Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)
Såg just att vår tråd var avstängd så jag startar upp en ny.
Välkomna alla majbrudar 2007!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1971423.html
Såg just att vår tråd var avstängd så jag startar upp en ny.
Välkomna alla majbrudar 2007!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1971423.html
bröllopsängeln: hihi ja det beror ju på hur man ser det. Stapplig vals är ju charmigt också... Vi är inga proffs (inte jag iaf) utan ska göra vår dans mest som en kul grej... Blir långt ifårn perfekt.
Jag föreslog för m2b att vi skulle dansa ett potpurri (heter det så) på olika låtar. Men det ville han inte...han tyckte inte vi var tillräckligt duktiga för det...Så vi får nog be svärföräldrarna om en kurs i vals. Och börja öva hemma vi med.
vi har bokat en privatlektion i brudvals... känns tryggt!
jaa man borde kanske ta lektioner men vi får se vad vår budget tillåter. Till dess stapplar vi vidare några kvällar Hur mycket lägger ni på era bröllop vi lägger ca 120 000 som det ser ut nuuu. Hade tänkt 100 000 men det har redan dragit över, dyrare ringar än tänkt osv..men vi får lite hjälp me så det går nog ändå:)
vi lägger ungefär 80000, då betalar jag och min illtänkta ungefär 30000 och våra föräldrar delar på resten.
tilltänkta ska de ju va! ;)
Vi har sagt 100 000 men drar över det vad det verkar... Vi ska oxå ta en eller två privatlektioner och sätta ihop vår egen dans, ska bli kul.
Vilken fart det har blivit i tråden, vad kul!
Vi kommer att trycka oss runt dansgolvet till Jennifer Rush " The power of love ". Den ska också spelas på vigseln av en flöjtist, vi tror att det blir jättefint!
Vår budget ligger på ca 150 000 kr, det är exklusive resa och för 65 gäster. Den klart största posten är själva festen som vi beräknar till ca 100 000 kr.
Resan har vi en längtan till, men det är nog inte möjligt i år. Den skulle kosta ca 100 000 kr till... Men hotellet är superlyxigt!!
Allt som allt så går nog vårat på ca 100 000. Vi delar på kostnaden för festen med våra föräldrar, men våra privata kostnader betalar vi själva. Mycket pengar när man tänker efter, men förhoppningsvis så gör man det bara en gång.
Nu har jag lagt ut bilderna på ljusen på vår hemsida. Har även lagt ut en bild på vår provdukning. Det skall vara en röd ros i vasen. Men vi tycker det verkar saknas något. Funderar på murgröna eller att strö röda rosblad. Vad tycker ni?
mimmi-johan.weddingannouncer.com/
under planering och lösenord BT
Johans 2B: Jättefina ljus!
Ska det vara röd blomma i vasen röstar nog jag på rosenblad på bordet. Men murgröna är oxå jättefint.