Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)
Såg just att vår tråd var avstängd så jag startar upp en ny.
Välkomna alla majbrudar 2007!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1971423.html
Såg just att vår tråd var avstängd så jag startar upp en ny.
Välkomna alla majbrudar 2007!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1971423.html
Nu är jag en fru :D *lycklig* :)
Grattis pralm, hoppas ni hade en underbar dag. Har du några bilder att visa???
pralm
Grattis! Nu jag nyfiken på er stora dag...!
Pralm: Grattis till er!
Jag har fått mitt registerutdrag från Skattemyndigheten idag så nu ska beställas nytt pass och nya kort!
Och så ska jag byta namn på barnen också, jättehäftigt!!!
Tack tack :)
Allt gick jätte bra förutom att sonen klev på mitt släp två gånger på väg in i kyrkan :D såg nog ut som jag höll på att snubbla :)
Vädret var fint men kallt.
Är i stort sett jätte nöjd med dagen, längtar efter att få se filmen :) Lycka till ni majbrudar som är kvar! hoppas ni får fint väder! just nu spöregnar det här hos oss :(
Inte många dagar kvar nu!
Gifter oss på lördag!
Nu är jag gift och tillbaka på jobbet :)
8/5:
Mattias fick i panik åka och köpa en ny väst till fracken för vi upptäckte att några delar på den vi hade saknades. På eftermiddagen när vi åt middag så ringde en om ett jobb jag hade sökt och ville att jag skulle komma på intervju :)
Efter middagen kom pojkarna och kidnappade min sambo för en spelkväll (jag hade medtyckt). Mamma kom hem och strök min klänning. Jag snofsade till mig, bad och manikyr. Mattias kom hem vid midnatt.
9/5:
6.30 ringde klockan, vi var trötta. Åt frukost men kunde itne äta så mycket var för trötta.
Var lite sena iväg då allt skulle lastas in i bilen. Strax efter 8 var vi hos min syster för sminkning och håruppsättning, det gick jättebra men tog massor av tid.
Vi hade behövt åka till fotografen 10.00 men kom iväg 10.30, ringde och berättade att vi var sena. När vi kom till atelje Nova gick vi ut och fotade, det gick jättebra och hon var jättetrevlig.
Kl 11.45 bar det av till vigsellokalen. Det tog bara några få minuter, nu var man lite nervös. De stog utanför så vi fick ringa en kompis som föste in dem medan mamma parkerade bilen.
Tärnorna/Näbbarna var så söta i sina klänningar. De ville ha en bättre beskrivning på vad de skulle göra så det fick de. När mamma kommit tillbaka så att alla satt så satte allt igång
När mendehlsson satte igång så började jag gråta och det gjorde jag tills vi var ute igen. Tårarna bara trillade.
Barnen gick in före oss, sen följde vi dem. De stannade framme vid vigselförrättaren och sen tog de min bukett och gick och satte sig. Han hälsade alla välkomna när vi kom fram. Sen var det allsång: Nu grönskar det. Efter allsången så berättade vigselförrättaren om äktenskapet och sen kom den alldeles för snabba cermonin och i slutet bytte vi ringar. Efter det så sjöng min syster: I folkviseton. Det var jättevackert. Sen fick vi vigselbevixet och gick ut till: visa vid vindens ängar (instrumental). Vi gick ut genom dörrarna och musiken forstatte folket satt kvar tills min systers man upptäckte att vi bara stog och hånglade :) Då kom alla ut och hälsade och fotade. Några av mina och några av min sambos arbetskamrater var där samt många vänner och släktingar.
Efteråt var det mingel, bubbel och presentöppning och vi fick reda på att bröllopsresan skulle gå till prag.
Alla hjälpte till att ställa iordning lokalen som pappa hade ställt upp.
Nu behöver jag jobba lite mer kommer snart...
Våra familjer och närmaste vänner följde med oss till Hos Pelle och åt lunch, det var jättetrevligt och jättegott.
Efter lunchen checkade vi in på Elite Plaxa Hotell (stans kändishotell) i ett deluxrum. Vi var proppmätta och testade sängen och vilade en stund. Sen stack vi ut och köpte en större resväska. Väl tillbaka smakade vi på jordgubbarna men inte champanjen som mamma och syster hade ställd upp.
Vi bytte morgongåvor, jag fick ett par diamantörhängen (en diamantring hörde till men den hade inte hunnit komma den fick jag i går) och han fick en jag älskar dig bok och en ny nyckelhållare. Han blev jätteglad (mest för boken då).
Vi bytte om sen tog vi en taxi till 28+ och åt en jättegod middag. Sen tog vi taxi tillbaka till hotellet och däckade.
10/5:
Vaknade vi 7 då hade Mattias varit upp i ett par timmar. Jag tog ett bad i bubbelbadkaret och sen gjorde vi oss iordning och gick ner och åt frukost. Det var en stor och trevlig frukostbuffe. Kl 10.30 hämtade min mamma ocss och körde oss till flygplatsen.
Bröllopsresan var fantastisk, prag är en vacker och trevlig stad. Maten och vinet är gott och billigt. Testade thaimassage, det är nog egentligen en form ar tortyr. Vädret var bra nästan alla dagarna.
Tack för alla gratulationer och grattis till alla som har gift sig och som ska gifta sig!
Gifter mig på lördag kl 16 30. Allt färdigt nu. NU väntar jag bara på att deet ska bli lördag...:)
Lena+Mattias=sant : GRATTIS!!!!!!! Har di bilder?
Kram
Än har vi inga bilder men förhoppningsvis får vi bilder från våra nära och kära snart. Från fotografen får vi om ett par veckor
nu är även jag gift
Här kan ni läsa om vad som gick fel och vad som gick rätt
www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m2317928.html
GRATTIS ALLA ANDRA SOM JAG MISSAT ATT GRATULERA!!!