• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Yllo

Jag har väl också de ex som skulle dö av chock om jag ringde dom
    Jag tror nog att Bosse insåg väldigt fort att han inte var hotad av lastbils-ex:et.. det var ju faktiskt hans förtjänst att Bosse och jag träffade varandra Tönten kände han omgående att han inte behövde vara svartsjuk på

Karin - Googla på Cambridgekuren så får du upp massor. Du behöver dock skriva in dig hos en konsulent först. Själv gick jag in på www.viktklubben.se (eller var det .nu) och läste. Jag ringde även dit och fick mitt konsultationsmöte MEN hon ligger på Södermalm och det är ju en bit att åka..
    Du hittar säkert en konsult i närheten av dig, det finns många.

Jag gick ner massor under de veckor jag gick på ren kur, men när jag började äta så började det gå långsammare. Gick även upp ett par kg när jag började äta, men det är helt normalt. Nu börjar det synnas rejält på mig att jag gått ner i vikt Många kommenterar det på jobbet Till sommarens har jag säkert gått ner de sista 10 kg och nått min målvikt på 55 kg. Oj vad jag längtar tills dess... måste ut och shoppa ny garderob, men det bryr jag mig inte om att göra innan jag gått ner det jag ska.. Men jag kan lova att mina byxor nu är för stora

• Victory

Hej!

Har inte så mycket att säga egentligen men jag har läst ikapp i alla fall. Datorn har krånglat och det har varit mycket på jobbet så det har inte blivit så mycket BT på sistone. Tråkigt att du känner dig dålig, Karin.

Det börjar så sakta att kännas bättre här hemma, i livet och i relationen. Vi sa till oss själva att vi måste försöka hitta tillbaka till varann eftersom det krisat lite, och det känns redan bättre! (vi har faktiskt haft 6 flera gånger den här veckan, vilket är ovanligt mycket efter den senaste tidens "torka" (Var det too much information... )

Jag har också börjat med ett träningsprogram i Mindfulness (medveten närvaro). Har läst en hel del om det men inte riktigt kommit igång att praktisera det. Men nu ska det bli av!

Angående huset börjar vi bli rejält sugna på att sätta igång med tapetseringen! Det svåra är bara att välja tapet till fondväggen... Men idag lossnade det litegrann och jag har några förslag på G! D är ledig i helgen så vi kanske kan börja så smått. Eller så åker vi till IKEA på söndag. Hur som helst kommer helgen att gå sååå fort och vi kommer säkert inte hinna med hälften av allt vi tänkt.

Nu kom D och sa att han måste elda lite i kaminen, för att han hade "lite papper och jox" som måste eldas upp. Hmm... jag genomskådade honom ganska snabbt att han bara vill ha en ursäkt för att få elda! Han gillar verkligen det!

I övrigt är jag jätteförkyld men det börjar gå åt rätt håll. Nu ska jag verkligen njuta av helgen! Kram på er!

(Oj, jag hade visst lite att säga ändå! )

• Izunia

kul att ni verkar komma pa rätt spar Vicky!! Toppen! Vi ger alla too much info pa denna traden! Det är väl bra att kunna göra det!?

Nu ska jag kolla pa let´s dance och plugga... upp tidigt imorgon igen! Min helg börjar mandag!

• Yllo

Härligt Vicky att ni börjar komma in på spåret igen. Fortsätter ni på det här spåret ska du se att den där lilla nog anmäler sin ankomst snart Vi är väl alla lite frispråkiga här på tråden, och det är väl bra det

Nu har jag äntligen lyckats gå igenom räkningshögarna och sorterat in i pärmar. Måste verkligen ta mig i kragen och göra det lite oftare än var 3:e år *fniss* Massor har jag dock slängt... Varför spara telefonräkningar från år 00 och framåt? Det får räcka med år 07!

B är iväg och är skjutledare idag så jag är solo hemma. Skönt egentligen för jag har en del att pyssla med...

• Izunia

härligt att ga upp kl 06 en söndagsmorgon! Eller hur tjejer!? :)

Jag är saaaa trött!! Sa skönt att det är weekend imorgon! :D

Det var mest det jag ville säga.... :)

• Victory

Hmm... jag steg upp kl. 8 och det är på min lediga dag!! Jag tycker det är härligt att stiga upp tidigt och ha hela dagen framför sig (medan D fortfarade sover). Idag ska bli en hääärlig dag! Solen skiner så man får vårkänslor!

