• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Yllo

Oj vilken trevlig kväll jag hade igår Var till min svägerska (B´s brorsas ex-fru) och hennes dotter. Vi satt och pratade ända till kl 23:30 då var det dags för mig att fara hem ansåg jag... jag skulle ju upp kl 5 idag och på jobb också

Carina, min svägerska, hade rensat ur sin garderob och plockat ihop massor med kläder som hon köpt, men aldrig använt, och sånt som hon vuxit ur.. Jag provade och allt följde med mig hem. Vissa plagg är ju lite stora, men dom går att sy in. Fick äntligen tag på en brun snygg kjol som jag letat efter länge.. lite stor i midjan, men det är jag ju van vid.. den satt perfekt annars.

Lite tråkigt var det dock att en annan av våra kompisar inte kunde komma.. Hon satt på akuten med sin dotter. Det verkar som om hennes dotter återigen fått en blodpropp (hade en för 1 månad sedan). Flickan är 15 år gammal!! Just nu sitter vi alla och väntar på besked från vår kompis hur det gått för flickan, om hon lades in på IVA igen eller om hon fick gå hem med medicinjusteringar...

I går när jag var borta passade B på att städa hela övre våningen grundligt Ja, det där med dammtorkning det hoppar han ju glatt över.. men han hade dammsugit och skurat golven och även väggarna i toaletten. Hur han lyckats att få toagolvet så rent vet jag inte.. glömde fråga honom.. men det såg nästan ut som om han lagt in en helt ny matta där Ny toastol hade han också monterat in, men den har vi idag, nu på morgonen, beslutat att ta bort och byta till en annan. Han hade fått tag på en handikapptoalett och märkte inte det förrän den var monterad. Resultat = Jag når knappt ner till golvet med fötterna *ASG*

Jess - varför köper ni inte en billigare bil att ha under din gravledighet? Du får ju tillbaka firmabilen när du kommer tillbaks på jobb och en nyare bil minskar ju så mycket i värde.. Onödigt att ta extra stora lån för en bil som ni ändå kommer att sälja om ca 2 år.

Jag måste försöka klura ut vad vi ska köpa åt B´s brorson i konfirmationspresent och hans brorsdotter i 18-års present. Frågade igår, men tjejen visste inte riktigt vad hon önskade sig. En tatuering var hon lite sugen på dock....

• Izunia

det är alltsa sa hemskt när unga människor insjuknar i "vuxna" sjukdomar... :( Hoppas hon snart bli bättre. Min vänninas systerdotter är 2,5 ar och inlagd sedan veckor för nat virus läkarna inte har nagon aning om... Hon pratar inte, varker äter eller dricker och situationen blir inte bättre. Nu har dem gett henne en cortisonkur men den verkar inte heller ta. De har radfragat läkare i USA men ingen vet...

Sorry Karin!!! Jag hade inte heller större koll! Var det 2 avsnitt?? Jag sag bara den kl 22. Jag missade ju LOST... det gör jag alltid nu när jag är i danmark.. :(

annars är det lungt här i nedre delen av landet

• Ammo

Skulle iof kunna köpa en bil för runt 50.000 men eftersom vi bara kört helt nya sista 3 åren så vill varken jag eller Martin ha en "gammal bil". Men sen är det även mycket för säkerheten, vill ju inte slänga in sitt barn i vad som helst. Och ska man ha en Volvo, Saab, Audi, BMW, Passat eller liknande som har lite bättre kvalite så ligger de mellan 120.000-150.000 kr för en ca 02-04. Sen har jag haft så många gamla bilar och jag har ingen lust att slänga ut pengar på att de går sönder. Den ska vara någorlunda ny, fräsch och hel och bara rulla på.
    Men jag fick ju reda på detta igår och behöver ju inte en bil förens i maj så vi får ut och kika vad vi hittar till bästa peng.

Men i morgon ska jag shoppa annat!
    Tror jag glömt bort att säga att i morgon åker jag till Ullared!!! Jag, Martins syster och en kompis till henne ska ut på en tjejshopping resa och alla har alltid velat åka dit eftersom det är så omtalat. Det är säkert en del skit också men jag ska passa på att köpa saker till bebben billigt. Så som badbalja, nappflaskor, leksaker, lite kläder mm. Vill ju inte handla för mycket innan men jag har ju inte handlat en enda sak än så nu ska köpa allt jag kan behöva som start.
    Och jag kan tänka mig att jag hittar en och en annan sak till mig eller huset med :)
    Så i morgon tar jag ledigt och kommer hem igen på söndag. Martin får vara hemma och riva köket :)

• Izunia

jess...det är faktiskt mkt skit pa Ullared (bara varit 1 gang) men som du säger finns manga praktiska ting.

