• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Izunia

hej tjejer!

Nu hänger jag inte riktigt med här i svängarna. Här är det pissväder efter att ha haft varväder i flera veckor! Men till helgen ska det bli ca 20 grader! :) Yes!!

Idag har jag varit en kort tur i Frankfurt och imorgon ska jag till Zürich. Ons-tors är kjag ledig!! och det ska firas! :D SOVA!!

Vicky, jag kan inte med all säkerhet förklara hur det fungerar men vi har ett poängsystem som ser till att vi inte överstiger dags/veckogränsen. :) Den är de VÄLDIGT noga med.

Förstar att renoveringen känns frustrerande! Men spackla du och gör saker som du klarar själv. Det maste göras trakiga saker ocksa! Men känns det bra i huset nu annars?

Jess vad jobbigt att inte veta ang BB. Vi har ett här i Lund och min vännina födde ju för 7 dagar sen och de har precis renoverat sa där var jättefräscht! Skönt att veta.

Min klänning har kommit till min mammas vännina i USA. Hon ska skicka den vidare till mig. Jag hade glömt att säga att den skulle komma till henne sa hennes man hade trott att nan älskare till hans fru hade skickat en klänning! :o hahah!! ;) De hade ingen aning var den kom ifran men de var iaf överens att den var riktigt snygg! hahaha!

• Yllo

Jag har tagit foton på mina kreationer Annica lovade att maila över dom till mig, men det har hon inte gjort än Längtar efter att få bilderna så att jag kan lägga ut dom på min sida så ni kan få se vad jag pysslar med

Ja du Jess, jag har förstått att det är knepigt med BB här i Stockholm Har också hört om blivande föräldrar som skickats ända till Eskilstuna för att föda! Hoppas att ni får komma dit ni vill. Min bror och f.d. svägerska önskade Danderyd och avvaktade tills det nästan var försent innan dom åkte in. Resultat= Dom fick det BB dom ville

Nej, det var inte kul att slå upp ögonen på måndag morgon och se snöstorm yra utanför Tack och lov slutade det vid 12-tiden, men i morse så låg det fortfarande snö kvar på marken hos oss.

B har hållit på hela helgen med att sätta upp träskivor i våran pergola. Han har bestämt sig för att bygga om det till förråd helt och hållet *fundersam* Undrar varför han inte diskuterade det med mig först?? Jag hade ju tänkt att pergolan skulle fixas till och målas om. Att vi kunde ha den att sitta i när vi skulle grilla om vädret var si så där eller om det var väldigt mycket sol.. Men nu är alla spaljefönster igensatta och även ena dörrhålet, det andra dörrhålet har han minskat ner och ska sätta en dörr i. Visst har han väl en poäng i att det nu inte kommer att bli så mycket skit på alla grejer som är där, men ändå. Han har också haft Freddan att rensa i sitt cykellager (ungen hade väl 10 st cyklar i olika skick) och i dag är det väl tänkt att vi ska till sopanläggningen och slänga cyklar, badkar och annat skrot som pojkarna samlat på sig.

• Victory

Det var lite tugnt att stiga upp och åka till jobbet imorse, efter vila och god mat hela helgen, men jag har börjat träna på positivt tänkande så det gick ganska bra ändå! (Sen satte jag mig på internet det första jag gjorde *fniss* )

Iza, jag tror säkert att dom följer alla bestämmelser, jag var mest fundersam kring hur dina arbetsdagar ser ut. Kommer du hem varje kväll och åker varje morgon igen? Som en "vanlig" arbetsdag alltså?
    Trots att vi inte kommit igång med renoveringen än så känns det faktiskt riktigt bra i huset, bättre än jag trodde. Jag är inte helt nöjd med allt, t.ex. tycker jag att köket är dåligt planerat, och källaren känns lite ofräsch, men i det stora hela känns det bra.

Blir kul att se dina kreationer, Ylvis! Jag har ingen aning om vad du håller på med!

• Ammo

Visst känns det tungt att börja jobba, blä! Men det är ju bara 4 dagar denna veckan så den borde gå fort hoppas jag.

Har precis avslutat ett telefonmöte, fördelen är att det är ju ingen som ser en då, så det är bara att gå upp 5 min innan och sätta på sig morgonrocken, på med telefonen och så jobbar man :)

• Yllo

Åhhh... Fuskit Jess! Önskar att jag också kunde göra så, speciellt idag... mår inte alls bra idag

• Ammo

Ja, jag måste rkänna att jag har ett rätt bra jobb :)
    Fick reda på vem som kommer erätta mig under min ledighet och det blir en kille från en av mina butiker som jag tycker är kanon, så jag är nöjd.
    Hoppas han är på banan from 1:a maj så vi hinner gå tillsammans ett par veckor innan jag slutar.

Måste åka iväg nu.
    Hoppas du blir bättre Yllo!

Hörs sen!

• Izunia

Vicky idag börjar jag t.ex 16.40 och slutar kl 22. Igar frn kl 14- 19.30 och de andra dagarna har jag börjar vid 8. Har inte haft nagra stopp denna veckan sa jag kommer hem varje natt. Sedan sa tar det ju lite tid att pendla ocksa. Jag tycker att det är saaaa omständigt med bussar och tag. I själva verket tar det bara 40 min fran Lund till Kastrup men allt klaffar ju aldrig. Tidiga morgnar kör jag till malmö syd, parkerar bilen och tar taget som tar 13 min till kastrup. Lätt! Sparar mig 1 h tidiga morgnar!! :o

• Yllo

Mår bättre idag Somnade direkt när jag kom hem igår. Hade en fruktansvärd huvudvärk så att jag knappt kunde funktionera alls.

Tyvärr så tror jag att jag håller på att bli förkyld igen Känner mig så där halvruggig och frusen samt TRÖTT! Misstänker att den här påskhelgen blev för mycket för mig, tog nog ut mig alldeles för mycket helt enkelt.

• Victory

Tack för förklaringen Iza! Då är det som jag trodde, lite oregelbundna arbetstider. Jag förstår att pendlingen är jobbig. Men tänk så långt du hinner på en enda arbetsdag, till Ryssland och tillbaka! Själv sitter jag väldigt stilla på mitt kontor hela dagarna...

Hoppas att du mår bättre ylva. Ta och vila upp dig nu (det skulle du ju göra i påsk!!) så att du inte blir sjuk!

Själv tränar jag mig i positivt tänkande: "Det här blir en BRA dag!"

• Ammo

Var på föräldrarutbildning på mödravårdscentralen under förmiddagen. Jag har aldrig under mina 8 månader som gravid känt mig sååååå smaaaal!
    Förlåt, men vilka fläskberg vi hade i vår grupp, jösses!
    Vi var 6 par som var där och jag var överlägset smalast på alla håll och kanter av dem alla. Så jag har mått väldigt bra idag :)

Nu ska vi åka till KS på föreläsning.

Svar på tråden Glitter tråden...2