Yllo: Visst är det jobbigt att hålla ordning på all papper! Jag vill gärna ha kontroll över saker men just nu, när vi köpt huset och skaffat oss massor med extra utgifter, känner jag att jag har noll koll! Vet inte alls vad vi ska förvänta oss för kostnader de närmaste månaderna. Men vi försöker lägga av pengar så jag hoppas att det ska räcka. Sen shoppar man ju mer saker än vanligt dessutom! Ujuj, var ska detta sluta!? Köpte nya lampor till vardagsrumsfönstren igår, det blev bra. Jag ska prova igen om det går att lägga upp några bilder eller om datorn tänker fortsätta krångla.

• Ammo

Jag har hittat paradiset!!!!!!!!!!!!!!!
    Oj, oj, oj,oj jag har inga ord, kan ni tänka er att man kan bli less på att shoppa? Svaret innan var-man kan aldrig få nog, men nu är svaret - jag orkade inte shoppa mer man kan få nog :)

Vi kom ner till Ullared vid 15.30 tiden i fredags och ingen kunde ju hålla sig. Vi checkade in i vår lila campingstuga och drog direkt till G-kås för att reka inför lördagens shopping dag. Vi kom hem 2 timmar senare med en full kundvagn.
    I går gick vi innanför dörrarna kl 09.00 och gick ut vid 14.30 med ytligare 3 fulla kundvagnar! Shit vad vi shoppade!
    Jag handlade 90 st varor och snittet blev 29 kr per vara. Handlade en ena sak över 100 kr och det var ett skjyst regnställ till syrrans knodd.
    Tyckte faktiskt inte det var mycket skit alls. Men ingen av oss orkade köpa kläder till oss själva, bara underkläder och lite annat smått.
    Jag handlade bla, 36 tallrikar, så gott som ALLT till bebben så som täcken, kuddar, nappflaskor,skedar, kläder, bedset, strumpor, mjukisbyxor till Martin, kallingar, nessäsär, plånbok, skivor, dvd film, spa saker, hygienartiklar, arbetshandskar, äggklocka, ljus, en hel del kläder till syrrans knoddar, dynor till mamma mm mm mm mm mm
    Jag handlade för närmare 3000 kr och hade jag handlat detta till tex bebben i en vanlig butik hemma så hade det varit MINST dubbla priset. Det var mellan 50-75 % billigare på det mesta artiklarna.
    Vi stannade i en stor butik, typ babyland, på vägen hem i Jönköping. Och jag som inte vet vad bebis saker kostar normalt fick en shock hur dyrt det var egentligen. Det var tex ett bedset som Martin syster köpte på G-kås för 89 kr, hon sa att hon visste att det var rätt dyrt i normala fall men gissa vad det tog i affären för exakt samma...? 379 kr!!

Bensin och boende gick på ca 700 kr för fred-sönd och dom pengarna har jag känat in med råge!
    Men har man barn så tror jag man uppskattar detta ställe mer än om man inte har det. För det var framför allt barnkläder, leksaker mm som de flesta köpte och var bra saker. Eftersom jag är en tjockis så skippade jag att titta på kläder åt mig själv.

Men nästa gång vi åker kommer jag ju shoppa ihjäl mig. Då kan jag ju köpa till mig själv samt alla kläder till barnet, då vet jag ju vad som behövs och vad det blev.

Jag är i himmelen fortfarande.......:)
    Men otroligt trött. Martins systers kompis var så illa tvungen att ta med sig sin 2 åring för det sket sig med barnbakt i sista sek. Och han vaknade ju 06 varje morgon. Det funkade förvånansvärt bra med honom ändå men jag skulle aldrig i hela mitt liv ta med mina egna barn in i detta varuhus!

Martin har varit hemma och rivit hela köket, så nu blir det micromat ett tag framöver, blä! Och slipdammet är förstås tillbaka :(

Iza, från mig till Arlanda tar det bara ca 20 min och jag är ju ofta norr om stan och jobbar. Så säg till när du vet att du ska dit i förväg så kan jag säkert så kan jag säkert möta upp dig på en fika :)

Nej nu ska jag mysa med min man. Detta blev lite långt, ups..

