Det är inte lätt att hitta rätt tapet inte, vet inte hur länge och många gånger vi tittade innan vi kunde bestämma oss för våra fondväggar, men nöjda blev vi.
Varför får Annica ingen fondvägg? Det är ju billigare att måla och bara sätta tapet på en vägg än hela rummet?!
Vi har varit helt "insönade" i huset hela helgen och byggt på köket. Har varit ute en sväng och köpt kakel och i lördags kväll var vi på en av mina bästa vänners 30-års fest. Annars har jag inte varit utanför dörren. Känne jobbigt med tanke på det fina vädret som varit.
Men nu börjar det likna ett kök i alla fall, skåp och lådor mm är på plats så ikväll ska vi förhoppningsvis börja kakla ovanför diskbänken. Det blev vita 10x43 långsmala plattor med grå fog, matchar den grå bänkskivan.
Vi har redan lyckats repa det nya dyra golvet rejält :( och det är inga små repor heller flera dm långa.
Håller på att bråka med Martin om gardiner bara. Han är väldigt minimalistisk och vill absolut inte ha varken gardiner eller fönsterbrädor med blommor.(fick han välja så skulle hela huset vara vitt, en stor plasma på väggen och en soffa, inga gardiner eller blommor mm) Jag vill helst ha allt men med en väldigt stilren stil, inga volanger mm utan typ panellängder el likn.
Gardiner kommer det bli vare sig han vill eller inte, d sätter jag i så fall upp när han inte är hemma ;). Men ev får jag skippa fönsterbrädor i köket, eller försöka till jul igen då jag vill ha upp adventsljustaken i fönstret....
Nej nu måste jag åka och jobba,har suttit i telefonmöte mm hela morgonen, skönt med kort vecka!