsa/ måla betongen runt garagedörrarna och ytterdörren då det ser så äckligt ut med fläckig och sprucken betong.
    Utöver det måste alla träd beskäras (får bli i vinter nu), 2 träd ska huggas ned och ett par rabatter ska bort. Tomas ska bygga en stor altan i sommar också. Till sist måste något göras åt vår långa uppfart som idag består av löst grus. Vi behöver bredda den och asfaltera eller stenlägga, men det är så jäkla dyrt!!
    Oj... vilken lista!

SKa du verkligen måla rosa i Annicas rum Ylva? Min mamma gjorde det mot min vilja i samma ålder och jag tyckte det var SÅÅ pinsamt att ta hem kompisar, rosa var ju för småtjejer.

Jag ligger hemma magsjuk idag =(

Svar på tråden Glitter tråden...2