Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)
Såg just att vår tråd var avstängd så jag startar upp en ny.
Välkomna alla majbrudar 2007!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1971423.html
Såg just att vår tråd var avstängd så jag startar upp en ny.
Välkomna alla majbrudar 2007!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1971423.html
Lena+Mattias=sant: Ja,d et är ju helt sant *skrattar* ;)
jag räknar med att vi har 30-45 minuter på oss i kyrkan... Fast jag har ju noll koll på vad "standardgrejjerna" tar.. Dvs det vi verkligen ska ha med enligt kyrkans regler.. Men va tusan, inte kan väl två sånger och en kort dikt ta mer än 10 minuter totalt... Låtarna får snitta 4 min per styck och dikten två minuter.
*funderar så det knakar just nu och skriver samtidigt vartenda ord som ploppar upp i skallen* ;)
Bens wife: Jag köpte en-dos-pipetter med näsdroppar, såna där gamla saker som man hade när man själv var liten. Det blev en liten nostalgitripp på köpet!
Så var det detta med att trycka "posta" för tidigt nu igen...
Bens wife: Var fick ni tag på spray-deo? Jag har letat men inte hittat någon.
Spraydeon hittade jag på Eden vid Solna centrum. Har sett på flera ställen, typ Kicks, Åhlens osv.
Vårt vigselprogram innehåller det här, allt (inkl psalm-texter) får plats på ett vikt A5:
* Ingångsmusik:
Gertrud & Stefans bröllopsmarsch
Urd Trio
Församlingssång
En vänlig grönskas rika dräkt
Inledningsord
Bibelläsning
* Frågorna
* Bön över ringen
* Löftena och ringväxling
* Tillkännagivandet
Vigselförrättare: NN
--------------------
Musik:
The power of love ? Jennifer Rush
Urd Trio
Förbön
Herrens bön
Välsignelsen
Vigseltal
Församlingssång:
På bröllopsdagen ber vi
* Utgångsmusik
Polonäs från Ekeby
Urd Trio
Musik: Urd Trio
Jag kan maila er som vill för att se uppställningen i sin helhet, fast det är en .doc-fil.
Bens wife: Tack, då ska jag kolla runt imorgon, ska till Kista galleria och hämta tärnklänningen då!
Måste man göra vigselprogram? fixar inte kyrkan det?
pralm: Man måste inte, men jag tror inte kyrkan fixar med något speciellt. Så om ni vill meddela ev solosånger och annat kan det vara bra med ett eget program.
Eftersom vi gifter oss på en gård så har vi inte tillgång till psalmböcker utan en massa krångel, därför skriver vi psalmtexterna i vigselprogrammet. Det är vår främsta anledning till att vi har vigselprogrammet.
MAn behöver inte ha någon agenda i kyrkan. Tror att svenska kyrkan har en gudstjänst agenda. Kolla på deras hemsida www.svenskakyrkan.se och se om du hittar ordningen för vigseln där...
Vad aktiva ni är på dagarna tjejer. Har lite svårt att hinna med BT nu när det är supermycket på jobbet...
Har precis haft en mysstund och kikat på Wedding Planer. En riktig tjejfilm. Vore det inte för att det snart är dags hade jag nog inte gillat den lika mycket...
När vi träffade prästen så pratade han om att vigseln med 3 egna sånger och 3 psalmer skulle ta 30 min drygt, max 45. Så det kör vi på.