Idag har jag hämtat min uniform!! :) Den sitter som den ska fast byxan maste jag ta tillbaka...längden är lite för lang samt att ena byxbenet är längre!! :o inte sa snyggt kanske!
    Imorgon (eller midnatt) kan jag kolla upp mitt schema för manaden och se vart min första flygning gar! :) hur spännande som helst!! Kanske London, Madrid, Rom, Athen... eller Billund! hahah!! jaja.. om jag flyger till Arlanda far ni komma dit och ta en kopp kaffe!

Nu ska jag plugga lite till (har prov imorgon) och sen soooova!

• Yllo

Åhhh... Jag skulle också vilja fara till Ullared! Har hört massor med bra om det stället, men jag lär nog inte komma dit i första taget Jag också hört en del dåligt om det.. som att det inte alltid är billigare där än på t.ex. ICA MAXI och att det alltid är jättemycket folk där....

Trist att inte byxan passade så bra Iza, men det fixar dom väl i ett nafs Vad spännande att få veta vart din första flygning går.. Hoppas det är något riktigt exotiskt ställe och att du kanske t.o.m. hinner kika lite där innan flyget går tillbaka.

Uscha vad jag var trött igår.. När jag kom hem från jobbet (ca kl 13:40) gick jag direkt och la mig.. Somnade direkt och sov till 16:40 när B kom hem. Drack min middag (grönsakssoppa) och tittade lite på tv innan jag gick och la mig igen kl 21:15... Fast i morse vaknade jag pigg och utvilad Äntligen fredag!!

Iza - Har du hinnit maila dom om klänningen? Har dom svarat?

Undrar hur lång tid mitt ex behöver ha våran dator.. hoppas verkligen att han inte schabblar bort mailen för oss igen. Jag blir galen om alla adresser försvinner på nytt... eller om han lyckas raddera sånt som vi vill ha kvar. Hoppas också att han får liv i cd-brännaren och USB-porten samt får in Win Vista utan problem...

• Izunia

ylva jag har inte fatt nat svar än...

Jag hoppas ocksa pa lite längre stop, kanske över natten, sa man far njuta lite av resandet och se landet.

Jag kollade mitt schema idag och det har fortfarande inte kommit.. kanske kommer under dan.

Är ditt EX hos er och fixar datorn??? :? Han som stack innan bröllopet...?

• Yllo

Håller tummarna för snabbt svar från dom då...

Hoppas också att du får lite längre vistelser på dina flygningar.. Kanske t.o.m. någon dag

Ja, mitt ex... Nej, inte han som stack innan bröllopet.. Den här dumpade jag själv för att han var en sådan kärring Det tog längre tid för honom att göra sig i ordning på morgonen än vad det tog för mig.. + att vi helt enkelt inte passade ihop. Han är datanörd och jag bilnörd.. ingen vidare bra kombination i slutändan. Allt jag kan om datorer har dock han lärt mig och när jag kör fast.. ja då ringer jag honom Ett annat av mina ex kör lastbil så honom utnyttjar jag när jag behöver ha lastbil Fast han utnyttjar mig ganska så mycket han med.. Jag är hans lilla levande uppslagsverk (som han säger). Lastbilschaffisen och B kommer jättebra överens och trivs med att umgås. B tyckte väl data-exet verkade vara trevlig, men höll med om att han är för mycket tönt för mig

• Izunia

hahahaha! Det var verkligen roligt!! :D

Jag tror att mina ex hatar mig! hahaha!! Jag är san Bitch! Med stort BBBBB! :D Hade jag ringt hade dem dött av shock eller lagt pa....;)

Nä men det är klart att man ska utnyttja sina kontakter. Kul att Bosse kommer bra överens med dem, annars hade det kunnat bli svartsjukedrama...hahah!

• BlueTopaz

Ylva, jag tänkte att jag kanske skulle prova cambridge, vart får man tag på det?? Kan inte särskillt mkt om det..
    Min kropp har gått in i strejk nu igen.. suck.. pcos:en gör att kroppen kämpar så in i helvete med att behålla fettet =( På två veckor har jag inte gått ner ett gram men däremot gått upp ett kg... Jag går bara ner om jag med jämna mellanrum byter metod.

Du måste säga till när du vet vart du ska åka iza! Jag tänker rätt så ofta på dig nu med tanke på att de flyger ett flyg per 4-5min 50-100m till vänster ovanför mitt huvud här på jobbet. (vi sitter ca 500-800m från bromma flygplats) ;)

Jag skulle säga ngt mer.. men det flög iväg... ;)

• Izunia

hahaha! :) jag lovar! kanske vet ikväll. Synd att vi inte flyger till Bromma..bara arlanda..

Svar på tråden Glitter tråden...2