• Yllo

Nja, jag tycker inte att det är så jobbigt att hålla ordning på alla papper.. Mitt problem är väl att jag just nu inte har något egentligt ställe att hålla till med dem sedan vi rev i källaren... men det ska väl bli bättre med tanke på att datarummet (som också ska vara mitt kontor) snart är klart

Jag har total kontroll över vad vi har för utgifter varje månad. I slutet av månaden sätter jag mig ner med alla räkningar och skriver upp allt i ett block. Det här blocket sparar jag senare och kan gå tillbaka och kika i om jag blir osäker på när t.ex. hemförsäkringen ska betalas. Tanken är också att jag ska göra en lista för följande år med alla utgifter inprickade i rätt månad. Hade en sådan tidigare, men den försvann när ungkräken sabbade datorn och jag har helt enkelt inte haft ork att göra en ny.

Varje månad sätter B och jag (tanken är så i alla fall, även om B har lite svårt att följa planen) 10.000 kr på vårt gemensamma konto. Detta räcker till lånen + att det ska bli en sudd över som läggs på hög som buffert ifall om något oförutsett inträffar. Vår resa togs t.ex. från det här kontot

Åhhhh... Jag vill också fara till Ullared!! Kanske jag kan övertala B att vi ska fara i sommar när vi gått ner det vi ska.. då behöver både han och jag nya garderober

Satt i går kväll och kikade i Hallens katalogen. Hittade så mycket fina möbler som jag skulle vilja köpa till vår matsal.. Men jag får nog lugna mig lite med tanke på att vi inte ens har börjat renovera i övervåningen än Dock kan man ju alltid drömma och planera redan nu. Närmsta projektet är väl egentligen att försöka få tag på en lämplig sängstomme till dotterns rum. Vet redan hurdan garderob jag ska köpa + att hon får mitt gamla hörndatabord (kommer att ta bort den där utdragbara skivan för tangentbordet) och så har hon sin vita byrå.. Ev får hon B´s gamla nattygsbord eller så får hon min lilla vita byrå som jag alltid använt som nattygsbord... Men säng... Hmmmm.. Hon vill helst ha en 120 cm bredd, men det får hon inte.. däremot en 90-säng. Måste köpa både stomme och madrass. Skulle gärna ha en dagbädd i vitt. Har sett flera söta i metall, men då blir det knepigare att kapa. Vi får ju inte in en 2 m säng i hennes rum, inte där vi har tänkt oss sängen i alla fall.. Så det är därför som hon behöver ha både sängstomme och madrass *suck* Dyrt kommer det förmodligen att bli....

• Izunia

ohh vad jag är arg!!! :[

fick precis mail fran 1koo...
    Min klänning skulle ju egentligen komma imorgon!

"Sorry to let you know that the color you ordered for the dress is not available now. we can't make the dress for you.
    Would you like to accpet other colors such as white, ivory,yellow,red?
    Sorry for the delay and inconvenience.if not, we will refund the payment to you.
    please be understanding.
    Waiting for your email.
    best regards,
    Sunnie"

men vad fan!!! Jag blev riktigt förbannad och skickade detta...

"That is REALLY disappointing to find out 1 day before the dress should arrive!!!
    When I ordered the dress there was no such problem with the color. Why didn´t you email me about this earlier?! When will you have the color brown again?"

Tycker inte ni att det är riktigt daligt!!?

• Ammo

Fy vad dåligt! Bra skrivet tillbaka Iza! Tyvärr så lär väl inte det hjälpa men man måste säga ifrån.
    När var det du skulle ha klänningen?

Yllo, försök få med Bosse dit, men är du snäll så låt honom göra en egen utflygt under tiden du är inne på Gekås. Om han tycker det är jobbigt att gå på tex Ikea så kommer han vända i dörren på Gkås. Martin skulle aldrig sätta sin fot där så skulle vi åka tillsammans så skulle han få åka och spela golf eller åka in till Göteborg under tiden.
    Men han tyckte i alla fall jag hade handlat bra saker och blev glad över de saker han fick (byxor, cd, plånbok, kallingar).

Berättade ju om att mina kollegor varit på Island i helgen. Hade precis telefonmöte och fick höra att min kollega blivit drogad av GHB i lördags kväll. Han har inget minne från midnatt tills han landar i Sverige igår, då vaknar han upp och undrar var han är, trots att han var redan vaken.De fick köra honom i rullstol till planet mm för han kunde inte ens stå på benen. Stackarn, han mådde jätte dåligt över händelsen eftersom de åkte med flera hundra säljare från butik som såg detta!

Svar på tråden Glitter tråden...2